کد خبر: ۳۳۹۰۵۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۴     ۲۳ شهريور ۱۳۹۴
«مصطفی البرغوثی»، دبیرکل طرح ملی فلسطین با تاکید بر توطئه کابینه افراط‌گرای نتانیاهو برای تشدید حملات به مقدسات اسلامی در قدس شریف گفت: تدوین برنامه‌ای جامع برای حمایت از قدس و مقاومت فلسطینیان ضروری است.

به گزارش پایگاه 598، «مصطفی البرغوثی»، دبیر کل طرح ملی فلسطین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رام الله درباره حادثه یورش گسترده صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی اظهار داشت: حمله صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی جنایتی نابخشودنی در حق مسلمانان، اعراب و فلسطینیان و همه کسانی است که به آزادی ادیان و اعتقادهای دینی و حقوق بشر احترام می‌گذارند.

البرغوثی گفت: امروز این شهرک‌نشینان تروریست هستند که بر رژیم صهیونیستی حکومت می‌کنند و آنها مسئول حمله به مقدسات و بحرانی شدن اوضاع در قدس، مسجد الاقصی و دیگر سرزمین‌های فلسطینی هستند.

وی افزود: اقدام «اوری آریل»، وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی وزیر تندرو کابینه اسرائیل و گروهی از صهیونیست‌ها در یورش به مسجد الاقصی و درگیر شدن با نمازگزاران و محافظان مسجد جنایتی غیرانسانی و تجاوزی آشکار علیه یکی از جلوه‌های مقدسات اسلامی در جهان است.

البرغوثی تاکید کرد: هدف از یورش به مسجد الاقصی یهودی‌سازی این مکان شریف و تعرض به ملت فلسطین است و این سیاست رژیم نتانیاهو است که تحت سیطره جمعی از شهرک‌نشینان قرار دارد.

دبیر کل طرح ملی فلسطین نتانیاهو را مسئول وخامت اوضاع در قدس و سرزمین‌های فلسطینی خواند و گفت: نتانیاهو و وزیران وی مسئول حمایت از وزیر کشاورزی تندرو کابینه هستند که درصدد است، جنایت آریل شارون در حمله سال 2000 به مسجد الاقصی را تکرار کند.

وی تاکید کرد: تنها راه مقابله با جنایات صهیونیست‌ها مقاومت و اوج‌گیری آن است.

البرغوثی ضمن تقدیر مجاهدت‌ها و دفاع زنان و مردان فلسطینی مسئول حفاظت و نگهبانی از مسجد الاقصی تاکید کرد: طرح برنامه‌ای جامع به منظور رویارویی با حملات اشغالگران به مقدسات فلسطینی و حمایت از مقاومت اهالی قدس اقدامی ضروری است.

به گزارش فارس، رسانه‌های عربی دیروز یکشنبه از یورش جمعی از صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی به رهبری وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

این اقدام تحت نظارت نظامیان صهیونیست و یگان‌های ویژه رژیم صهیونیستی صورت گرفت و منجر به درگیری شدید با فلسطینی‌های حاضر در صحن مسجدالاقصی شد.

نظامیان صهیونیست از گلوله‌های پلاستیکی و گاز اشک‌آور برای متفرق کردن شهروندان فلسطینی استفاده کردند که به زخمی شدن 100 فلسطین منجر شد، در پی این اقدام ارتش اسرائیل درهای مسجدالاقصی را بست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها