کد خبر: ۳۴۳۳۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۱۷     ۱۲ مهر ۱۳۹۴
نقوی حسینی:
سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: طرحی که امروز در مجلس مطرح شد این بود که این برجام را مشروط بپذیریم و دولت باید در اجرای برجام موارد آورده شده در طرح را نیز رعایت کند و هر سه دیدگاه طرح های خود را در صحن علنی ارائه خواهند داد.
به گزارش پایگاه 598، سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، آیا در رابطه با اینکه طرح اقدام متناسب و متقابل جمهوری اسلامی ایران در برجام در کمیسیون ویژه  برجام بررسی می شود یا خیر گفت: امروز خلاصه گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام در صحن علنی قرائت شد حالا باید اعضای کمیسیون بنشینند و گزارش مفصل را آماده کنند چرا که گزارش کمیسیون بیش از هزار صفحه حجم دارد.

 

وی در ادامه افزود: در کمیسیون ویژه بررسی برجام بررسی طرح یک فوریتی است که امروز در صحن علنی تصویب شد مخالف و موافقانی دارد اما اینکه این طرح بخواهد در کمیسیون یا کمیسیون امنیت ملی بررسی شود از اختیارات هیئت رئیسه مجلس است چرا که آئین نامه در ذیل کمیسیون ویژه ذکر می کند که هیئت رئیسه می تواند طرح ها و لوایح مربوط به کمیسیون بررسی اش را به این کمیسیون اختصاص دهد اما از اختیارات هیئت رئیسه است که موارد را در اختیار اعضای کمیسیون برجام دهد یا ندهد.

 

وی در رابطه با نحوه برگزاری جلسات آینده کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: برگزاری جلسات و نشست های کمیسیون ویژه بررسی برجام با نظر هیئت رئیسه این کمیسیون انجام می شود که ما اگر هم جلسه ای برگزار شود گزارش تفصیلی را تقدیم خواهیم کرد و تا هر زمان که نیاز باشد این کمیسیون دایر خواهد بود.

 

نقوی حسینی در ادامه در رابطه با تصمیم نمایندگان در خصوص برجام گفت: براساس گزارشی که کمیسیون برجام آن را ارائه کرده است فرصت ها و تهدیدها را در گزارش آورده است و معتقدم که گزارش منصفانه ای بود و بی طرفانه مطرح شده است و در این گزارش آنجایی که فرصت برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شده آن را بیان کرده ایم و در جایی که تهدید بوده آن تهدیدها را نیز مطرح کرده ایم و از تیم مذاکره کننده در این خصوص تشکر می کنیم لذا براساس این گزارش سه دیدگاه در مجلس مطرح است که هر دیدگاه برای خود طرحی در نظر دارند برخی از نمایندگان معتقدند که باید برجام را تایید مطلق کنیم و نباید دولت را معطل کنیم و برخی دیگر از نمایندگان معتقدند که باید برجام را رد کنیم و این برجام به نفع کشور نمی باشد و با منافع ملی کشور مغایرت دارد و برخی دیگر معتقدند که باید برجام را مشروط بپذیریم و طرحی که امروز در مجلس مطرح شد این بود که این برجام را مشروط بپذیریم و دولت باید در اجرای برجام موارد آورده شده در طرح را نیز رعایت کند و هر سه دیدگاه طرح های خود را در صحن علنی ارائه خواهند داد.

 

این نماینده مجلس در خصوص گفته ها و خلاهای موجود در برجام گفت: برجام گفته ها و خلاهای بسیار زیادی دارد و در بازرسی ها لغزندگی های بسیاری را مشاهده می کنیم و در تحریم ها با موارد متناقض زیاد مواجه هستیم و در این برجام تعداد سانتریفیوژها به 190 هزار سویی که مقام معظم رهبری به آن اشاره و تاکید  داشته اند دست نیافته ایم و آینده برجام با ابهام مواجه است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: با این برجام بعد از گذشت 10 سال ما نمی دانیم چه چیزی بر مسئله هسته ای ما حاکم است و بعد از 10 سال با انتقال برجام ما نمی دانیم چه اتفاقی قرار است رخ دهد.

 

سخنگوی کمیسیون ویژه بررسی برجام در ادامه در رابطه با اینکه آیا نمایندگان مجلس برای رفع این خلاها برنامه ای در اختیار دارند یا خیر گفت: نمایندگانی که طرح دو فوریت را که امروز صحن علنی مطرح و تنها یک فوریت آن به تصویب رسید بیان می کنند که این طرح می تواند جلوی لغزش ها و خلاهای موجود برجام را بگیرد.

 

وی در رابطه با اینکه آیا فراکسیون اصولگرایان طرح دیگری برای برجام در صحن علنی ارائه خواهد کرد یا خیر گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
علی اصغر کوثری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۵۸ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
برجام ابزار واگزاری مدیریت برنامه هسته ای خود به دست غرب !!!
با برجام عملا مدیریت برنامه هسته ای خود را به دست غرب دادیم. ابعاد سیاسی، علمی و فنی، اقتصادی، نظامی و امنیتی، ابعاد مدیریت موضوعات کلان است و ما عملا تمام سر رشته های مدیریت برنامه کلان موضوع هسته ای خود را به غرب واگذار کردیم.
پاسخ
علی اصغر کوثری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۱ - ۱۳ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
برجام ابزار واگزاری مدیریت برنامه هسته ای خود به دست غرب !!!
با برجام عملا مدیریت برنامه هسته ای خود را به دست غرب دادیم. ابعاد سیاسی، علمی و فنی، اقتصادی، نظامی و امنیتی، ابعاد مدیریت موضوعات کلان است و ما عملا تمام سر رشته های مدیریت برنامه کلان موضوع هسته ای خود را به غرب واگذار کردیم.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها