کد خبر: ۳۴۲۵۹۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۶     ۰۸ مهر ۱۳۹۴
رئیس دیوان عدالت اداری حادثه دردناک منا و کشته، مجروح و مفقود شدن چندین هزار نفر از مسلمانان در سرزمین وحی را سند بی‌کفایتی و جنایت آل سعود دانست و گفت: حادثه منا مقدمه‌ای برای سقوط آل سعود می‌شود.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام محمد جعفر منتظری در جلسه هفتم مهرماه هیات عمومی دیوان ضمن تسلیت این واقعه جانگداز گفت: حادثه دلخراشی که در روز عید قربان برای میهمانان الهی در سرزمین مقدس مکه روی داده است،  بر اثر بی‌تدبیری و بی‌کفایتی رژیم سعودی بوده و موجب شده است، دل‌های همه مسلمانان در عزای هزارن نفر از حجاج بیت الله الحرام خون شود و بزرگترین عید مسلمانان به عزایی بزرگ بدل شود.

وی افزود: باید شکوه و ناله به درگاه خداوند برد که دنیای اسلام و جهان بشریت گرفتار اين عناصر خبیث است، آنهایی که در ظاهر مدعی خادم الحرمین بودن هستند و در باطن خائن الحرمین به شمار می‌روند.

رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه آل سعود بارها بی‌کفایتی و ضعف خود را در مدیریت این کنگره بزرگ الهی نشان داده است، ادامه داد: عملکرد ضعیف آنان نشان می‌‌دهد که متاسفانه از بین رفتن جان انسان‌ها برای آنان هیچ ارزشی ندارد، آنها صلاحیت مدیریت چنین مناسك بزرگی را که هر سال یکبار اتفاق می‌افتد و در آن مسلمانان به خانه الهی مشرف می‌شوند، ندارند.

حجت‌الاسلام منتظری با فهرست کردن مصادیقی از ناتوانی سعودی‌ها در مدیریت این مناسک الهی خاطرنشان کرد: جنایت عمال آل سعود در سال ۱۳۶۶ که منجر به کشته شدن ۲۶۰ نفر از هموطنانمان شد، گرفتار شدن ۱۴۲۶ نفر از مسلمانان در منا و فوت آنها در سال ۱۳۶۹، جان باختن ۲۷۰ نفر از حجاج در سال ۱۳۷۳ طي مراسم رمی جمرات، کشته شدن ۳۴۳ نفر از حجاج و مصدومیت ۱۵۰۰ نفر بر اثر آتش‌سوزی در چادرهای منا، همچنین کشته شدن ۱۱۸ نفر در مراسم رمی جمرات سال ۱۳۷۷ و موارد عدیده دیگر تنها بخشی از فهرست بلند سند ناتوانی و ضعف آل سعود در مدیریت آیین حج است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز شاهد بودیم که ۱۷۰ نفر در حادثه سقوط جرثقیل کشته شدند و در حادثه عید قربان نیز هزاران نفر از مسلمانان دچار حادثه شده و کشته، مجروح و مفقود شدند.

حجت‌الاسلام منتظری اضافه کرد: سعودی‌ها از ارایه اطلاعات و آمار دقیق کشته‌شدگان سایر کشورها در این حادثه امتناع می‌كنند، تا ضعف آنان کمتر آشکار شود.

وی با طرح این سوال که مگر آنان که با لباس احرام در سرزمین منا برای ادای وظیفه و انجام فریضه حج گردآمده بودند، چه گناهی داشتند که باید گرفتار بی‌تدبیری آل سعود باشند؟ ادامه داد: حکام سعودي برای آنکه ضعف و بی‌کفایتی آنان آشکار نشود، با تشکیل کمیته حقیقت‌یاب از سوی کشورهایی که شهروندان خود را در این حادثه از دست داده اند، مخالفت می‌ورزند، حتي مغرورانه از صدور روادید برای مسئولان کشور ما نیز كه پي‌گير هموطنان آسيب‌ديده ما هستند نيز، خودداری می‌کنند.

رئیس دیوان عدالت اداری اضافه کرد: سوء مديريت، ناتواني در كنترل بحران و عدم رسیدگی به موقع به مصدومین حادثه توسط سعودي‌ها نشان داد که رژیم آل سعود صلاحیت مدیریت این کنگره بزرگ الهی را ندارد و دنیای اسلام باید به فکر مدیریت صحیح و تامین امنیت برای زائرانی باشد که طي سنوات آتی به سفر حج مشرف می شوند.

حجت الاسلام منتظری گفت: بعلاوه رفتار مدعيان خادمي حرمين نشان داد که آنان اگرچه بر این کنگره عظیم استیلا یافته‌اند، دغدغه خدمت به دین ندارند، بلکه عمال استکبار بوده و در پشت پرده به دنبال اهدافی خاص هستند. آنان غیرمسئولانه‌ترین رفتارها را نسبت به کشته شدن مسلمانان داشته‌اند.

وی با اشاره به جنایت آل سعود در حق سایر مسلمان و تجاوز و کشتار آنان در دیگر کشورها اظهار داشت: آنان درآمدهای میلیاردی حاصله از سفر زائران به خانه خدا و همچنین سود سرشار و فراوان از فروش نفت را به جای آنکه برای ملت هزینه کنند، تبدیل به آتش و بمب برای جنایت و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم یمن مي‌كنند.

رئیس دیوان عدالت ادرای همچنین به حمایت سعودی‌ها از تروریست‌های منطقه اشاره کرد و ادامه داد: عمال وابسته سعودي همچنین میلیاردها دلار هزینه کردند و تروریست‌های داعش را به وجود آوردند و به جان سایر مسلمانان و کشورهايی که با آنها رابطه خوبی ندارند، انداختند. دلارهایی که بی‌شک در نهایت به جیب صهیونیست‌ها سرازير شده است.

حجت‌الاسلام  منتظری با بیان اینکه دنیای اسلام و سرزمین نزول قرآن امروز دچار حاکمیت چنین عناصر خبیث و خودباخته‌اي است، تاكيد كرد: حادثه منا تنها حادثه‌ای نبود که در این عصر اتفاق افتاد و سرزمین وحی و دنیای اسلام امروز گرفتار یزد عصر معاصر است.

وی در پایان با اشاره به روایتی از حضرت امام هادی(ع) گفت: آن حضرت می فرمایند: «تنها کسی که ثواب می‌دهد و عقاب می‌کند و کارها را از همان لحظه یا آینده پاداش می‌دهد، خداوند متعال است»، با توجه به این روایت ما باور داریم به این که خداوندی که یک روز کعبه را از جنود ابرهه حفظ کرد، عاجلا کیفر جنایتکاران در حق ضیوف الرحمن را خواهد داد و امیدواریم که این حوادث مقدمه‌ای باشد، برای سقوط آل‌سعود تا دنیای اسلام از شر آنان خلاصی یابد. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها