کد خبر: ۳۳۸۲۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۴     ۱۸ شهريور ۱۳۹۴
وزیر امور خارجه عراق تاکید کرد که کشورش با چالش‌های چند جانبه روبرو است و جهان باید گام های اساسی برای کمک به کشورهای در معرض تروریسم بردارد.
به گزارش پایگاه 598، در بیانیه وزارت خارجه عراق آمده است: ابراهیم جعفری در سخنرانی خود در کنفرانس بین المللی قربانیان خشونت به علت وابستگی های نژادی و دینی در خاورمیانه که در پاریس برگزار شد، گفت جهان باید گام های اساسی برای کمک به کشورهایی که در معرض تروریسم قرار دارند، بردارد.
وی افزود: عراق امروز با چالش‌های متعدد چند جانبه روبرو است به گونه ای که این کشور با چالش نقض امنیتی و مسئله موصل و چالش تفرقه سیاسی و تلاش برای شعله ور کردن آتش فتنه در بین اقشار ملت عراق روبرو است.
جعفری تصریح کرد: دولت عراق از طریق اصلاحات و اصرار خود در خصوص حفظ انسجام ملی عراقی اجازه این کار را نمی‌دهد. عراق به شدت بر وحدت و حفظ اقشار خود پافشاری می‌کند.
وی گفت: اقدامات باندهای تروریستی داعش هیچ ارتباطی با اسلام ندارد. این اقدامات پلید هیچ ارتباطی با ادیان آسمانی ندارد.
جعفری گفت: باید گام های اساسی و عملی برداریم و در فضای جنگ، صلح برقرار کنیم و در فضای تروریسم امنیت ایجاد کنیم. از شما می خواهم که از مرحله واکنش و سخن از دردها و مشکلات وارد مرحله اقدامات عملی و ارایه ابتکار عمل شوید. تقبیح کردن تروریسم کافی است و باید گام هایی برای جلوگیری از گسترش تروریسم برداریم. ما همگی اتفاق نظر کرده ایم که تروریسم یک پدیده جهانی است لذا چرا باید پاسخ به آن جهانی باشد؟
وی تصریح کرد: آنچه در عراق روی داده است، هویت عراق را برای شما روایت می‌کنند. ایزدی‌ها در شنکال، ترکمان ها در منطقه آمرلی، صابئین و مسیحیان در موصل و همچنین اهل سنت در موصل و الانبار و شیعیان، همگی با مصیبت و فجایعی روبرو شده‌اند. یکی از این فجایع جنایت اسپایکر بود. چگونه این تعداد زیاد افراد کشته شدند. همه عراقیها قربانی تروریسم بوده‌اند.
جعفری به حاضران در کنفرانس هشدار داد: آنچه امروز در عراق روی می‌دهد می تواند در کشورهای شما هم روی دهد لذا نباید در پشتیبانی از عراق و کشورهای دیگری که با تروریسم مواجه هستند، تاخیر به خرج دهید. وی در پایان از اقدامات برخی از کشورها در پذیرش مهاجران عراقی ستایش کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها