کد خبر: ۳۴۰۶۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۵۴     ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
اظهارات جنجالی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که "مسلمانان نمی‌توانند رئیس‌جمهور آمریکا شوند" خشم جامعه مسلمانان را برانگیخته است/ انجمن مسلمانان آمریکا خواستار کناره‌گیری "بن کارسون" از رقابت‌های درون حزبی شدند
به گزارش پایگاه 598، "بن کارسون" نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در برنامه "ان بی سی نیوز" گفت: یک فرد مسلمان نباید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا انتخاب شود. من از اینکه یک مسلمان مسوولیت این کشور را برعهده داشته باشد حمایت نمی‌کنم. به طور قطع من موافق چنین چیزی نیستم.

وی علت این موضع را تناقض عقاید و تفکرات اسلامی با قانون اساسی آمریکا عنوان کرد و افزود: من حدس می‌زنم این مسئله مربوط به تفکرات است. اگر عقاید و تفکرات با ارزش‌ها و اصول آمریکا هماهنگ نباشد، به طور قطع باید به آن توجه کرد اما اگر عقاید در حوزه و قلمر آمرکا و هماهنگ با قانون اساسی باشد، مشکلی به وجود نمی‌آید.

این اظهارات خشم مسلمانان آمریکایی را به همراه داشته است، مهمترین انجمن مسلمانان آمریکا طی بیانیه ای خواستار کناره گیری کارسون شدند که رتبه سوم را در میان کاندیداهای جمهوری خواه دارد.

"برنی ساندرز" نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، اعلام کرد که از این نوع اظهارنظرات کارسون ناامید شده است و افزود: زمان زیادی صرف شده تا به تبعیض برای انتخاب یک رئیس‌جمهور کاتولیک یا سیاهپوست غلبه کنیم. افراد باید بر اساس ایده‌ها و نه مذهب و رنگ پوستشان انتخاب شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها