کد خبر: ۳۴۳۴۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۰۹     ۱۳ مهر ۱۳۹۴
ربابه غفار تبریزی روانشناس عنوان کرد: ترس کودکان عوامل مختلفی دارد که می توان از جمله به عوامل ژنتیکی یادگیری رفتارهای اضطراب والدین نیز اشاره کرد. عوامل مختلفی دیگری مانند دیدن حادثه دلخراش و تصادفات و فیلمهای وحشتناک و شرطی شدن نیز در ترس کودکان موثر است.
به گزارش پایگاه 598، ترس از کودکان به دلایل مختلفی از جمله عوامل ژنتیکی یادگیری رفتارهای اضطرابی در آنان بروز می کند.

ربابه غفار تبریزی روانشناس عنوان کرد: ترس کودکان عوامل مختلفی دارد که می توان از جمله به عوامل ژنتیکی یادگیری رفتارهای اضطراب والدین نیز اشاره  کرد. عوامل مختلفی دیگری مانند دیدن حادثه دلخراش و تصادفات و فیلمهای وحشتناک و شرطی شدن نیز در ترس کودکان موثر است.

این روانشناس در خصوص نقش خانواده ها اظهار کرد: والدین می توانند با برقراری آرامش، ترس در کودکان را از بین ببرند و با ایجاد فضای مناسب امنیت را برای فرزندان خود به ارمغان آورند.

غفار تبریزی تصریح کرد: یکی از مهمترین عوامل ترس در کودکان، شبها به تنهایی خوابیدن در اتاق خودشان است که می تواند پیامدهایی از جمله دیدن کابوسها و رویاهای وحشتناک در خواب می‌شود که این عوامل باعث بروز بیماریهایی از جمله لکنت زبان شب ادراری و در نهایت  باعث بوجود آمدن فضای وحشتناک می شود.

این روانشناس در خصوص عوامل دیگر این ترس در کودکان عنوان کرد: تنبیه فیزیکی دیگر از عوامل ترس در کودکان است  که باعث بوجود آمدن زمینه ای برای اضطراب و استرس می‌شود.

غفار تبریزی در پایان گفت: ترس از عوامل کشنده اعتماد به  نفس کودکان است و خانواده ها با ایجاد فضاهای تاریک می توانند اعتماد به  نفس را  در فرزندان خود بوجود آورند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها