کد خبر: ۳۴۳۹۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۸     ۱۵ مهر ۱۳۹۴
کار شناس ارشد مسائل اقتصادی گفت: وزرا تاکید داشتندکه عمده مشکلات اقتصادی در ایران وابسته به تحریم ها نمی باشد و با مذاکرات هسته ای و احیانا رفع تحریم ها اتفاق خاصی برای اقتصاد کشور نمی افتد .
به گزارش پایگاه 598، حجت الله عبدالملکی کار شناس ارشد مسائل اقتصادی در واکنش  به نامه ۴ وزیر به رییس جمهور در رابطه با اوضاع اقتصادی کشور اظهار داشت : در این نامه وزرا اشاره به بازار سرمایه داشته اند و اینکه ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه از ابتدای دولت تا الان به ۳۰۰ میلیارد تومان رسیدهکه افت شدیدی را تجربه کرده است .

بورس انعکاس واقعیت اقتصاد می باشد

وی با اشاره به اینکه کاهش قیمت نفت، تورم و بهم ریختگی نظام بانکی کشور از جمله دلایل افت شدید بازار سرمایه است ، افزود : اگر امکان عاجلی اتفاق نیافتد ممکن است به بحران  رکود منجر می گرددکه باعث می شود  بازار سرمایه که بورس باشد ، بهم ریخته و به شدت افت  کند. چراکه بازار سرمایه انعکاس واقعیت اقتصاد می باشد.

عبدالملکی  گفت: تولید در عرصه واقعی اقتصاد افت کرده و شرایط برای فعالیت تولیدی  نا به سامان و نامساعد می باشد .

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی تصریح کرد : تاکیدی که دوستان وزرا بر بهم ریختگی بازار سرمایه دارند ، در حقیقت انعکاس بهمریختن واقعیت اقتصادی کشور می باشد و این درحالی است که نوبخت ادعا می کند رکودی که از آن صحبت شده مربوط به بخش واقعی اقتصاد نمی باشد و مربوط به بازار سرمایه است .

خطرات خیلی جدی در عرصه تولید و عرصه واقعی اقتصاد اتفاق افتاده است

وی اذعان کرد: همه کارشناسان به این متعقد هستند که خطرات خیلی جدی در عرصه تولید و عرصه واقعی اقتصاد اتفاق افتاده است که باید به آن توجه عاجلی شود.

عبدالملکی با اشاره به نکته دومی که در نامه تاکید شده است  گفت:علی رغم موفقیت هسته ای بزرگی که اتفاق افتاده است این مشکل بزرگ را داریم که ممکن است مسئله اقتصاد کشور به بحران بیانجامد.

وی با بیان اینکه این حرف باید خیلی وقت پیش توسط دولت و مقامات دولتی زده می شد بیان کرد: وزرا تاکید داشتند که عمده مشکلات اقتصادی در ایران  وابسته به تحریم ها نمی باشد و با مذاکرات هسته ای و احیانا رفع تحریم ها اتفاق خاصی برای اقتصاد کشور نمی افتد .

مسائل اقتصادی ما با تحریم ها و مذاکرات هیچ ارتباطی ندارد

این کارشناس ارشد مسائل اقتصادی با بیان اینکه در طی دو سال گذشته دولت از بعد سیاست بین الملل به مسائل اقتصادی کشور نگاه می کند ، افزود:  دولت برای اینکه مسائل اقتصادی کشور را حل کند این مسئله را القا کرده که ما با وجود تحریم ها کاری را نمی توانیم انجام دهیم و اگر تحریم ها از بین بروند پیشرفت شگفت انگیزی خواهیم داشت که این حرفها از نظر کارشناسی نادرست می باشند  و در این نامه به این موضوع تاکید شده است که با وجود پیشرفت و موفقیت هسته ای ، مسائل اقتصادی ما با تحریم ها و مذاکرات هیچ ارتباطی ندارد .

وی ضمن بیان اینکه  اوضاع مالی و بانکی بهم ریخته سومین نکته اشاره شده در این نامه می باشد ، ادامه داد: علی رغم اینکه ما بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان در بانک ها داریم اما هزینه های مالی برای تولید کننده ها افزایش قابل توجهی داشته است به این معنی که بنگاه ها و تولید کنندگان تا قبل از این برای تسهیلات ، ۳۰ درصد سود بانکی پرداخت می کردند که این واقیعت بسیار تلخی می باشد.

 بانکها منابع مالی کشور را صرف کارهای سود طلبانه و سود جویانه خود می کنند

عبدالملکی تاکید کرد: بانکها منابع مالی کشور را جمع آوری می کننداما به خوبی توزیع نمی کنند و صرف کارهای سود طلبانه و سود جویانه  می شود از آنجا که سود مد نظر آنها در حوزه تولید بدست نمی آید  این پول ها رابه کارهای غیر اقتصادی سوق می دهند ودر نتیجه تولید کننده مجبور میشود  وامی با سود ۴۰در صد بگیرد که هیچ واحد تولیدی چنین سودی را ندارد و همین باعث بحران رکود تولید خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دولت از مذاکرات هسته ای فارغ شده است و درگیری ندارد خاطرنشان کرد : مذاکرات هسته ای نفعی برای کشور نداشته است و دولت باید تمرکز بیشتری به مشکلات داخلی کشور داشته باشد.


منبع : راه دانا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها