کد خبر: ۳۴۴۰۴۰
زمان انتشار: ۱۴:۱۵     ۱۵ مهر ۱۳۹۴
رئیس شصت و هشتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد به جرم دریافت بیش از یک میلیون دلار رشوه و تقلب مالیاتی در نیویورک دستگیر شد.
به گزارش پایگاه 598، ماموران فدرال نیویورک سه شنبه رئیس شصت و هشتمین دوره مجمع عمومی به همراه سه نفر دیگر از کارکنان ارشد سازمان ملل و یک نهاد غیر انتفاعی در نیویورک را به جرم گرفتن رشوه و در راستای بخشی از تحقیقات گسترده تر درباره فساد در این نهاد بین المللی دستگیر کردند.
 
«پرت بهارارا»، داستان نیویورک بعد از ظهر سه شنبه به وقت محلی در نشستی مطبوعاتی اعلام کرد این سئوال مطرح است که آیا گرفتن رشوه در سازمان ملل متحد امری معمول است؟
 
«جان اش» از شهروندان  آنتیگوا و باربودا است که ریاست شصت و هشتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل را در سال ۲۰۱۳ میلادی عهده دار بود.
 
شواهد نشان می دهند جان اش با استفاده از موقعیت خود به عنوان یکی از مقام های ارشد سازمان ملل متحد از یک شرکت بزرگ املاک چینی در ازای پیشبرد منافعشان در سازمان ملل از جمله ایفای نقش در ساختن مرکز کنفرانس سازمان ملل واقع در شبه جزیره ماکائو در چین، بیش از یک میلیون دلار و به گزارش برخی منابع یک میلیون و سیصد هزار دلار دریافت کرده است.
 
«استفان دوژاریک »، سخنگوی بان کی مون دبیرکل سازمان ملل بعد از ظهر سه شنبه به وقت  محلی در نشست خبری روزانه ضمن اشاره به اینکه بان کی مون از شنیدن چنین مطلبی بهت زده و متاسف شده است، گفت: این قبیل اتهامات به قلب تمامیت سازمان ملل متحد وارد می شوند.
 
وی با تاکید بر اینکه فساد امری معمول در سازمان ملل نیست، افزود: مقام های سازمان ملل و گروه قانونی این نهاد از تحقیقات فدرال بی اطلاع بودند.
 
براساس تازه ترین گزارشی که دفتر دادستان کل نیویورک در منهتن منتشر کرد، رئیس شصت وهشتمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل علاوه بر دریافت رشوه از شرکت املاک چینی به دو فقره تقلب مالیاتی از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۴ میلادی نیز متهم شده است.
 
جان اش رشوه های دریافتی را که به حساب بانکی شخصی وی و همسرش واریز شده اند، صرف خرید اجناس لوکس، خودروهای گرانقیمت، سفرهای خارجی و ساختن زمین بسکتبال برای خانه اش واقع در یکی از بهترین مناطق نیویورک کرده است.
 
 رئیس شصت و هشتمین دوره مجمع سازمان ملل از مصونیت دیپلماتیک خود نیز استفاده نکرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها