کد خبر: ۳۴۲۰۱۳
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۰۶ مهر ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، خانواده مردی که در پی یک سرقت توسط زنی جوان به قتل رسیده ‌بود با اعلام گذشت از قصاص، به این زن زندگی دوباره بخشیدند.

به گزارش خبرنگار ما، جسد مرد جوانی مرداد سال ٩١ در بیابان‌های کهریزک پیدا شد. یک روز قبل از این کشف، خانواده مردی به نام مهرداد به مأموران خبر داده‌ بودند او گم شده ‌است. وقتی خانواده مهرداد تأیید کردند جسد متعلق به اوست پلیس این‌بار تحقیق برای پیداکردن عامل این قتل را آغاز کرد. کارآگاهان متوجه شدند مهرداد با زنی اختلاف مالی داشت. وقتی تلفن همراه مقتول مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد آخرین کسی که با مهرداد تماس گرفته همان زنی است که با مقتول اختلاف مالی داشت. با توجه به این یافته‌ها بود که زن جوان به نام مینا بازداشت شد. این زن در ابتدا منکر قتل شد و گفت در جریان مرگ مهرداد نیست اما بعد از چندین جلسه بازجویی لب به اعتراف گشود و گفت: «به‌خاطر اختلاف مالی که با مقتول داشتم او را به خانه‌ام کشاندم و با خوراندن سم او را به قتل رساندم و بعد چک‌هایش را به سرقت بردم و جسد را در کهریزک رها کردم».

بررسی‌ها نشان داد مینا بعد از تماس با مهرداد به بهانه‌ پذیرایی از وی مقداری شربت درست کرده و قرص پودرشده برنج را داخل پوکه کپسول تقویتی ریخته و به عنوان داروی تقویتی به مقتول داده و باز شدن کپسول در معده مقتول عامل اصلی مرگ او بوده‌ است. پرونده بعد از پایان تحقیقات و صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری استان تهران رفت. قضات شعبه ١١٣ که مسئول رسیدگی به این پرونده‌ شده‌ بودند مینا را احضار و محاکمه کردند. متهم در جلسه رسیدگی ادعا کرد گفته‌هایش دروغ بوده و مرتکب قتل نشده ‌است، اما مدارک موجود در پرونده نشان می‌داد این زن قاتل است. با توجه به این مدارک، قضات رأی بر قصاص صادر و مینا را همچنین به اتهام سرقت چک‌های مقتول به دو سال حبس و ٧٤ ضربه شلاق محکوم کردند. این رأی مورد تأیید دیوان‌عالی کشور نیز قرار گرفت. با توجه به انجام مراحل قانونی، مینا برای اجرای حکم پای چوبه‌‌دار رفت اما اولیای‌دم اعلام کردند فعلا قصد ندارند حکم صادره را اجرا کنند تا اینکه با تلاش شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی تهران، اولیای‌دم که مادر و فرزند مقتول بودند، تصمیم گرفتند اعلام گذشت کنند اما در این میان برخی گزارش‌هایی که در فضای مجازی درباره زندگی مقتول و متهم نوشته ‌شده ‌بود، باعث شد اولیای‌دم نسبت به این مسئله واکنش نشان دهند و ناراحت شوند. در نهایت روز گذشته در جلسه صلح و سازش که اولیای‌دم نیز حضور داشتند اعلام گذشت کردند. در این جلسه که با ریاست محمد شهریاری، رئیس دادسرای جنایی تهران برگزار شد ابتدا مینا ضمن پذیرش اشتباه خود به قتل اعتراف کرد و گفت از کرده خودش پشیمان است و از اینکه اولیای‌دم قبول کرده‌اند از خون او بگذرند خیلی خوشحال است و از آنها تشکر می‌کند. مینا گفت: من اشتباه بزرگی کردم؛ اشتباهی که زندگی خودم، خانواده‌ام و اولیای‌دم را تحت‌تأثیر قرار داد و از همه کارهایی که کردم، معذرت می‌خواهم. من در جریان آنچه در مورد زندگی من یا مقتول گفته‌اند، نیستم. در این مدت در زندان بودم و هیچ ارتباطی با بیرون نداشتم و ندارم. این گفته‌ها اصلا درست نیست، مقتول انسان خوبی بود و من از همه می‌خواهم تا به این گفته‌ها پایان دهند. اولیای‌ دم نیز تأکید کردند آنچه درباره مقتول گفته ‌شده ‌و شبکه‌های اجتماعی به آن دامن زدند، دروغ محض است و نباید ندانسته با آبروی خانواده‌ای بازی شود. پسر مقتول گفت: من از خون پدرم گذشتم، درد بزرگی برای من و خانواده‌ام بود؛ اما قصاص این زن که البته گناهکار است؛ نمی‌توانست پدرم را دوباره زنده‌ کند. ما برای رضای خدا و به حرمت عید قربان گذشت کردیم اما افرادی را که در شبکه‌های اجتماعی دروغ‌های زیادی علیه ما گفتند، نمی‌بخشیم. با‌این‌حال، ما تحت‌تأثیر این حرف‌ها قرار نگرفتیم و برای رضای خدا بخشیدیم.

شهریاری نیز بعد از اینکه از اولیای‌ دم به خاطر اعلام گذشت تشکر و از نحوه برخورد شبکه‌های اجتماعی با این پرونده انتقاد کرد، گفت: آنچه مسلم است مردی جوان در این پرونده به قتل رسیده ‌است و خانواده‌ای داغدار شده‌اند. نباید نسبت به احساسات آنها بی‌توجه بود و برای جلب ترحم دیگران علیه آنها قصه‌پردازی کرد؛ چرا که با این کار احساسات آنها بیشتر جریحه‌دار می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها