کد خبر: ۳۴۵۳۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۵۵     ۲۳ مهر ۱۳۹۴
ناسا در اینستاگرام خود شفق قطبی زیبایی را با توضیحات به اشتراک گذاشته است که دیدن آن خالی از لطف نیست.
به گزارش پایگاه 598، شفق های آسمانی نورهای  ضعیفی هستند که در نواحی قطبی زمین پیش از طلوع آفتاب و بعد از غروب آفتاب در آسمان دیده می شوند و دقیقا زمانی که  خورشید در زیر افق قرار می گیرد این نورهابا رنگ های زیبا در آسمان نقش می بندند و علت اصلی به وجود آمدن آنها بازتاب نور خورشید از لایه‌های بالای جو بر روی زمین است.

این شفق ها به علت  میدان مغناطیسی موجود در زمین شکل می گیرند و دانشمندان با استفاده از تصاویر مربوط به شفق ها نوعی شفق را مورد بررسی قرار داده اند که به صورت منظم نور موجود در آن کم و زیاد می شود و میزان نور و انرژی موجود در آنها را از طریق ماهواره های خارج از جو اندازه گیری می کنند.

شفق قطبی در دام اینستاگرام ناسا+عکس

گروهی از دانشمندان ناسا در تحقیقات جدید خود بر روی این شفق های قطبی زیبا به بررسی الکترون های کم انرژی موجود در آنها و شکل ساختاری آنها پرداخته اند و نتایخ خود رادر اختیار عموم قرار می دهند.

ناسا در اینستاگرام خود تصویری از یک شفق رنگارنگ که دارای الکترونهای پر انرژی و باردار است تهیه کرده و دریافتند که این شفق های موجود در اطراف حباب زمین  توسط قسمت بالایی اتمسفر و بخش مغناطیسی زمین بادردار می شوند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها