کد خبر: ۳۴۳۸۵
زمان انتشار: ۱۱:۰۸     ۱۹ دی ۱۳۹۰
امروز، 19 دی هزاران نفر از اقشار مردم قم ،در گرامیداشت قیام خونین سال 56 مردم این استان علیه نظام ستم شاهی به دیدار رهبر معظم انقلاب شتافتند .
به گزارش ایرنا، كاراوان متشكل از علما ، روحانیون ، طلاب ، دانشجویان و اقشار مردم قم در تجلیل از حماسه سازان 19 دی سال 1356 و نشان دادن پیوند جاودانه مردم این دیار با ولایت سحرگاهان به شوق دیدار با رهبر معظم انقلاب عازم تهران شدند .
 
راهیان این كاروان پنج هزارنفره شامل 145 دستگاه اتوبوس كه بامداد امروز در میان بدرقه مردم غیور عازم تهران شدند ، ضمن دیدار با رهبر معظم انقلاب در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی حضور خواهند یافت تا با آرمانهای بلند معمار كبیر انقلاب تجدید میثاق كنند .
 
* نوزدهم دی ماه، تداعی كننده روزی است كه مردم غیور و انقلابی قم، شهر خون، حماسه، قیام و شهادت با هدایت و رهبری روحانیت همواره پیشگام و برای دفاع و صیانت از حریم اسلام، ولایت و مرجعیت به پا خاست و پایه گذار حماسه ای عظیم و ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی شدند.
 
از 19 دی به عنوان نقطه عطف خیرشهای مردمی علیه نظام طاغوت و جریان انقلاب اسلامی یاد می شود ، این حماسه در هفدهم دی ماه سال 56، به دنبال درج مقاله ای توهین آمیز به ساحت مقتدای ملت، خمینی كبیر، شكل گرفت و شعله آن از قم مقدس زبانه كشید و همچون انفجاری مهیب، نظام سلطنتی را در جهنم سوزانی كه خود مسبب و پدید آوردنده آن بود نابود كرد.
 
در چنین روزی خروش انقلابی مردم مومن و ولایتمدار شهر بیداری، بصیرت و پیشقراولان عرصه جهاد و شهادت در قلب سكوت، خفقان و سیاهی پیچید و خواب دژخیمان پهلوی را پریشان و آشفته كرد .
 
یوم الله 19 دی نقطه شروع مبارزه‌ای بی امان بود كه تا لحظه سقوط حكومت مستبد طاغوت ادامه یافت؛ امروز با گذشت سال ها از حماسه 19 دی و رویش جوانه های درخت سرخ انقلاب و سبز شدن شكوفه های استقلال و آزادی در بهمن 57، این ملت همچنان در دفاع از اصول و ارزش های اولیه انقلاب و آرمان های ناب امام راحل وتبعیت از فرامین رهبر معظم انقلاب، استوار و ثابت قدم بوده و ذره ای از اهداف و آرمان های خود عدول نكرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها