کد خبر: ۳۴۱۳۴۵
زمان انتشار: ۰۳:۰۷     ۰۳ مهر ۱۳۹۴
خبری از محکومیت سعودی ها نیست!
مقامات کشورها و سازمان های بین المللی ضمن ابراز تاسف از کشته و مجروح شدن بیش از ۳۳۰۰ نفر در منا، تنها به تسلیت گفتن به خانواده قربانیان این حادثه اکتفا کردند.
به گزارش پایگاه 598، حادثه مرگبار مراسم حج امسال در «مشعر المنی» که طبق آخرین آمار به کشته شدن بیش از ۱۳۰۰ و مجروح شدن ۲۰۰۰ نفر از حجاج منجر شده، واکنش های بین المللی را به همراه داشت. در بیشتر پیام هایی که از سوی مقامات کشورها و سازمان های مختلف در این رابطه منتشر شده، تنها به عرض تسلیت و ابراز تاسف بسنده شده و به بی کفایتی سعودی ها در مدیریت کنگره میلیونی حج اشاره ای نشده است.

طبق گزارش ها «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل، با ابراز همدردی با قربانیان و خانواده های آنان در حادثه هولناک منا به خانواده های کشته شدگان تسلیت گفت. در همین حال «دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس، کاخ سفید و چند نفز از مقامات اروپایی نیز این حادثه را تسلیت گفتند.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در این رابطه گفت در حالی که مسلمانان جهان عید قربان را جشن گرفته اند، خانواده شرکت کنندگان در مراسم حج عزادار شده اند. وی ضمن ابراز همدردی با خانواده قربانیان این حادثه را به مسلمانان تسلیت گفت.

از سوی دیگر «مارتین شولتز» رئیس پارلمان اروپایی با انتشار پیامی در صفحه توئیتر خود، برای مجروحان حادثه منا آرزوی سلامتی کرد. «فرانک والتر اشتاین مایر» وزیر خارجه آلمان نیز طی پیامی از وقوع این حادثه مرگبار ابراز تاسف کرد.

«دیوید کامرون» نخست وزیر انگلیس نیز در اقدامی مشابه به همدردی با محروحان و خانواده قربانیان حادثه منا پرداخت. همچین «دونالد توسک» رئیس شورای اروپا کشته شدن شمار زیادی از حجاج در مراسم حج را غمبار توصیف کرد. 

گفتنی است در حادثه منا که به دنبال سوء مدیریت و قصور مقامات سعودی رخ داد بیش از ۱۲۰۰ نفر کشته و ۲۰۰۰ نفر نیز زخمی شدند. شمار کشته شدگان ایرانی در این حادثه ۱۲۵ نفر گزارش شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها