کد خبر: ۳۴۲۳۶۸
زمان انتشار: ۱۵:۳۵     ۰۷ مهر ۱۳۹۴
شمار جان باختگان ایرانی فاجعه منا تاکنون به ۲۲۸ نفر، مفقودان ۲۴۸ نفر و مجروحانی که در بیمارستان بستری هستند، ۲۷ نفر رسیده است. گفته می شود جنازه ها ازطریق اثر انگشت حجاج که در زمان ورود به عربستان در فرودگاه گرفته شده شناسایی میشوند.
به گزارش پایگاه 598، علیرغم هماهنگی با وزیر حج سعودی برای شناسایی اجساد وهماهنگی در امور مربوط به این حادثه ، کارشکنی سعودیها در بخش های مختلف ادامه دارد.از صبح امروز باردیگر گروههای شناسایی اجساد آماده حرکت به سرد خانه مکه شده اند.
 
گفته می شود اولین گروه اجساد امروز سه شنبه به ایران منتقل خواهد شد .
 
برخی ها که دیروز از سردخانه مکه دیدن کرده اند می گویند این مکان ظرفیت ۹۰۰ جنازه را دارد در صورتی که ۲۱ تریلر که حد اقل هر کدام ظرفیت ۲۰۰ جنازه را دارد در محوطه آن دیده شده است.
 
هنوز زمان دقیقی برای انتقال اجساد به ایران اعلام نشده است ولی مسولان  ایرانی می گویند تا آخر وقت امروز منتقل می شود.
 
وزیر بهداشت پس از ورود به فرودگاه جده عازم مکه مکرمه شد
 
هاشمی وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای بررسی وضعیت حجاج جان باخته ، مفقود و مجروح ایرانی درحادثه منا بلافاصله پس از ورود به فرودگاه جده عازم مکه مکرمه شد. در این سفر دکتر امیرمحسن ضیایی رئیس جمعیت هلال احمر، اسدی لاری مدیرکل امور بین الملل وزارت بهداشت و حسن قشقاوی معاون کنسولی وزارت خارجه وزیر بهداشت را همراهی می‌کنند.وزیر بهداشت و هیات همراه هم اکنون مشغول اعمال مفرده حج است و قرار است به هتل محل استقرار حجت الاسلام والمسلمین  قاضی عسگر نماینده ولی فقیه در امور حج وسرپرست حجاج ایرانی  وارد خواهد شد.
 
در این حال آخرین آمار حادثه منا برای حجاج ایرانی به نقل از محمدی رئیس عملیات حج ۹۴ ، ۲۲۶ جان باخته ، ۲۴۸ مفقود و ۲۷ مجروح در بیمارستان گزارش شده است .
 
جهانگیری: تلاشها برای رسیدگی به وضع حادثه‌ دیدگان منا، بدون وقفه ادامه می یابد
 
جلسه ویژه‌ی ستاد رسیدگی به حادثه دیدگان منا عصردوشنبه به ریاست معاون اول رییس جمهور و با حضور وزرای کشور، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ وارشاد اسلامی و معاونان وزرای امور خارجه و اطلاعات تشکیل شد.
 
دکتر اسحاق جهانگیری در این جلسه با یادآوری مسئولیت دینی، اخلاقی و سیاسی دولت عربستان در قبال حادثه دیدگان و کشورهای اسلامی، بر لزوم اهتمام جدی و سریعتر دولتمردان سعودی در تعیین تکلیف مفقودین و همکاری در شناسایی پیکرها و انتقال سریع جان باختگان به میهن اسلامی تاکید کرد.معاون اول رییس جمهور اولویت اصلی همه‌ی نهادهای مسئول را رسیدگی به وضعیت مفقودین، تعیین تکلیف آنان و شناسایی پیکر جان باختگان دانست و همه‌ی دستگاه های اجرایی را به پیگیری مسئولیتهایی که در این زمینه دارند، مامور کرد و به مردم مسلمان ایران نیز اطمینان داد که تا تعیین تکلیف همه‌ی زائران، این تلاش ها بدون وقفه ادامه خواهد یافت.
 
در این جلسه آخرین اخبار دریافتی از بعثه‌ی مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت مستقر در مکه و گزارش پیگیری های سیاسی رییس جمهور و وزیر امور خارجه مورد بررسی قرار گرفت و بر بهره گیری از تمامی ظرفیت های سیاسی و مدیریتی برای رسیدگی هرچه سریعتر به وضعیت مفقودین تاکید شد.در این نشست همچنین هماهنگی های لازم برای انتقال سریع پیکر جان باختگان به کشور و برگزاری مراسم استقبال رسمی از آنان به عمل آمد.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها