کد خبر: ۳۴۲۳۹۱
زمان انتشار: ۲۳:۴۶     ۰۷ مهر ۱۳۹۴
این استاد دانشگاه گفت: فاجعه منا نتیجه جنایت آل‌سعود است و آنها جنایت بزرگی را مرتکب شدند/ این نابکاران پست و جسور که برای زائران خانه خدا هیچ احترامی قائل نیستند باید در دنیا سزای این جنایت خود را ببینند
به گزارش پایگاه 598، محمد حسین رجبی دوانی شامگاه سه‌شنبه در سالن شهدای پاسدار شهرستان کاشان از آل صعود به عنوان مسلمان‌نمایان بدتر از کافر نام برد و اظهار کرد: فاجعه منا نتیجه جنایت آل‌سعود است و آنها جنایت بزرگی را مرتکب شدند که به طور قطع تعمد داشته‌اند.

وی خواستار برخورد قاطع مسئولان در این زمینه شد و افزود: این نابکاران پست و جسور که برای زائران خانه خدا هیچ احترامی قائل نیستند باید در دنیا سزای این جنایت خود را ببینند تا در آخریت به عذاب الهی گرفتار شوند.

این کارشناس برجسته تاریخ اسلام در ادامه دشمنان اسلام و مؤمنان را به دو صورت آشکار و پنهان دانست و خاطرنشان کرد: ویژگی اصلی دشمنان آشکار که در آیات قرآن شیطان و کافران عنوان شده‌اند، استکبارورزی است.

وی مفهوم و هویت انقلاب اسلامی را در مقابله با استکبار ذکر و خاطرنشان کرد: بر این اساس بعد از انقلاب اسلامی، در قانون اساسی و همچنین به عنوان آرمان و اصول انقلاب در سیره رهبر کبیر انقلاب اسلامی بر آن تأکید شده است و در واقع اگر استکبارستیزی از انقلاب اسلامی گرفته شود از هویت خالی می‌شود و دیگر انقلاب نیست.

به گفته وی، پیمان‌شکنی از ویژگی‌های مهم استکبار است و نباید اعتماد کرد و لذا مقام معظم رهبری بارها در جریان مذاکرات کشورهای 1+5 بر عهدشکنی دشمن تأکید داشتند واظهار نگرانی و دلواپسی می‌کردند.

رجبی دوانی با اشاره به سخن وزیر خارجه اسبق آمریکا مبنی بر خشکاندن ریشه ملت ایران یادآور شد: در این شرایطی که با تکبر چنین سخنی را بر زبان آورد و از خشکاندن ریشه چنین ملت عظیمی سخن می‌گوید چگونه می‌توان با چنین منطقی تعامل کرد در حالی که به دنبال محو ملت ما هستند کدام عقل سلیمی اجازه می‌دهد با چنین دولتی رابطه داشت.

وی بیان کرد: نرمش قهرمانانه یک سیاست و تاکتیک در برابر دشمنی است که از هر جهت برتری دارد اما یک اصل نیست و البته این نرمش نباید موجب ذلت شود بلکه باید به پیروزی تبدیل گردد.

این جریان‌شناس سیاسی، تحریم‌های آمریکا را بر خلاف قانون بین‌المللی و منشور حقوق بشری دانست و یادآور شد: ادعای آمریکا در خواستن صلح با ایران مانند خواسته قریش پس از ناکامی آنها در نابودی اسلام علی‌رغم دسیسه‌ها و جنگ‌های متعدد علیه پیامبر اسلام است که قرآن در سوره کافرون به زیبایی نرمش قهرمانانه را تبیین می‌کند.

وی با تشریح واقعه صلح حدیبیه تصریح کرد: نرمش قهرمانانه پیامبر گرامی اسلام در این پیمان گرچه به ظاهر در برابر امتیازات به دست آمده، امتیازات بسیاری را داد، اما به پیروزی اسلام منجر شد به گونه‌ای که دو سال پس از آن مکه فتح شد و قرآن از آن به فتح مبین یاد می‌کند.

رجبی دوانی با بیان اینکه برخی از خائنان در داخل و خارج از کشور ستیز با آمریکا و همکاری با روسیه را زیر سئوال می‌برند، گفت: روسیه هرگز مانند آمریکا به دنبال محو ملت ایران نیست و از سویی پیامبر اسلام نیز با دشمن دشمنان اسلام هم‌پیمان می‌شد که نمونه آن پیمان بستن با قبیله مشرک خزاعه، دشمن قریش بود که به فتح مکه انجامید.

این جریان‌شناس سیاسی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: دولتمردان گذشته و کنونی وضعیت بدر و خیبر را که معظم‌له به آن اشاره داشتند، باور نکردند و تصور کردند ما در وضعیت ضعف هستیم.

به گفته وی، در شرایطی که در سخن یکی از مسئولان عالی رتبه کشور توان آمریکا در از بین بردن ایران در مدت 10 دقیقه عنوان می‌شود، دشمن تهدیدات خود را بیشتر می‌کند و در مذاکرات خواستار امتیازات بیشتر می‌شود.

این استاد برجسته دانشگاه تصریح کرد: مقام معظم رهبری به انجام مذاکرات اعتقادی نداشتند اما چون دولت‌ها این نظر را داشتند، مانع نشدند اما بر خوش‌بین نبودنشان تأکید کردند و آن را به سوی نرمش قهرمانانه هدایت و مدیریت کردند.

به گفته وی، علی‌رغم آنکه عده‌ای به دنبال تفهیم شرایط سخت کشور هستند هرگز ما در شرایط دوران امام حسن مجتبی(ع) نیستیم و ملت ایران با عشق به ولایت، آماده هر گونه جانفشانی برای حفظ انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها