کد خبر: ۳۴۰۶۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با تعیین هزینه برقراری انشعاب برق را به تفکیک مناطق مختلف کشور و در کلانشهرها به تفکیک مناطق شهرداری مخالفت کردند.

به گزارش پایگاه 598، در نشست علنی امروز (دوشنبه 30 شهریور) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح حمایت از صنعت برق کشور ماده 4 این طرح را که در رابطه با هزینه برقراری انشعاب برق به تفکیک مناطق کشور است، مورد بررسی قرار دادند.

 

در ابتدا نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس با ارائه پیشنهاد حذف ماده 4 گفت: این ماده باعث افزایش هزینه‌های متقاضیان انشعاب برق می‌شود.

 

اما نمایندگان با پیشنهاد قاضی‌پور مخالفت کردند.

 

غلامرضا کاتب نیز در اخطاری آیین‌نامه‌ای گفت: براساس ماده 185 آیین‌نامه داخلی مجلس مواردی که درخصوص هزینه برقراری انشعاب برق در ماده 4 طرح مذکور مطرح شده است، براساس قانون برنامه پنجم توسعه می‌باشد که نیاز به دوسوم رأی دارد.

 

 علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار کاتب گفت: در قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، موضوع شرکت‌های دولتی و شرکت‌های توزیع آب و برق منطقه‌ای تفویض می‌شود و بحث زمان‌دار است، بنابراین مخالف با برنامه پنجم توسعه نیست.

 

براساس این گزارش بعد از مخالفت امیری خامکانی نماینده کمیسیون انرژی و در پی آن مخالفت نماینده دولت با حذف ماده 4، اصل این ماده به رأی گذاشته شد که نمایندگان با 52 رأی موافق، 102 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 198 نماینده با آن مخالفت کردند.

 

در ادامه حذف ماده به رأی گذاشته شد که نمایندگان با حذف این ماده با 111 رأی موافق، 37 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

 

براساس ماده 4 طرح مذکور وزارت نیرو موظف می‌شد که جدول هزینه برقراری انشعاب برق را به تفکیک مناطق مختلف کشور و در کلانشهرها به تفکیک مناطق شهرداری به گونه‌ای تعیین و ابلاغ کند که میانگین آن از هزینه تمام شده بیشتر نشود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها