کد خبر: ۳۳۸۵۹۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۱     ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
پلیس شهر بارسلونا اعلام کرد که حدود ۱.۴ میلیون نفر روز جمعه در تظاهراتی که با هدف استقلال کاتالونیا برگزار شده بود، شرکت کردند.
به گزارش پایگاه 598، در حالی که انتخابات محلی منطقه کاتالان 27 سپتامبر برگزار خواهد شد، رهبران کاتالونیا بر این باورند که برپایی تظاهرات گسترده روز جمعه یک رای غیر مستقیم به استقلال این منطقه از اسپانیا به شمار می رود.
تظاهرات کنندگان در حالی که پرچم های قرمز و زرد کاتالونیا را در دست داشتند شعارهایی را در حمایت از استقلال این منطقه سردادند.
نمایش قدرت سیاسی استقلال طلبان در کاتالونیا در شرایطی است که تنش های سیاسی در اسپانیا رو به افزایش است. انتخابات سراسری اسپانیا نیز قرار است 3 ماه دیگر برگزار شود.
پلیس شهر بارسلونا که تظاهرات روز گذشته را زیر نظر داشت، تعداد شرکت کنندگان در این تظاهرات را 1.4 میلیون نفر اعلام کرده است.
پیش از برگزاری این تظاهرات، سازمان دهندگان آن اعلام کرده بودند که بیش از 500 هزار نفر آمادگی خود را برای شرکت در تظاهرات اعلام کرده اند.
پارلمان کاتالونیا 135 کرسی دارد. این تعداد کرسی از 68 کرسی که برای کسب اکثریت مطلق است، بیشتر است. آرتور ماس رهبر کاتالونیا گفته است که اگر احزاب طرفدار استقلال کاتالونیا بتوانند اکثر کرسی های پارلمانی را به دست آورند، می تواند روند استقلال کاتالونیا از اسپانیا را بار دیگر از سرگرفت.
اگر ائتلاف سیاسی به رهبری آرتور ماس در انتخابات پیروز شود، هدف وی برای اجرای نقشه راه 18 ماهه جدایی کاتالونیا از اسپانیا محقق خواهد شد. کاتالونیا با جمعیت 7.5 میلیون نفری یک پنجم اقتصاد اسپانیا را تشکیل می دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها