کد خبر: ۳۴۰۴۲۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۲۹ شهريور ۱۳۹۴
کانون انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور طی نامه های جداگانه ای برای روسای قوای مقننه و مجریه و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی ضمن حمایت از برخورد قاطع با واحدهای متخلف مونتاژ لوازم خانگی خارجی خواستار حمایت بیشتر از تولید داخل شد.
به گزارش پایگاه 598، کانون انجمن صنفی کارفرمایی تولیدکنندگان لوازم خانگی کشور طی نامه های جداگانه ای برای روسای قوای مقننه و مجریه و رئیس سازمان تعزیرات حکومتی از برخورد اخیر با یکی از واحدهای مونتاژ لوازم خانگی خارجی به دلیل عدم رعایت استانداردهای لازم حمایت و تقدیر کرده و خواستار پشتیبانی بیشتر دستگاه های اجرایی از تولید داخل شده است.

 

حجت الاسلام و المسلمین حضرت آیت الله آملی لاریجانی
ریاست محترم قوه قضاییه

با درود و صلوات بر محمد و آل محمد(ص) و آرزوی صحت و سلامتی و طول عمر با عزت حضرتعالی ؛ همانگونه که مستحضرید رهبر عظیم الشأن انقلاب با درک صحیح از شرایط خاص کشور در عرصه بین المللی و با پیش بینی ژرف نگرانه، مسائل حوزه اقتصاد به ویژه دغدغه معیشت مردم را به عنوان اولویت نخست و مهمترین موضوع پیش روی نظام پر برکت جمهوری اسلامی بر شمرده اند. ایشان همواره در سالهای اخیر با محور قراردادن حوزه اقتصاد در شعارهای سال، سمت و سوی نگاه مردم و مسئولان را به این حوزه معطوف داشته اند. تأکید معظم اله بر حماسه اقتصادی؛ دو شادوش حماسه سیاسی و استفاده از تعابیری چون اقتصاد مقاومتی، بیش از پیش از همگان را به اولویت های فکر و راهبردی ایشان رهنمون می سازد. بی شک تحقق این منویات میسر نخواهد شد مگر با استقلال اقتصادی و رهایی از وابستگی های تصنعی، غیر ضرور و تجملاتی که ناشی از فضا سازیهای مسموم و جهت دار دسته ای وارد کننده رانت خوار است. افرادی که با استفاده از خلاءهای قانونی ثروت اندوزی را وجه غالب حرکتهای اقتصادی گردانده و سدی در مسیر تولید کنندگان ثروت و کارآفرینان شده اند. حماسه اقتصادی تحقق نمی یابد جز با اقتصاد مقاومتی و شاخص ترین رکن اقتصاد مقاومتی رهایی از وابستگی و تقویت تولید ملی است که در پرتو این مهم دغدغه اشتغال و معیشت مردم نیز مسیر خواهد شد. در این سال هاکه هیچ عقل سلیمی حکم به ورود در تولید و سرمایه گذاری نمی کرد و همگان ما را به خاطر وطن پرستی و استقلال میهنمان به کوته فکری و خام اندیشی متهم  می کردند و آنجا که نوسان گیران و موج سواران سرمایه های خود را به واسطه بازی با اندوخته های مردم صدبرابر کردند، ما با تمام ناملایمات مقابل بازار تسخیر شده کالاهای وارداتی ایستادیم و برای اعتلای استقلال این مرز و بوم در برابر واردکننده سراپا مسلح مقاومت کردیم.
واردکننده ای که با ترفندهای مختلف از خلاء قانونی استفاده کرده و از محل مناطق آزاد با کم اظهاری یا اظهار خلاف واقع، SKD  را به جای CKD وارد می کند و امروز هم تخلفی دیگر از این گروه شناسایی و اطلاع رسانی شد. به لطف خداوند پرده از بازی ناجوانمردانه همراه با فریب و دغل واردکنندگان در صنعت لوازم خانگی آن هم تحت عنوان بزرگترین برند وارداتی برداشته شد و همگان شاهد بودند که تقلب و غش در معامله اصل جدایی ناپذیر این بنگاه ها است. ماموران تعزیرات همراه با مسئولین اداره استاندارد خط مونتاژ یخچال فریزرهای سامسونگ را که به عنوان خط تولید داخلی، فاقد استاندارد و برچسب واقعی انرژی بود پلمب کردند اما افسوس که این برخورد سال ها دیر اتفاق افتاد و امروز هم که عیان شده این شرکت ها با هزینه های هنگفت، سعی در منحرف کردن و غبارآلود کردن فضای اطلاع رسانی و پیگیری مراجع ذیصلاح دارند. سال های سال بزرگترین فروشندگان بازار لوازم خانگی ایران در پرتو حمایت ها و لابی های گسترده شان توانستند اجناس تقلبی خود را با بالاترین حاشیه سود از طریق کم اظهاری در گمرک و استفاده از تعرفه های قطعات منفصله به جای تعرفه کالای کامل، به هموطنان ما عرضه کنند. این دو غول بزرگ واردات ، روز به روز توانمندتر می شوند و تولیدکنندگان ما نحیف تر و فرتوت تر و متوقف ساختن این  روند جز رسیدگی قاطع و فوری به تخلفات این شرکت ها و همراهانشان در دستگاه های مسئول، راه دیگری ندارد.

بی تردید خالی کردن میدان برای یکه تازان واردات و عدم ممانعت از قانون گریزی آنها، نتیجه ای جز بیکار شدن شاغلین صنایع تولیدی ندارد. در پایان ضمن تقدیر از همراهی آن مقام محترم در حمایت از تولید ملی، خواهشمندیم امروز که سندی روشن بر قانون گریزی مافیای واردات برملا شده، دستوری عاجل مبنی بر ورود نهادهای مسئول برای حمایت از حقوق مصرف کننده ایرانی و تولیدکنندگان داخلی و صدور احکام مقتضی برای تضییع کنندگان حقوق مصرف کننده صادر فرمایید.

 

جناب آقای دکتر روحانی
رییس جمهور محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام
نظر به تأکیدات ویژه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) مبنی بر تثبیت و تقویت ساختار اقتصاد مقاومتی، در نشست های عمومی و اختصاصی با مدیران و مسئولین نظام و دستورات معظم له در راستای حمایت از تولید ملی به عنوان شاخص اصلی این مهم ، اولویت بخشی آن مقام محترم  و تیم توانمند اقتصادی دولت  بر حمایت همه جانبه از رونق تولید داخلی همواره در نگاه تیزبین افکارعمومی مشهود و ملموس بوده است. اما متاسفانه چرخش چرخ های تولید ملی که بسترساز ایجاد اشتغال حقیقی و کلید خروج از رکود تورمی است، در خلال سال های گذشته با ناملایمات،کم لطفی ها و بی مهری برخی مدیران و تصمیم گیران میانی این مهم، به ویژه در بخش واردات (از کالا و جنس گرفته تا پول و سرمایه) دست به گریبان بوده و آنچه را که تا به امروز به واسطه تلاش دلسوزانی چون شما منجر به ریل گذاری قطار توسعه و استقلال کشور شده، به دفعات از شتاب و حرکت وا داشته است. بی شک جلب و جذب  سرمایه گذاران خارجی با پیش فرض حضور در بخش های مغفول و کم تحرک و همچنین تاکید بر ورود شرکت های خارجی توانمند با شرط انتقال تکنولوژی خواست تمامی دلسوزان این آب و خاک است، چرا که کشور ما به واسطه سال ها تقابل در مقابل زیاده خواهی های شرق و غرب، همواره از دسترسی و در اختیار داشتن ارتباطات دیپلماسی و اقتصادی محروم بوده و همواره چرخ توسعه به سختی حرکت کرده است. اما نباید فراموش کنیم در خلال سال های گذشته از دوران سازندگی تا به امروز به مدد ایستادگی ،پایمردی و همراهی هموطنانمان، حرکت های چشمگیر و پرارزشی را رقم زده ایم و امروز اوج بی مهری و غریب نوازی است که همراهی یاران دیرین روزهای سخت تحریم و تهدید را به خوشایند شریکان امروز گشایش و آرامش  بفروشیم و چشم بر جفایی که واردات به اقتصاد این کشور کرده و می کند ببندیم. دیروز که هیچ عقل سلیمی حکم به ورود در تولید و سرمایه گذاری نمی کرد و همگان ما را به خاطر وطن پرستی و استقلال میهنمان به کوته فکری و خام اندیشی متهم  می کردند، و آنجا که نوسان گیران و موج سواران سرمایه های خود را به واسطه بازی با اندوخته های مردم صدبرابر کردند، ما با تمام ناملایمات مقابل بازار تسخیر شده کالاهای وارداتی ایستادیم به امید این روزهایی که ما را نوید داده بودید.
جناب رییس جمهور؛ در خلال سال های گذشته هر بار که تولیدکننده داخلی لوازم خانگی دست کمک و یاری به سوی مسئولین دراز کرد، منتقدان که بعضاً عاری از غرض نیز نبودند، با شعار تجارت آزاد، انتخاب حق مردم است و نمیگذاریم انحصار صنعت خودرو تکرار شود( که یک قیاس کاملاً اشتباه است) راه را بر حمایت های مادی و معنوی از صنایع کشور مسدود کردند. همواره از تریبون های مختلف، هجوم غیرشفاف و خارج از منطق کالاهای وارداتی را که به مثابه زالو، خون جاری در اقتصاد ما را میمکید فریاد زدیم و بارها از فضای نابرابر تبلیغاتی شکوه کردیم. امروز به لطف خداوند پرده از بازی ناجوانمردانه واردکنندگان در صنعت لوازم خانگی آن هم تحت عنوان بزرگترین برند تبلیغاتی برداشته شد و همگان شاهد بودند که تقلب و غش در معامله اصل جدایی ناپذیر این بنگاه ها است. ماموران تعزیرات همراه با مسئولین اداره استاندارد خط مونتاژ یخچال فریزرهای سامسونگ را که به عنوان خط تولید داخلی، فاقد استاندارد و برچسب واقعی انرژی بود پلمب کردند اما افسوس که این برخورد سال ها دیر اتفاق افتاد. سال های سال بزرگترین فروشنده بازار لوازم خانگی ایران،در پرتو حمایت ها و لابی های گسترده اش توانست اجناس تقلبی خود را با بالاترین حاشیه سود از طریق کم اظهاری در گمرک و استفاده از تعرفه های قطعات منفصله به جای تعرفه کالای کامل، به هموطنان ما عرضه کند. این غول بزرگ واردات و همراه دیگرش یعنی ال جی، روز به روز توانمندتر می شوند و تولیدکنندگان ما نحیف تر و فرتوت تر و متوقف ساختن این  روند جز رسیدگی قاطع و فوری به تخلفات این شرکت ها و همراهانشان در دستگاه های مسئول، راه دیگری ندارد. 
بی تردید با شرایط امروز کشور،معضل بیکاری و اشتغال جز با توسعه همین صنایع دست و پا بسته حل نمی شود و خالی کردن میدان برای یکه تازان واردات، نتیجه ای جز بیکار شدن همین شاغلین امروز ندارد. در پایان ضمن تقدیر از شایستگی هایی که در حل مسائل دیپلماسی داشتید، خواهشمندیم امروز که سندی روشن بر حقانیت فریادهای کمک خواهی ما مقابل خیل عظیم واردات ارائه شده، دستوری عاجل مبنی بر ورود نهادهای مسئول برای رسیدگی دقیق به تخلفات شرکت مذکور و حمایت از حقوق مصرف کننده ایرانی و تولیدکنندگان داخلی صادر فرمایید.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها