کد خبر: ۳۴۱۶۵۸
زمان انتشار: ۲۲:۵۴     ۰۴ مهر ۱۳۹۴
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام گفت:پلیس ایلام خواستگار منتشرکننده مطالب کذب را دستگیر کرد .

به گزارش پایگاه 598، علی عباسی‌کسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار اشت: خواستگار پس از شنیدن جواب رد از دختر انتقام گرفت.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام گفت: فردی که پس از شنیدن جواب رد دختر مورد علاقه‌اش، درصدد خراب کردن وجه اجتماعی او در شبکه‌های اجتماعی بود دستگیر شد.

عباسی‌کسانی داشت: به دنبال شکایت فردی مبنی بر انتشار مطالب غیر واقعی و کذب علیه او در شبکه‌های اجتماعی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: با استفاده از شگردهای پلیسی و اشراف اطلاعاتی عامل انتشار مطالب کذب شناسایی و دستگیر شد.

این مسئول اضافه کرد:  بررسی‌های اولیه مشخص کرد که متهم قبلا خواستگار این فرد بوده است که پس از شنیدن جواب رد به قصد انتقام گیری دست به این کار زده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان ایلام گفت: برابر قانون با اشخاصی که در فضای مجازی اقدام به نشر اکاذیب کنند برخورد می‌شود.

عباسی‌کسانی افزود: امروزه فضای مجازی و به‌خصوص اینترنت سبب شده است که اخبار و اطلاعات بسیار سریع در آن منتشر و در دسترس همگان قرار گیرد.

وی ادامه داد: همان‌گونه که اخبار و اطلاعات به سرعت منتشر می‌شوند به همان اندازه اخبار و مطالب کذب در شبکه‌ها و رسانه‌ها نشر داده می‌شود و این موضوعات دروغین به سرعت در اختیار عموم قرار گرفته و در بعضی موارد می‌تواند باعث بروز مشکلاتی برای آحاد مردم شود.

این مسئول انتظامی با اشاره به مصادیق نشر اکاذیب از جمله اخبار غیرواقعی، تهمت افکنی، تبلیغات ضددینی و القای شبهات که البته این موارد در فضای حقیقی و فیزیکی نیز اتفاق می‌افتد اضافه کرد: با توجه به ماده 18 قانون جرایم رایانه‌ای هر کس به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی به وسیله سیستم رایانه یا مخابراتی، اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد یا با همان مقاصد اعمالی را برخلاف حقیقت، رأساً یا به عنوان نقل قول، به شخص حقیقی یا حقوقی یا مقام‌های رسمی به طور صریح یا تلویحی نسبت دهد، اعم از این‌‌که از طریق یاد شده به نحوی از انحاء ضرر مادی یا معنوی به دیگری وارد شود یا نشود، افزون بر اعاده حیثیت به حبس از 91 روز تا دو سال یا جزای نقدی از پنج تا 40 میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.     

عباسی‌کسانی تصریح کرد: نشر اکاذیب هم جنبه فردی دارد و هم اجتماعی که در مورد اول شخص آسیب می‌بیند اما در بحث گسترده می‌تواند در خصوص یک مسئله اجتماعی باشد که در این صورت سبب تشویش اذهان عمومی نسبت به مقامات و حتی اشخاص حقوقی است که در این صورت حوزه گسترده‌تری را شامل می‌شود که برای جلوگیری از گسترش چنین مطالبی همواره صحت و سقم اخبار دریافتی توجه کنند و منبع خبر را بررسی کنند و تا زمانی که اطمینان حاصل نکرده‌اند، آن خبر را باور نکرده و اقدام به گسترش آن نکنند و کسانی که دست به چنین اقدامی می‌زنند طبق قانون مجازات می‌شوند.

وی ادامه داد: پلیس فتا آماده مقابله با جرایم رایانه ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با چنین جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش یا با شماره تلفن‌های 65-2182361-084 تماس حاصل کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها