کد خبر: ۳۴۰۷۶۷
زمان انتشار: ۱۷:۵۰     ۳۰ شهريور ۱۳۹۴
دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه گفت: پرونده قتل مداح کرمانشاهی در دست بررسی است.

به گزارش پایگاه 598، مجتبی ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم ، با انتقاد از رویه موجود در مراسم ترحیم در این استان اظهار داشت: فلسفه برگزاری مجلس ترحیم تسلیت به بازماندگان، طلب بخشش برای متوفی و ختم قرآن بوده ولی در استان این مجالس به مکانی برای معرفی اشخاص تبدیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با اشاره به مضروب ساختن یکی از مداحان استان در پایان یکی از مجالس ترحیم، بیان کرد: براساس این رویه اشتباه در برگزاری مجالس ترحیم در سطح استان کرمانشاه شاهد درگیری و موضوعاتی از این دست هستیم که به‌واسطه عدم معرفی شخصی در این مجلس و از سوی مداح رخ می‌دهد.

ملکی خاطرنشان کرد: در مجلس ختم باید از بعد معنوی بیشتر استفاده شود و قرائت قرآن و فاتحه برای متوفی در دستور کار قرار بگیرد ولی در استان کرمانشاه این قضیه به شیوه‌ای اشتباهی اجرا می‌شود که زیبنده مردم فهیم و متدین کرمانشاه نیست یک مراسم مذهبی با کارکرد فرهنگی به مکانی برای معرفی و تبلیغ برخی تبدیل شده است.

دادستان کرمانشاه با اشاره به وظیفه مسئولان فرهنگی و دینی جامعه در برابر آسیب‌های برگزاری مجالس ترحیم در استان،‌ تاکید کرد: برگزاری مراسم ترحیم با این شیوه اشتباه سبب سواستفاده‌های و آسیب‌هایی همچون درگیری با مداح می‌شود که در انتها به فوت وی منجر شده است.

ملکی با تاکید بر انجام کار فرهنگی برای اصلاح برگزاری مجالس ترحیم، بیان کرد: در قبال مجالس ترحیم آنچه که کار فرهنگی است باید مسئولان مربوطه انجام دهند و آن بخشی که سبب قانون‌شکنی و در خلاف قانون و عرف جامعه باشد با برخورد شدید قضائی روبه‌رو خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه اظهار کرد: هر شخصی که مرتکب جرمی شده و به‌ویژه شخصی که با جرم خود مرتکب قتل فردی شود، چنانچه ادله نشان دهنده وقوع جرم توسط خاطی باشند به مجازات قانونی خواهد رسید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها