کد خبر: ۳۴۱۶۸۲
زمان انتشار: ۰۱:۵۰     ۰۵ مهر ۱۳۹۴
دبیرکل جمعیت هلال احمر در برنامه "متن، حاشیه" گفت: به علت اجازه ندادن مسئولان سعودی به تیم‌های ایرانی، پزشکان ما نتوانستند به مصدومان کمک‌رسانی مناسب بکنند

به گزارش پایگاه 598، علی اصغر احمدی در برنامه "متن، حاشیه" شبکه 3 سیما در خصوص حادثه دلخراش منا گفت: برای انتقال مجروحان و جان باختگان حادثه منا ستادی تشکیل شده است و برای ساماندهی اقدامات لازم برنامه ریزی صورت خواهد گرفت.

دبیرکل جمعیت هلال احمر افزود: در حج سال 94 پانصد نفر از نیروهای هلال احمر حضور داشتند.

وی خاطر نشان کرد: پس از حادثه پزشکان ما بسیج و در قالب گروه هایی به محل حادثه اعزام شدند.

احمدی تأکید کرد: متأسفانه به علت اجازه ندادن مسئولان سعودی به تیمهای ایرانی، پزشکان ما نتوانستند به مصدومان کمک رسانی مناسب بکنند.

دبیرکل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: بعد از حادثه تا غروب تیمهای پزشکی هلال احمر با مشکلات زیادی روبرو بودند و با مراجعه به مراکز پزشکی سعودی متأسفانه با عدم همکاری مسئولان عربستان و برخوردهای بد آنها مواجه شدند.

وی گفت: مسئولان سعودی نیروهای جوان و کم تجربه ای را در حج امسال به کار گرفته بود که این خود مسبب برخی از مشکلات است.

احمدی با اشاره به بسته شدن راه منتهی به محل رمی جمرات افزود: با توجه به شرایط موجود در منا سوءتدبیری مسئولین سعودی در این حادثه کاملاً مشهود است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر خاطر نشان ساخت: حدود 103 نفر از حجاج ایرانی در مراکز درمانی بستری که بیش از 50 درصد از این افراد در مراکز درمانی هلال احمر تحت درمان هستند.

وی افزود: حال عمومی اکثر افراد رو به بهبودی است و تنها 10 نفر از این مصدومان شرایط حادی دارند.

احمدی با اشاره به انجام نشدن پرواز تا صبح روز دوشنبه تصریح کرد: بنا بر برنامه پروازی فرودگاه جده تا صبح روز دوشنبه امکان پرواز و انتقال مصدومان و جان باختگان به کشور وجود ندارد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر اظهار داشت: بحث انتقال مصدومان و جان باختگان به عهده وزارت کشور و ستاد انتقال این افراد تشکیل و برنامه ریزیهای لازم انجام شده است.

وی گفت: همکاران هلال احمر بر اساس برنامه قبلی قرار بود امروز به سردخانه ها مراجعه و اجساد را شناسایی کنند که متأسفانه بعد از مراجعه با 500 عکس از اجساد روبرو شدند که برای شناسایی به کاروانهای کشورهای مختلف ارسال شده است.

احمدی در ادامه تأکید کرد: برای انتقال مصدومان و جان باختگان باید آمار دقیقی از این افراد داشته باشیم تا بتوانیم اقدامات لازم را برنامه ریزی کنیم.

وی در خصوص خبرهایی مبنی بر برخورد نامناسب سعودیها با مصدومان ایرانی گفت: گزارشی مبنی بر این طور رفتارها با مصدومان ایرانی هنوز به دست ما نرسیده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها