کد خبر: ۳۴۱۳۳۷
زمان انتشار: ۰۲:۳۱     ۰۳ مهر ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
آیت الله خامنه ای رئیس جمهور: جای آن دارد که در مقابل حادثه دلخراش لبنان سران وابسته و مرتجع عرب مرگ طلب کنند.

رخدادهای 3 مهر 1361

چکیده

  • آیت الله خامنه ای رئیس جمهور با حضور در مدرسه شهید رجایی : کوبنده ترین سلاح ما در مقابل دشمنان علم ، آگاهی ، فرهنگ و تجربه است .

 

  • آیت الله خامنه ای رئیس جمهور در دیدار سفیر جمهوری دمکراتیک خلق یمن : جای آن دارد که در مقابل حادثه دلخراش لبنان سران وابسته و مرتجع عرب مرگ طلب کنند. 

 

  • موسوی خوئینی ها: تعجب ما از این است چرا مدعیان مبارزه با اسرائیل این همه از حرف زدن علیه اسرائیل وحشت دارند و می ترسند مردم در جریان مبارزه با اسرائیل قرار گیرند .

 

  • اولین کشتی یدک کش ساخت ایران به نام بستان طی مراسم باشکوهی در بوشهر در میان فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به آب انداخته شد . 

 

  • مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت 147 رای موافق در برابر دو رای مخالف آمریکا و اسرائیل کشتار جنایتکارانه فلسطینی ها و لبنانی ها را در بیروت محکوم کرد. 

خط اساسی جمهوری اسلامی برای همیشه سیاست نه شرقی و نه غربی است

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور صبح روز اول مهر شخصا در محل دبستان شهید رجایی در میان دانش آموزان این مدرسه که عموما نیز محصلین بی سرپرست هستند حضور یافت و به مناسبت شروع سال تحصیلی طی پیامی تاکید کردند : شما دانش آموزان با درس خواندن تان کوبنده ترین ضربه را بر پوزه دشمن می کوبید .

در بخشی از پیام رئیس جمهور آمده است : امید دشمنان این است که ملت ما همچنان در کمبود و قحط مردان و زنان کارآمد باقی بماند ، کوبنده ترین سلاح ما در مقابل دشمنان علم ، آگاهی ، فرهنگ و تجربه است .ایشان همچنین تصریح کردند : از امروز تا همیشه خط اساسی ما سیاست نه شرقی و نه غربی است . (1)

جای آن دارد که سران مرتجع عرب از خدا طلب مرگ کنند

الخضر صالح حمزه سفیر جمهوری دمکراتیک خلق یمن در کشورمان بعد از ظهر پنجشنبه به دیدار آیت الله خامنه ای رئیس جمهور رفته و پیام کتبی علی ناصر محمد رئیس جمهوری دمکراتیک خلق یمن را تقدیم ایشان کرد .

در این دیدار آیت الله خامنه ای با اشاره به وابستگی کشورهای مرتجع منطقه به آمریکا گفتند : این جبهه مستعمری به برکت پول نفت و اعمال وحشیانه اسرائیل اجازه دادند تا رقت انگیزترین فاجعه چند دهه اخیر در منطقه به وقوع بپیوندد و یقینا این ها در جبهه کاذبی قرار دارند و تجربه ثابت کرده است که از پایمردی کمترین نصیبی نبرده اند.

ایشان افزودند : جای آن دارد که در مقابل حادثه دلخراش لبنان سران وابسته و مرتجع عرب مرگ طلب کنند و به هر تقدیر مهم این است که ما مواضع انقلابی خود را حفظ کنیم و همچنان استقامت و پایداری از خود نشان دهیم . (2)

موسوی خوئینی ها : چرا این همه از حرف زدن علیه اسرائیل وحشت دارند؟

موسوی خوئینی ها که دیروز توسط نیروهای سعودی بازداشت شده بود پس از آزادی در مصاحبه ای اظهار داشت : تعجب ما از این است چرا مدعیان مبارزه با اسرائیل این همه از حرف زدن علیه اسرائیل وحشت دارند و می ترسند مردم در جریان مبارزه با اسرائیل قرار گیرند .

وی ادامه داد : مگر نه این است که مبارزه با اسرائیل وظیفه مردم است و مردم می خواهند این غده سرطانی از کشورهای اسلامی بیرون رانده شود باید گفت برخی سران کشورهای اسلامی معتقدند که با اسرائیل غاصب به یک حالت ترک مخاصمه برسند و در منطقه کسی معترض اسرائیل نباشد ، ولی آن ها باید بدانند که رژیم صهیونیستی به فلسطین و برخی نقاط لبنان از جمله بیروت اکتفا نمی کند و کشورهای آن ها یکی پس از دیگری مورد تعرض صهیونیزم قرار خواهد گرفت .

وی همچنین گفت : از وقتی ما به عربستان سعودی آمده ایم تا حالا هم ما و هم آن ها دو خط یک شعر را می گوئیم . ما به آن ها گفته ایم که یک تکلیف و وظیفه شرعی داریم که باید آن را انجام دهیم و انجام هم می دهیم و آن ها هم می گویند که در کشور ما تظاهرات و راهپیمایی ممنوع است . ما به آن ها گفتیم که آیا این قدرت نمایی است که به عده ای حجاج که فقط دو تکه پارچه و حوله همراه دارند و می خواهند از یک حق طبیعی استفاده نماینده ، با این همه افراد مسلح مواجه شوید؟(3)

وزارت خارجه حمله به زائران ایرانی توسط ماموران سعودی را محکوم کرد

در ارتباط با یورش دیروز پلیس سعودی به حجاج ایرانی وزارت امور خارجه کشورمان بیانیه ای صادر و این اقدام را محکوم کرد .

در بخشی از این بیانیه آمده است : وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تضییقات مکرر دولت عربستان سعودی نسبت به حجاج و مسئولان ایرانی و اعمال این گونه سیاست های سرکوب گرانه را محکوم می نماید و اعتقاد دارد که خانه خدا متعلق به همه مسلمین و سنگر و محور یورش هماهنگ مسلمان جهان بر پایگاه های استکبار جهانی است و فرض است بر همه مسلمین که در حریم قدس الهی با جهاد ، ایثار ، افشا و کسب وحدت نظر و جهت برای مقابله با دشمنان خدا آماده شده و بدین گونه به بارگاه کبریایی او تقرب جویند ، باشد که از این راه سازش و سکون سران مرتجع کشورهای اسلامی را در برابر تهاجمات دشمنان خدا و اسلام خنثی نمایند.(4)

صادرات روزانه دو میلیون بشکه نفت از خارک در شهریور ماه

مهندس غرضی وزیر نفت کشورمان که به همراه نمازی وزیر اقتصاد و امور دارایی و وزیر صنایع و معادت برای بررسی مسائل استان کهکیلویه و بویر احمد به یاسوج سفر کرده است در گفت و گویی اظهار داشت : شهریور ماه روزانه دو میلیون بشکه نفت از خارک صادر کرده ایم .

وزیر نفت کشورمان در مورد امنیت ترمینال های نفتی و امنیت خلیج فارس اظهار داشت : جنگ تحمیلی سعی کرد امنیت برقرار شده را به نفع آمریکا بر هم زند که با پایمردی اهالی و کارکنان صنعت نفت در جزیره خارک ، توطئه های آن ها بر هم خورد و ما در شهریور ماه سال جاری روزانه نزدیک به 2 میلیون بشکه نفت از جزیره خارک صادر کردیم ، بیشتر به این منظور که به ابرقدرت ها بفهمانیم که دولت جمهوری اسلامی ایران همیشه قادر خواهد بود امنیت را به نفع خود حفظ کند .

غرضی آن گاه به کاهش نرخ بیمه کشتی های نفتکش اشاره کرد و افزود : از مدتی پیش برای به خطر انداختن امنیت خلیج فارس ، توطئه هایی در جریان بود و شرکت های بیمه یکباره اعلام کردند نرخ بیمه در خارک به میزان 7 درصد ترقی کرده است و این ضرری بود که خریداران نفت می باید متحمل می شدند به منظور مبارزه با این توطئه بلافاصله دولت جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که ما کشتی های خریدار نفت را بیمه می کنیم و رسانه های غربی امپریالیستی اعلام کردند که بیمه ایران این اندازه اعتبار ندارد ، به همین سبب دولت جمهوری اسلامی ایران ، 300 میلیون دلار در اختیار شرکت های بیمه برای تضمین بیمه گری خود نهاد و این توطئه را نیز نقش بر آب کرد .

وی افزود : من اطمینان دارم که انگلیس نرخ بیمه را از 2 درصد هم پائین تر خواهد آورد و ما در بازار بین المللی به صورت فعال وارد خواهیم شد . (5)

با فریاد مرگ بر آمریکا ؛ اولین کشتی یدک کش ساخت ایران به آب انداخته شد

اولین کشتی یدک کش ساخت ایران به نام بستان طی مراسم باشکوهی در بوشهر در میان فریاد مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل به آب انداخته شد . (6)

رای منفی آمریکا به محکومیت کشتار فلسطینی ها توسط اسرائیل

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با اکثریت 147 رای موافق در برابر دو رای مخالف آمریکا و اسرائیل کشتار جنایتکارانه فلسطینی ها و لبنانی ها را در بیروت محکوم کرد و از شورای امنیت خواست با امکاناتی که در اختیار دارد در باره چگونگی این کشتار تحیقات لازم را به عمل آورد . (7)

اسرائیل 35 ساعت ناظر قتل عام فلسطینی ها بود !

خبر دیگر این که روزنامه جروزالم پست گزارش داد افسران عالیرتبه اسرائیلی گفته اند از کشتار غیرنظامیان در اردوگاه های فلسطینی ها در بیروت 35 ساعت گذشته بود که آن ها برای پایان دادن به کشتار دست به اقدام زدند.

این روزنامه نوشت : فرمانده شبه نظامیان فالانژیست لبنان در اردوگاه شتیلا پیامی برای سرفرماندهی اسرائیل در بیروت در ساعت 11 شب پنجشنبه فرستاد و گفت : تاکنون 300 غیر نظامی و تروریست [!] کشته شده اند ، این گزارش فورا در اختیار سرفرماندهی نیروهای اسرائیل قرار گرفت و فردای آن روز بیش از 20 افسر عالیرتبه توزیع شد ، اما تا صبح شنبه نیروهای اسرائیلی هیچ اقدامی برای متوقف کردن کشتار نکردند .(8)

پی نوشت:

1- جمهوری اسلامی ، 3 مهر 1361 ، صفحه 12

2- جمهوری اسلامی ، 3 مهر 1361 ، صفحه 9

3- اطلاعات ، 3 مهر 1361 ، صفحه 2

4- اطلاعات ، 3 مهر 1361 ، صفحه 2

5- اطلاعات ، 3 مهر 1361 ، صفحه 4

6- اطلاعات ، 3 مهر 1361 ، صفحه 4

7- اطلاعات ، 3 مهر 1361 ، صفحه 16

8- اطلاعات ، 3 مهر 1361 ، صفحه 16

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها