کد خبر: ۳۴۱۷۸۶
زمان انتشار: ۱۲:۵۶     ۰۵ مهر ۱۳۹۴
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که عربستان برای سفر تیمی که دولت تعیین کرده ویزا نداده است، گفت: به دلیل شلوغ بودن سردخانه‌های این کشور جداسازی پیکرها زمان می‌برد و شاید بازگشت جان‌ باختگان ایرانی 10 روز طول بکشد.

به گزارش پایگاه 598، علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه مراسم بزرگداشت شکست حصر آبادان و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه عربستان تاکنون به تیمی که دولت ایران تعیین کرده ویزا نداده است اظهار داشت: بنابراین ممکن است آنها فقط به وزیر بهداشت و آن هم صرفا برای سرکشی به بیمارستان‌ها ویزا بدهند.

جنتی با بیان اینکه خانواده‌های ایرانی می‌توانند شکایت کنند در پاسخ به سوالی مبنی بر زمان بازگشت پیکرهای جان‌باختگان ایرانی گفت: ما تلاش می‌کنیم در اولین فرصت با یک یا دو پرواز پیکرها به ایران بازگردد اما از آنجایی که سردخانه‌های عربستان بسیار شلوغ است و کار جداسازی زمان می‌برد شاید این موضوع 10 روز طول بکشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوالی در خصوص بازداشت برخی از زائران ایرانی توسط دولت سعودی تصریح کرد: تا جایی که ما می‌دانیم چنین چیزی نیست.

جنتی ادامه داد: مسلمانان زیادی در حادثه منا جان خود را از دست دادند و طبق برآورد ما حدود 2 هزار نفر جان خود را از دست داده و تعداد مشابهی هم مصدوم و مجروح شدند.

وی افزود: براساس آخرین آماری که امروز صبح دریافت کردیم حدود 144 نفر از زائران ما جان خود را از دست داده‌اند و حدود 80 نفر نیز مصدوم و مجروح شدند اما مشکل اصلی بیش از 300 نفر از زائران ایرانی هستند که مفقود شده‌اند و احتمالا حدود 70-80 درصد آنها جزو جان‌باختگان باشند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها