کد خبر: ۳۴۰۰۸۸
زمان انتشار: ۰۳:۴۹     ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
این استاد حوزه و دانشگاه گفت: بسیاری از کشورها آرزوی دارا بودن موقعیت استراتژیک ایران را دارند/ قبلاً دشمنان اسلام سخن از هلال شیعی می‌کردند اما با تحولات سال‌های اخیر باید صحبت از بدر ایمانی بکنند

حجت‌الاسلام به گزارش پایگاه 598، علیرضا پناهیان امشب در مراسم گرامیداشت اربعین بازگشت شهدای غواص و یادواره 127 شهید محله مارنان اصفهان با اشاره به تغییر مقتضیات زمان نسبت به دوران مقدس بیان داشت: امروز دوران غرب و مظلومیت جبهه حق گذشته و دوران پیروزی فرا رسیده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با تصریح بر لزوم تغییر و نگرش و فرهنگی مبتنی بر اقلیت بودن جامعه دینی به فرهنگ پیروزی و اکثریت بودن، گفت: اکنون به جای گریستن برای امامان مظلوم باید اشک شوق و پیروزی برای امام مقتدری بریزیم که اقتدارش منطقه را فرا گرفته است.

وی افزود:‌ امروز مؤمنین باید خود را برای ظهور امام مقتدر آماده‌کنند و به خاطر این تغییر وضعیت نسبت به گذشته، در روحیه و ادبیات خود تغییر به وجود آورند.

حجت‌الاسلام پناهیان ضمن بیان اینکه افرادی که نسبت به پیروزی مغرور می‌شوند و یا پیروز بودن جبهه حق و اقتدار جامعه اسلامی را باور نداشته، ظرفیت پیروزی را ندارند، گفت: اگر دولتمردان کشورمان کمی استکبار جهانی را تحویل نگیرند، قطعاً مستکبران در برابر جبهه حق به التماس خواهند افتاد که البته این موضوع نیازمند ایمان داشتن است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه سیاست‌مداران غربی اکنون از تحولات دینی منطقه و به خصوص تحولات یمن و به خطر افتادن منافع‌شان می‌ترسند، افزود: بسیاری از کشورهای جهان آرزوی دارا بودن موقعیت استراتژیک ایران را دارند که این موهبت نیاز به مدیریت داشته و بر این اساس باید فرهنگ اقتدار و پیروزی را در تمامی عرصه‌ها درک کنیم.

وی تصریح کرد: در روایات ذکر شده است که قبل از ظهور حضرت حجت (عج) ظلم زیاد می‌شود اما در مقابل نیز مقدمه‌سازان ظهور هم خود را بیش از پیش نشان می‌دهند و وضعیت اکنون منطقه نیز مؤید همین مطلب است.

حجت‌الاسلام پناهیان در ادامه با تأکید براینکه در دوران دفاع مقدس شهدا در سطح منطقه در اقلیت قرار داشتند اما امروز مبارزین اسلامی در اکثریت هستند، گفت: قبلاً دشمنان اسلام حقیقی سخن از هلال شیعی می‌کردند اما با تحولات سال‌های اخیر باید صحبت از بدر ایمانی بکنند.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن تصریح بر جایگاه شکر، توکل بر خدا و فرهنگ اقتدار در دوران پیروزی اظهار داشت: حوادث نیمه اول غزوه حنین نشان داده که اگر در دوران اکثریت بودن به خداوند توکل نداشته و شاکر نباشیم شکست خواهیم خود و امروز باید از این موضوع عبرت بگیریم.

وی در پایان بیان داشت: اثر معنوی شکر در دوران پیروزی بیش از صبر در دوران مظلومیت بوده و اجر انسان شاکر بر اثر وجود نعمت بیش از اجر انسان صابر در دوران رنج است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها