کد خبر: ۳۴۳۲۱۲
زمان انتشار: ۰۹:۱۹     ۱۲ مهر ۱۳۹۴
کارشناس مسائل سیاسی:
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه دست دادن ظریف با اوباما اتفاقی به نظر نمی‌رسد، گفت: دستگاه دیپلماسی ناخواسته در پازل دشمن بازی نکند.

به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام سید احمد میرمرشدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، پیرامون تحلیل خود از اتفاقات اخیر در صحنه دیپلماسی و دست دادن وزیر امور خارجه ایران با رئیس‌جمهور آمریکا در راهرو سازمان ملل، اظهار کرد: آمریکایی‌ها زمانی که نتوانستند سوریه را شکست داده و بشار اسد را از مسند حکومت پایین کشیده و موجبات سرنگونی حکومت سوریه را فراهم سازند، درصدد فکر جدید برآمدند.

وی بیان کرد:  آمریکایی‌ها درصدد برآمدند که از اهرم  ایران در این راستا استفاده کرده و به جد برای مهار عراق و سپس ایجاد حاکمیت و نفوذ همه‌جانبه خود در منطقه  تلاش کنند.

نماینده اسبق ولی‌فقیه در نیروی هوایی سپاه بابیان اینکه چون آمریکا ایران را بزرگ‌ترین مانع بر سر منافع خود در منطقه می‌بیند، تصریح کرد: روش حال حاضر آمریکا دیپلماسی است و آن‌ها در فکر آن هستند  که در داخل کشور جبهه‌ای جدید را باز کنند تا از این طریق بتوانند اهداف و مقاصد خود را در منطقه عملیاتی کنند.

وی افزود: آمریکا درصدد است با تشکیل جبهه‌ای موافق مقاصد خود در داخل کشور بتواند روی انقلاب مردم بحرین و یمن و سایر تحولات منطقه تأثیر بگذارد و اشراف بر منطقه آسیای جنوب غربی، برنامه از پیش تعیین‌شده و برنامه‌ریزی‌شده از سوی صهیونیست جهانی است.

میرمرشدی با اشاره به اینکه افزایش تسلط آمریکا و هم‌پیمانانش در منطقه موجب خواهد شد که از این طریق مردم مظلوم  فلسطین را بیشتر در مضیقه قرار دهند عنوان نمود: آمریکا از این راه باعث تضعیف جبهه مقاومت اسلامی منطقه می‌شود.

وی یادآور شد: بر اساس شرایط موجود دولتمردان و سیاستمداران کشور ایران باید در صحنه بین‌المللی هوشیارانه‌تر و دقیق‌تر عمل کنند و بدانند که آمریکا هیچ زمانی دوست ما نیست و مسئله ما با آمریکا همه‌جانبه است.

کارشناس مسائل سیاسی در توضیح برخورد اخیر رئیس دستگاه دیپلماسی ایران با اوباما در راهرو سازمان ملل و حرف‌وحدیث‌ها گفت:  متأسفانه از شواهد امر چنین برمی‌آید که دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجه ما در پازلی در حال بازی کردن است که دقیقاً  طراحی‌شده طرف آمریکایی است.

میرمرشدی متذکر شد: در خوش‌بینانه‌ترین حالت می‌توان متصور شد که این برخورد و دست دادن در سازمان ملل از سوی ایران سهواً و بدون آگاهی از اینکه در پازل دشمن بازی می‌کنند اتفاق افتاده است.

وی ادامه داد: در ماه‌های اخیر و به‌ویژه پس از برجام، آمریکایی‌ها همواره درصدد بوده‌اند در هر مواجه و برخوردی همچون قضیه دست دادن اخیر ظریف با اوباما، مسائل سوریه را با ایران مطرح کرده و ایران را به سمت مذاکره برای سوریه بکشانند.

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از مدت‌ها قبل چنین اتفاقات و اهدافی را از جانب دشمن پیش‌بینی کرده بودند و بر پرهیز از هرگونه مذاکره در امری جز مسائل هسته‌ای با آمریکا تذکر داده بودند، عنوان کرد: این‌چنین برخوردها و اظهار تمایلات رفتاری برای نزدیک شدن به سمت دستگاه دیپلماسی ایران از سوی آمریکا برای افزایش نفوذ و تسلط آمریکایی‌ها و غربی‌ها در منطقه خاورمیانه است، بنابراین اتفاقی دانستن دست دادن اخیر یک تحلیل غلط است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها