کد خبر: ۳۴۰۱۶۶
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۲۸ شهريور ۱۳۹۴
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص در دیدار وزیر اسبق دفاع فرانسه افزود: منتظریم مراجع قانونی ایران توافق را تأیید کنند/ "ژان پیر": هیأت فرانسوی به ریاست دو وزیر دولت فرانسه فردا به تهران سفر می‌کنند
به گزارش پایگاه 598، علی اکبر ولایتی در دیدار "ژان پیر"، سناتور و وزیر اسبق دفاع فرانسه با بیان اینکه زمینه توسعه روابط ایران و فرانسه فراهم است، گفت: دو ملت نسبت به یکدیگر خوشبین هستند و مردم ایران نسبت به فرانسه دید خوبی دارند، چرا که فرانسه قبل از انقلاب میزبان امام خمینی بوده است.

وی افزود: دیدگاه آزادمنشی فرانسه در خاطره تاریخی مردم ایران باقی مانده است، ما سابقه استقلال نسبی در حوزه سیاست خارجی از فرانسه داریم، امروز بعد از مذاکرات هسته ای منتظریم مراجع قانونی ایران این توافق را تأیید کنند.

ولایتی تأکید کرد: اگر این توافق تأیید شود بابی برای روابط ایران و کشورهای غربی خواهد بود.

"ژان پیر" سناتور اسبق فرانسوی در این دیدار اظهار داشت: توافق هسته ای این امکان را به ما می دهد که به طور مثبت با یکدیگر کار کنیم.

وی افزود: روحانی در ماه نوامبر به پاریس سفر خواهد داشت، و فردا نیز هیأت فرانسوی به ریاست دو وزیر دولت فرانسه به تهران سفر خواهد کرد.

ژان پیر تأکید کرد: ما همواره نسبت به ایران دید خوبی داشتیم اما حدود ٣٠ سال است که روابط دو کشور متشنج شده است و بهتر این است که این روابط بهبود یابد.

وی ادامه داد: در سیاست خارجی فرانسه یک نوع احساس استقلال نسبت به آمریکا وجود دارد، هرچند که ما کار اوباما و کری را بر روابط با ایران تحسین می کنیم؛ باید دید فرانسه چطور می تواند در زمینه توافق هسته ای مفید باشد.

وزیر اسبق دفاع فرانسه افزود: ما سیاست خارجی خودمان را نسبت به کشورهای عربی، خاورمیانه و شمال آفریقا داریم که البته این سیاست ها علیه ایران نیست.

ژان پیر گفت: ما می توانیم نقاط مشترک این سیاست ها را پیدا کنیم که به نفع صلح در منطقه و فرانسه خواهد بود؛ فرانسه مایل به وجود جنگ نیست، باید دید در موضوعات عراق و سوریه باید چه تدابیری اندیشید.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها