کد خبر: ۳۴۳۳۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۲۲     ۱۲ مهر ۱۳۹۴
معرفي جلد فارسي اين كتاب از سوي نتانياهو، از يك سو نشان‌دهنده اقتدار و جايگاه رهبر معظم انقلاب است، و از ديگر سو نشان مي‌دهد كه دشمنان جمهوري اسلامي و جهان اسلام تا چه اندازه از اين جايگاه وحشت دارند.

به گزارش پایگاه 598، " عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد" ضرب المثل‌ها و گفته‌های پيشينيان يكي از نكات شيرين زبان فارسي است كه نشان از نكته‌سنجي ايراني‌ها دارد. مصداق اين ضرب المثل را مي توان اقدام اخير «بنيامين نتانياهو» نخست وزير رژيم غاصب صهيونيستي دانست كه چند روز پيش و در صحن سازمان ملل، از سر حقد و كينه نسبت به جمهوري اسلامي سخن راند و براي سند حرف‌هاي خود؛ كتابي با عنوان «فلسطين» را در مقابل دوربين رسانه‌هاي سراسر دنيا در حضور مقامات بلندپايه كشورها معرفي كرد. آنچنان كه او ادعا می‌کرد اين كتاب نقشه راه رهبر ايران براي نابودي اسرائيل است.

 

كتابي كه مي‌توان به جرات گفت خيلي از سياستمداران و مسئولان هم از وجود آن اطلاعي نداشتند. به اعتقاد ناظران سیاسی؛ معرفي جلد فارسي اين كتاب از سوي نتانياهو، از يك سو نشان‌دهنده اقتدار و جايگاه رهبر معظم انقلاب است، و از ديگر سو نشان مي‌دهد كه دشمنان جمهوري اسلامي و جهان اسلام تا چه اندازه از اين جايگاه وحشت دارند،آنقدر كه نخست وزير اصلي ترين دشمن جهان اسلام؛ سخنراني خود در صحن علني سازمان ملل را به آن اختصاص داده است.

 

«فلسطین از منظر آیت‌الله ‌العظمی سیدعلی خامنه‌ای مدظله العالی« كتابي ۴۱۶ صفحه اي است كه با همت سعيد صلح ميرزايي گردآوري شده و از سوي انتشارات انقلاب اسلامی در سال 90 منتشر شده است.

 

كتابي كه مقدمه آن به قلم علي اكبر ولايتي مشاور رهبر معظم انقلاب در 13 صفحه نگاشته شده؛ و به نقش علما در طول تاريخ معاصر پيرامون مسأله فلسطين پرداخته است. در بخشي از اين مقدمه آمده است: «مسأله‌ی اشغال فلسطین بازتاب‌های متعدّد و گسترده‌ای را در سراسر جهان به دنبال داشت. یکی از واکنش‌های مهم در قبال این رویداد، برخوردی بوده که از جانب روحانیت‌ شیعه صورت پذیرفت و بدون هیچ تغییری، در طول هفتاد سال گذشته ادامه یافته‌ است. علّامه مطهری دلیل این خصیصه‌ی روحانیت شیعه را چنین برمی‌شمارد: روحانیت شیعه در ذات خود یک نهاد مستقل است. از نظر روحی به خدا متکی بوده‌ و از نظر اجتماعی به قدرت مردم، و لهذا در طول تاریخ به صورت یک قدرت رقیب‌ در مقابل زورمندان ظاهر شده است. حال با توجه به این ویژگی باید بدانیم که این طبقه از اندیشمندان مسلمان اصولاً با مسائلی چون موضوع فلسطین و نفوذ صهیونیست‌ها چه برخوردی را می‌نمودند و مقابله‌ با آن را به چه قسمی لازم می‌شمردند.»

 

بخش اول: مسئله فلسطين مهمترين مسئله دنياي اسلام

بخش اول اين كتاب از 5 فصل تشكيل شده‌است. در فصل اولِ بخش نخست اين كتاب با بيان اين سخن از رهبر معظم انقلاب كه "مسئله فلسطين مهمترين مسئله دنياي اسلام است. هيچ مسئله بين المللي در دنياي اسلام از اين بالاتر نيست، چون تسلط غاصبان سرزمين فلسطين و قدس براين بخش از پيكر امت اسلامي، منشأ بسياري از ضعف ها و دشواري‌ها در دنياي اسلام است"؛ به بيان اهميت مسئله فلسطين مي پردازد.

 

جمهوري اسلامي و مسأله فلسطين دومين فصل را به خود اختصاص مي‌دهد و به اين موضوع كه مسأله فلسطين؛ یک مسأله اعتقادی است؛ نه يك استراتژي سياسي، و در ادامه نويسنده به  طرح بيانات مقام معظم رهبري در اين زمينه مي‌پردازد. وي در ادامه اين بخش موضع قاطع جمهوري اسلامي از فلسطين را بيان مي كند.

 

فصل سوم به مسأله صهيونيسم و اسرائيل پرداخته و با استناد به فرمايشات رهبر معظم انقلاب، صهيونيسم را فراتر از اسرائيل دانسته است. در بخشي از اين فصل آمده است: "امروز اگر نگاه كنيد مي بينيد كه همه دستگاه‌هاي تبليغي دشمن دست به دست هم داده اند و تبليغات خود را برچند نقطه متمركز كرده اند. در راس آن‌ها هم صهيونيست‌ها هستند، صهيونيست‌ها كه عرض مي‌كنيم فقط مراد از صهيونيست غاصب نيست؛ او بخشي از مجموعه صهيونيست‌ها است. مجموعه صهيونيست‌هايي كه سرمايه‌داران بزرگ كشورهايي از جمله آمريكا را تشكيل مي دهند و بر سياست آن كشور مسلطند... اگر تبليغات اين‌ها را نگاه كنيد، مي بينيد كه در مورد كشور عزيز و ملت بزرگ و قهرمان و در عين حال مظلوم ما بر روي چند نقطه متمركزند: اول اختلاف و دوئيت و تفرقه است، همان داستان قديمي تفرقه بينداز، حكومت كن! همان درد و بلاي عمده اي كه از قديم در جان ملت ها مي افتاده است. درصددند تفرقه ايجاد كنند يا اگر هرچه تلاش كردند ديدند نمي توانند تفرقه ايجاد كنند، شايعه تفرقه بيندازند. "

 

در ادامه اين فصل نيز با استناد به منويات رهبر معظم انقلاب نويسنده در دسته بندي جامع و مدوني نوع نگاه و رصد ايشان را پيرامون نقشه ها و ابتكارات و راهبردهاي صهيونيست ها در قبال مسئله فلسطين در جهان اسلام و ايران مطرح مي كند.

 

غرب، آمريكا و صهيونيسم چهارمين فصل كتاب " فلسطين از منظر رهبر معظم انقلاب" است. طي اين فصل هدف از ايجاد اسرائيل با تكيه بر بيانات حكيمانه رهبر معظم انقلاب مطرح شده است. "نفوذ صهيونيست ها روي دولت هاي غربي"، "نفوذ صهيونيست ها بر كشورهاي اروپايي"، "هدف استكبار حذف هر عنصر مقاومت"، "حمايت آمريكا و كوتاهي دولت هاي غربي عامل جبران ضعف دروني اسرائيل"، "آمريكا و بستگانش سهيم در شكست هاي اسرائيل"، "طرح خاورميانه بزرگ؛ آن روي افسانه نيل تا فرات"، "هدف آمريكا از حمايت اسرائيل"، "حمايت آمريكا از جنايات صهيونيست ها"، اشتباه بزرگ استكبار، حمايت از رژيم صهيونيست "، "جنايات اسرائيل و حمايت آمريكا"، "حمايت بي‌شرمانه غرب از جنايات اسرائيل"، "حمايت استكبار از اسرائيل ضامن بقاي آن"، " هدف اسرائيل و آمريكا، حذف نام اسرائيل" و " منافع اسرائيل خط قرمز آزادي در غرب" از جمله عناوين مطرح شده در اين فصل است.

 

فصل پنجم اين كتاب با عنوان «اسرائيل و دولت‌هاي عرب و مسلمان» به بيان موضوعاتي از قبيل "دشمني با اسرائيل غير قابل جمع با دوستي حاميانش"، "كوتاهي دولت‌هاي اسلامي، سبب رسيدن دشمن به اهداف؛ بدون عقب‌نشيني"، " سكوت خيانت‌بار سران عرب و مواضع ذلت‌بار مدعيان رهبري فلسطين"، "خيانت تشكيلات خودگردان"، " ريختن قبح رابطه با اسرائيل در ميان دولت هاي عرب" و " خيانت كشورهاي حاشيه خليج فارس در به رسميت شناختن اسرائيل" مي‌پردازد.

 

در بخشي از اين فصل به يكي از سخنراني‌هاي قاطعانه رهبر معظم انقلاب پيرامون مسئله فلسطين اشاره كرده است. ايشان در سخنراني پيش از خطبه‌هاي خود در خردادماه سال 88 فرموده اند: " دو جبهه بيشتر وجود ندارد؛ يا حمايت از فلسطين و از مبارزات عادلانه آن يا قرار گرفتن در جبهه مقابل."

 

بخش دوم: شكست ها و پيروزي ها

بخش دوم شكست‌ها و پيروزي‌ها را مطرح مي‌كند، كه در فصل اول تاريخچه اشغال و عبرت ها را مورد بررسي قرار مي دهد. تاريخچه اجمالي غصب، اسرئيل غده سرطاني، غفلت ها در آغاز شكل گيري اسرائيل، فتح اسرائيل آرزوي ديرين غرب، اهداف اشغال فلسطين از مسائلي است كه در اين فصل مطرح مي شود.

 

در اين بخش رهبر معظم انقلاب تسلط غاصبانه اسرائيل را بر اساس سه ركن قساوت با عرب‌ها، دروغ به افكار عمومي دنيا با هدف ايجاد اسرائيل بزرگ و مذاكره يا لابي مطرح مي‌كنند. ايشان در ادامه اصل ماجراي فلسطين و آغاز طرح ايجاد سرزمين مستقل براي يهوديان را مورد توجه قرار مي‌دهند و در ادامه اين فصل نويسنده با تدوين بيانات رهبري در مقاطع مختلف به مراحل غصب، غصب، فريبكاري صهيونيست ها در زمان غصب فلسطين، پيمان كمپ ديويد، علل شكست انتفاضه اول و مباحثي از اين دست مي‌پردازد.

 

فصل دوم اين بخش به بيان پيروزي‌ها و درس‌ها اختصاص دارد و با اتكا به بيانات رهبر معظم انقلاب دستاوردها و پيروزي هاي فلسطينيان در برابر صهيونيست‌ها و همراهي مردم جهان با مقاومت مي‌پردازد.

 

بخش سوم: مسئوليت ها

بخش سوم كتاب فلسطين از منظر مقام معظم رهبري با عنوان مسئوليت‌ها نيز در قالب 8 فصل؛ به طرح مسؤليت مردم فلسطين، مسؤليت امت اسلامي، مسؤليت جمهوري اسلامي و ملت ايران، روز قدس، مسؤليت دولت‌هاي اسلامي، مسؤليت رسانه‌ها، مسؤليت نخبگان و مسؤليت‌هاي ديگر افراد و اقشار پرداخته شده است.

 

در بخش مربوط به مسؤليت جمهوري اسلامي و ملت ايران آمده است: "مسأله فلسطين مساله اول بين الملل اسلامي است. امروز كه مبارزات ملت فلسطين در زير پرچم اسلام، خواب از چشم دولت غاصب صهيونيست و حاميانش ربوده است، بزرگترين وظيفه دولت و ملت ما و همه ملت ها و دولت هاي مسلمان حمايت از اين مبارزات است. غده سرطاني اسرائيل را تنها از طريق همين مبارزات مي توان ريشه‌كن ساخت و جهان اسلام را از خطرات مهلك آن نجات داد."

 

تشريح و ترسيم جنايات صهيونيست ها، راه حل ها، قهرمانان، روشنگري و آينده روشن عناوين فصل هاي چهارم تا هشتم اين كتاب است.

 

در انتهاي اين كتاب در جمله اي از رهبر معظم انقلاب آمده است: "غاصبان سرزمين فلسطين، به فكر اين نباشند كه دائما پاي اين و آن را به ماجرا بكشانند و بگويند جمهوري اسلامي تحريك مي كند. تحريك كسي لازم نيست امروز به بركت بيداري اسلامي، ملت هاي مسلمان بيدار هستند. كسي لازم نيست به آن ها بگويد، تشويقشان كند و دستي به پشت آن ها بزند. امروز جوانان فلسطين، در مسدانند و نسل هاي نو مي دانند كه راه عزت و سعادت و مسلماني چيست. اين همدلي مخصوص ايران نيست."


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها