کد خبر: ۳۴۱۳۹۵
زمان انتشار: ۱۵:۲۲     ۰۳ مهر ۱۳۹۴
دولت آمریکا استیون مول که سابقه دستیاری ویلیام برنز معاون اسبق وزیر خارجه آمریکا را در مذاکرات هسته ای با ایران داشت، به عنوان هماهنگ کننده ارشد واشنگتن در اجرای برجام منصوب کرد.
به گزارش پایگاه 598، دولت آمریکا در روز ۲۷ شهریور ماه استیون مول سفیر سابق این کشور در لهستان که سابقه دستیاری ویلیام برنز معاون اسبق وزیر خارجه آمریکا را در مذاکرات هسته ای با ایران داشت، به عنوان هماهنگ کننده ارشد واشنگتن در اجرای برجام منصوب کرد.

وی قرار است با تیمی از کارشناسان؛ نظارت عملیاتی بر اجرای برجام با توجه به تعهدات دولت آمریکا و جمهوری اسلامی ایران را نظارت کند. یکی از افرادی که به عنوان دستیار ارشد هماهنگ کننده ارشد آمریکا در نظارت بر اجرای برجام را برعهده گرفته جرت بلنک است. 

یک متخصص براندازی نرم در تیم اجرای برجام

جرت بلنک ( Jarrett Blanc) از سال ۲۰۰۹ تا پیش از این، معاون نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان بوده است. اما پیش از پیوستن به وزارت امور خارجه آمریکا، تحلیلگر ارشد موسسه جامعه باز متعلق به جرج سوروس سرمایه دار صهیونیست و متخصص براندازی نرم و انقلاب های مخملی بوده است. بلنک، مدرک کارشناسی اش را از دانشگاه هاروارد و کارشناسی ارشد خود را در علوم محیط زیست و سیاست از دانشگاه جان هاپکینگز گرفته است. وی عضو شورای روابط خارجی آمریکاست و به عنوان محقق مدعو در موسسه صلح این کشور نیز فعالیت می کند. بلنک که استادیار دانشگاه جرج واشنگتن است، تاکنون ده ها مقاله و کتاب منتشر کرده و در دانشگاه های هاروارد، پرینستون و ... سخنرانی کرده است.
استیون مول هماهنگ کننده ارشد آمریکایی در نظارت بر اجرای برجام به پایگاه خبری-تحلیلی المانیتور گفته است که وی در حقیقت به رهبری تیم نظارت کمک خواهد کرد. مول قرار است تیمی هفت نفره را که مقر آن وزارت امور خارجه آمریکا خواهد بود، مدیریت کند. وظیفه این تیم ایجاد هماهنگی بین وزارت امور خارجه با نهادهای دولتی دیگر از جمله شورای امنیت ملی، وزارت خزانه داری، وزارت انرژی و آزمایشگاه های هسته ای خواهد بود. وی سال ها به عنوان مشاور ارشد در امور تصمیم گیری در زمان بحران و انتقال سیاسی برای سازمان ملل متحد کار کرده است.

بلنک اولین انتخابات پارلمانی در عراق را بعد از ساقط شدن صدام حسین دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۰۵ برگزار کرده است. نکته آن است که این کارشناس آمریکایی مشاور عالی کمیسیون مرکزی انتخابات عراق در سال ۲۰۰۵ بود که در آن مقطع ایاد علاوی سمت نخست وزیری دولت این کشور را عهده دار بود. وی همچنین مشاور ارشد کمیسیون های انتخابات مرکزی در زمان بحران در کشورهایی مانند افغانستان، کوزوو، تشکیلات خودگردان فلسطینی، لبنان و نپال بوده است.دولت آمریکا اعلام کرده که اجرای برجام را آغاز کرده است. 


منبع: مهر

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها