کد خبر: ۳۳۸۷۲۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۳     ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
بررسی میدانی اجاره‌بها حاکی از آن است که پس از رشد غیررسمی ۳۰ تا ۵۰ درصدی نرخ‌ها، تب قیمت‌ها و تقاضا در این بازار با نزدیک شدن به روزهای پایانی شهریور در حال پایین آمدن است.

به گزارش پایگاه 598،  در بهار امسال بر اساس گزارش فصلنامه اقتصاد مسکن اجاره‌بها نسبت به فصل قبل (زمستان ۹۳) و فصل مشابه قبل (بهار ۹۳) به ترتیب با افزایش ۱۰.۶و ۱۱.۵درصدی به حدود ۲۲.۶ هزار تومان به ازای هر مترمربع رسید. مطابق آمار همین فصلنامه اجاره مسکن شهر تهران از ابتدای سال ۱۳۹۰ تا بهار سال ۱۳۹۴ با یک شیب ملایم ۱۶ درصدی در هر فصل مواجه بوده است.

چند روز پیش نیز عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک درباره بازار اجاره‌بها در تابستان ۹۴ گفته بود: « رشد اجاره‌بها در تابستان ۹۴ تا الان (۱۷ شهریور) حدود ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۳ بوده است. با توجه به کاهش جابجایی در بازار اجاره‌بها با ورود به مهرماه شاهد یک سیر کاهش قیمتی در اجاره‌بها خواهیم بود.سیاست‌ دریافت مالیات بر خانه‌های خالی می تواند به توازون در بازار اجاره‌بها منجر شود.»

گرچه آمار غیررسمی حکایت دیگری از میزان افزایش نرخ اجاره‌بها در تابستان امسال را بازگو می‌کند (۳۰ تا ۵۰ درصدی)، اما با این حال سری به قیمت‌ها در این بازار می‌زنیم.

بر اساس این گزارش رهن یک واحد آپارتمان ۷۵ متری واقع در نارمک با امکاناتی مانند پارکینگ و انباری ۷۵ میلیون تومان است، مستاجر علاوه بر این پول پیش باید ماهانه ۱۵۰ هزار تومان را نیز به‌عنوان اجاره‌بها بپردازد.

واحد ۵۰ متری واقع در خیابان کارون بدون پارکینگ با قیمت ۱۳ میلیون رهن و اجاره ماهانه ۴۰۰ هزار تومانی به بازار عرضه شده است. در تهرانپارس رهن و اجاره یک واحد ۸۵ متری با پارکینگ و انباری به ترتیب ۹۰ میلیون تومان و ۵۰ هزار تومان است.

رهن یک واحد واحد مسکونی ۶۵ متری واقع در گیشا فول امکانات ۱۰۰ میلیون تومان تعیین شده است. رهن کامل آپارتمان ۱۰۰ متری در تیموری ۷۰ میلیون تومان است و یک واحد مسکونی ۱۳۰ متری در ابوذر با قیمت ۸۷ میلوین رهن کامل در فایل اجاره قرار گرفته است.

                        قیمت‌های رهن و اجاره واحدهای مسکونی در تهران

محله

متراژ (متر مربع)

رهن (میلیون‌تومان)

اجاره (‌تومان)

داوودیه

۷۵۱۵۰-

دروازه شمیران

۵۰۱۰۸۰۰ هزار

نظام‌آباد

۷۵۴۵-

اختیاریه

۱۲۵۱۴۰۴۰۰ هزار

سعادت‌آباد

۹۰۳۰۳ میلیون و ۲۰۰ هزار

جماران-حصارک

۱۱۷۱۰۰۲ میلیون و ۵۰۰ هزار

باغ صبا-کاخ

۵۰۵۵-

خاک‌سفید

۶۰۱۰۴۰۰ هزار

۱۳ آّبان

۸۷۳۰یک میلیون ۵۰۰ هزار

نصر-گیشا

۷۵۱۰۰-

آرژانتین

۸۵۱۵۳ میلیون

بلوار دریا

۸۰۲۰۲میلیون و ۵۰۰ هزار

پیروزی

۴۵۳۲۱۰هزار

دانشگاه تهران

۱۰۰۵۰۸۰۰هزار

آلستوم

۱۱۰۳۰یک میلیون و ۲۵۰ هزار

کاووسیه

۱۰۰۷۰۴۰۰هزار
کرمان۱۰۰۸۵-
لویزان۶۵۲۰۶۰۰هزار

 

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۱ - ۲۱ شهريور ۱۳۹۴
۰
۰
ازروز اول مسکن مهر را دست کم گرفتند شل گرفتند انگار اون موقع مسئول یا دلسوز مملکتی نبود این دلسوزهای که الان هستند اون موقع کجابودند نمایندهای مجلس کجابودند خبرگان شورای نگهبان رهبری کجابودند یک نفربچه مثل مهدی هدایت را گذاشتند مدیر پروژه ای به این بزرگی حالا گاوبندی کردند سرشون کلاه گذاشتند کار 18ماهه را 36ماه شد هنوز تحویل ندادند از روز اول هرعاقلی میدونه یک روز شما نصب میکردند جریمه میگذاشتند چه بسا 12ماهه تمام بود 40میلیون پول من هزاران نفرمثل من توپردیس خوابید مثل یک جوب آب اگر خوشگا هدایت بشه میره تو سد ذخیره میشه برعکس باشه نرسیده به سد خبری از آب نیست نکته بعد اینکه من بیام یک 4طبقه بسازم شما بیا 1000تا 8واحدی بساز کدام ارزان تر میشه 1000تایی ارزان ترمیشه سری کاری این را هم مسئولان نفهمیدند مردم فهمیدند خواب عاقل هستند پس عمده مشکل مسکن مهر نداشتند مسئول بود ------درمورد خونه های خالی هم بگم باید مالیات بنگاه های مسکن را بیشتر کنند توخیابان وحیدیه نظام آباد همچین باکلاس نیست همچین بالاهم نیست 100 تا بنگاه داره 99تا ازاینها بسازبفروشند چی شد گرانی برای اینها خوبه است هم ملکشون را گران تر فروختند هم کمیسیون بیشتر دو سر طلا چطور میشه یک بنگاه کوچولو تو همین خیابان تویکسال یک میلیارد سود بکند مگه داریم از کجاست از کج بودن مملکت است من رفتم خونه بخرم بنگاه گفت 200میلیون من گفتم نه من 100میلیون دارم بنگاه گفت کاریت نباشه جورمیشه 50وام میگیریم 50رهن میدیم نمیبرند 30بیشتر نمی ارزه کاریت نباشه من میدم عجب آدم های کثیفی هستند نه
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها