کد خبر: ۳۴۴۰۳۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۳     ۱۵ مهر ۱۳۹۴
انجمن قلم ایران در نامه‌ای به وزیر ارشاد خواستار عدم شرکت در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در پی دعوت از سلمان رشدی شد.
به گزارش پایگاه 598، در پی دعوت نمایشگاه کتاب فرانکفورت از سلمان رشدی مرتد و نیز ابهام در حضور ایران در این نمایشگاه، انجمن قلم ایران در نامه‌ای به وزیر ارشاد خواستار عدم شرکت در این نمایشگاه شده است.

 متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی

جناب آقای علی جنتی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

سلام علیکم

 

انقلاب اسلامی ایران با جانمایه فرهنگ و اندیشه مبتنی بر وحی، درهایی تازه‌ از یک جریان پاک فرهنگی را به روی صاحبان اندیشه و خرد و جویندگان حقیقت در همه‌ی جهان گشود؛ اما این امر بر سردمداران گروهی از کشورهایی که تداوم برترجویی خود را فقط در سایه نفی تفکر الهی و توحیدی می دیدند، خوش نیامد.

از این رو برخی از صاحبان قلم-  وابسته به خود- را بر آن داشتند تا جایگاه قدسی آخرین فرستاده الهی- حضرت محمد (ص)-  را با قلم‌های مسموم خود بیالایند. هرچند ساحت پیامبر اعظم (ص) والا­تر از آن است که با  لجن­‌پراکنی­ جرثومه­ فسادی این مایه حقیر آلوده شود، اما برای صاحبان قلم و اندیشه در جمهوری اسلامی ایران بسیار تلخ و اندوهبار است که ببینند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه کتابی شرکت کند که آغاز به کار آن با حضور کسی شکل بگیرد که به سبب هتک حرمت ختم پیامبران در کتابی مورد نفرت و غضب بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان قرارگرفته و ادامه­‌اش با رونمایی از  کتابی باشد که در ارتباط با همین نوشته موهن از سوی همان فرد نوشته شده است. لذا، از جنابعالی درخواست می­‌کنیم در این باره تجدید نظر فرمایید .


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها