کد خبر: ۳۳۸۹۲۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۹     ۲۲ شهريور ۱۳۹۴
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در صورت نیاز تحقیق و تفحص از شرکت بازرگانی دولتی صورت می گیرد، گفت: مافیای روغن مانند شکر و دیگر کالاها در کشور وجود دارد که با نظارت باید مشخص شود چه افرادی از این واردات بی رویه سود میلیاردی می برند.
به گزارش پایگاه 598، رحمت‌الله نوروزی با بیان اینکه با توجه به منویات مقام معظم رهبری در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخلی باید از کشاورزان پشتیبانی شود،گفت: همانطور که دلال و سلطان شکر و غلات در کشور وجود دارد، در بخش واردات روغن هم با این افراد روبه رو هستیم که واردات بی رویه و انحصاری از سوی آن ها صورت می گیرد.

 
جلوگیری از واردات بی رویه روغن

نماینده مردم علی آباد کتول درمجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه وزارت جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت باید با نیازسنجی در کشور به میزان نیاز کالا وارد کنند، افزود:  با این امر از واردات بی رویه که از تاکیدات مقام معظم رهبری است،جلوگیری شده و اشتغال پایدار و مولد که رویکرد دولت است،محقق شود.

نوروزی با بیان اینکه باید اقدامات لازم درجهت اینکه کارخانجات داخل روغن تولید کنند، انجام شود، ادامه داد:واردات روغن برای ما زمینه ساز مشکلات متعدد در کارخانه ها شده است،درحالی که باید زمینه های لازم ایجاد شود، بانک های عامل همکاری کنند تا در هر استانی که تولید دانه های روغنی داریم، کارخانه های مرتبط احداث شود.

 

حل مشکل بیکاری با فعال شدن کارخانه های تولید روغن

وی با تاکید براینکه باید دراین بخش سرمایه در گردش و ثابت ایجاد شود، تصریح کرد: اکنون مشکل بیکاری در کشور وجود دارد که از راه های رفع این بحران فعال شدن کارخانه ها و جلوگیری از واردات بی رویه است، که با این عمل کشاورزی رونق پیدا می کند  واشتغال پایدار می شود.

این نماینده مردم درمجلس نهم با اشاره به نابود شدن صنعت پنبه در استان گلستان و اینکه نسبت به سال 57 بسیاری از کارخانجات پنبه در این استان در حال تعطیلی است، افزود: یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی خودکفایی است که ما باید به تولید داخل اتکا داشته، خودمان تولید کننده باشیم و از تولید داخل حمایت کنیم.

 

ضرورت برخورد و نظارت بر دست‌های آلوده

نوروزی با بیان اینکه ما محصولات کشاورزی فراوانی مانند آفتابگردان، کلزا، زیتون، سویا و... داریم، که می توان از آنها روغن‌های سالم استخراج کرد، ادامه داد: باید از شرکت بازرگانی دولتی تحقیق و تفحص انجام شود چون یک مافیای قدرت، ثروت و متاسفانه دست های آلوده وجود دارد، که باید بر آنها نظارت شود و اگر تحقیق و تفحص انجام نشود طبق آئین نامه داخلی به روش های دیگر اقدام می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید با نظارت نظارت مشخص شود چه افرادی ازاین واردات بی رویه سودهای میلیاردی می برند،اظهارداشت: با بررسی‌هایی که در کمیسیون کشاورزی مجلس انجام می دهیم اگر لازم باشد تحقیق و تفحص از شرکت بازرگانی دولتی صورت می گیرد.


منبع: خانه ملت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها