کد خبر: ۳۳۹۷۰
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۱۷ دی ۱۳۹۰
محمد الدعایه یک رقیب به یاد ماندنی برای ما بود؛ دروازه بان مودب و خجولی که مسبب برخی شکست های تلخ تیم ملی ایران و ستارگانش بود.

محمد الدعایه دروازه بان سابق تیم ملی عربستان که در آستانه 40 سالگی قرار دارد، بالاخره دستکش دروازه بانی را از روی پنجه های چسبناکش بیرون کشید.

او ورزشکاری قابل احترام و بزرگ بود که به عنوان بهترین دروازه بان قرن انتخاب شد. ایرانی ها با این وجود که او بالاتر از مرحوم حجازی به این عنوان رسید هرگز این مقام را زیر سوال نبردند. اگرچه خاطرات خوب عربستانی ها از او مترادف با خاطرات تلخ ما از مسابقاتی که رویاروی هم قطارانش برگزار کردیم. الدعایه در دوران اوجش با مهار چند پنالتی حساس ماتع از قهرمانی ایران در جام ملت های 1996 شد و این نمایش را در رقابت های مقذماتی جام جهانی 98 تکرار کرد و در تهران پنالتی کریم باقری را گرفت.
 

 

الدعایه دیشب و در یک بازی دوستانه باشکوه که البته شکست سنگینی در پی داشت برای همیشه از فوتبال خداحافظی کرد. او با همان پیراهن مشکی آدیداس در ورزشگاه شاه فهد دور افتخار زد و با اشک دوران ورزشی خود را به پایان رساند.
 

او در یک بازی دوستانه با تیم یوونتوس که البته هفت گل دریافت کرد، در حضور بزرگان فوتبال جهان از جمله دل پیرو، بوفون و ماتری شب خاطره انگیزی را پشت سر گذاشت.

 

 

 

 

 

استادیوم فهد که مملو از تماشاگران عرب بود، پر از شور و هیجان بود. مقامات فوتبال عربستان در مراسمی پیش از بازی برای الدعایه سنگ تمام گذاشتند.
 

 

 

الدعایه لاغر و منعطف و به دور از نمایش سال ها بهترین گلر عربستان و آسیا بود. نکته اینکه او باشکوه خداحافظی کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۶ - ۱۷ دی ۱۳۹۰
۵۳
۰
مسئولین فوتبال ما هم یاد بگیرند!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها