کد خبر: ۳۴۵۴۴۵
زمان انتشار: ۱۸:۰۹     ۲۳ مهر ۱۳۹۴
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مراسم بزرگداشت پنجمین شهید محراب: ملت انقلاب اسلامی را دوست دارند و از آن ناراضی نیستند/ کسانی که می‌خواهند مردم را از انقلاب دور کنند بزرگترین ظلم را می‌کنند
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در سالروز شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی با اشاره به آغاز محرم الحرام گفت: این حقیقت را در محرم با همه وجود درک می کنیم که امام حسین(ع) کشتی نجات است. لقب ثارالله یعنی ان خون خالصی که به حساب خدا ریخته شده است و ان زمانی که مرگ اخرین ظالم دنیا را مردم جشن بگیرند، می‍‌توانیم بگویم هدف ثارالله به نتیجه رسیده است و آن روزی که امام زمان ظهور کنند مردم دنیا شاهد تحقق هدف ثاراللهی خواهند بود.

اکبر هاشمی که در مراسمی به منظور بزرگداشت شهید محراب در مسجد جامع امیرالمومنین برگزار شد حضور یافته بود گفت: امروز برای شهادت شهدای محراب جمع شدیم و  بنده در خصوص شهید اشرف اصفهانی تاثر خاص دارم چرا که من با ایشان مانوس بودم و خیلی چیزها از ایشان اموختم.

وی ادامه داد: ایت الله بروجردی برای اینکه غرب کشور را امن کنند ایشان را به کرمانشاه فرستادند و مسئولیت نماز جمعه این شهر را به ایشان سپردند. ایشان روح دین را به انجا برده بودند و وجود ایشان مردم را مانند پروانه گرد شمع،جمع کرده بود.  ایشان با وجود ضعف بدنی با لباس بسیجی در جبهه ها شرکت می کردند.

رئیس مجمع تشخیص همچنین  مصلحت نظام با اشاره به فاجعه منا تاکید کرد: فاجعه منا مصیبت بزرگی برای جهان اسلام شد که نزدیک 5000 هزار حاجی مهمان خدا جان دادند که هرچند خداوند اجر انها را داده ولی این مصیت هنوز برای ما دلخراش است که باید بر روی ان کار کرد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به اینکه منافقین در ابتدای انقلاب بعد از اینکه از اسلام فاصله گرفتند و به سراغ مارکسیسم رفتند، مطلقا مرتد شدند گفت: امروز دنیا از داعش متنفر است و منافقین هم همان راهی را رفت که امروز داعش می رود و خود را درکنار چنین شهدای محرابی منفجر میکند. مگر داعش اکنون چیکار می کند؟ داعش امروز دخترها و پسرها را در میان مردم منفجر می کند تا تنفر مردم را از دین ایجاد شدند و منافقین نیز همین گونه بودند.

وی با اشاره به رفتار منافقن در جبهه های جنگ ایران و عراق افزود: منافقین حتی به اسم بسیجی، در جبهه اطلاعات را به صدام می دادند. امریکا امروز اینها را در لیبرتی حفظ کرده است تا از انها استفاده کنند، بعضی از انها را می برند اروپا تا برضد اسلام عمل کنند که این نشان می دهد اسلام چقدر مظلوم است که از میان خودش برای ضربه به خودش نیرو می گیرند.

هاشمی در ادامه با اشاره به توافق در مذاکرات هسته ای گفت: خوشبختانه با شجاعت رییس جمهور و هدایت های رهبری که لازم و پشتوانه تیم مذاکره بود، تیم ایرانی در برابر 6 کشور قدرتمند با مجاهدت کار را انجام دادند و موفق شدند. در این مذاکرات ما چیز مهمی از امکانات خود را  از دست ندادیم. بلکه تبدیل به یک عضو مهم باشگاه هسته ای دنیا شدیم. آنها قبلا به ما قطعات هم نمی دادند ، دانشجویان ما را راه نمی دادند ولی با این خونی دلی که ملت ابران خوردند برجام به سرعت در مجلس و شورای نگهبان به نتیجه رسید که البته در امریکا هم با وجود مخالفت ها همینطور بود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به مخالفت هایی که با برجام در مجلس شورای اسلامی شکل گرفت گفت: شاید کسانی که مخالفت هایی با برجام داشتند به این نتیجه رسیده بودند که این اتفاق برای کشور مضر است ولی تحریم ها ضربه ای زده بود که هنوز نمی توان گفت . ایران کارهایی را کرده و باید بکند که اژانس برخی از انها را تایید کرده و بقیه ان را هم باید تایید کند، امیدواریم این ملت مظلوم نتیجه صبر خود را ببیند.

وی در ادامه تاکید کرد: کشور در ده سال گذشته ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد بود، و ملت تحریم هایی را دیدند که فقط به افریقای جنوبی چنین تحریم هایی را تحمیل کرده بودند.

هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه علی رغم شدت تحریم ها ملت ایران این شرایط سخت را تحمل کردند، گفت: تحمل این شرایط از سوی مردم  به این دلیل بود که مردم حکومت را از خود را می دانند که با این همه تحریم، ظلم و فشار همچنان بهترین شکر و آرام ترین کشور در منطقه است.مردم انقلاب خود را دوست دارند، مردم از انقلاب ناراضی نیستند اگر از چیزهای دیگر ناراضی باشند.  کسانی که می خواهند مردم را از انقلاب دور کنند بزرگترین ظلم را می کنند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان افزود: اکنون در استانه انتخابات تفرقه به هیچ وجه به نفع کشور نیست و باید در ارامش و متانت مردم بتوانند انتخاب کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۲۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴
۱
۰
دوستي فرزندان هاشمي با منافقين /سلطنت طلبها/ نهضتي هاو...باور كنيم يا اين حرفها را؟ر استي چرا آقاي هاشم شهادت سردار همداني را تسليت نگفت؟!!!!
پاسخ
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۳۴ - ۲۳ مهر ۱۳۹۴
۱
۰
جناب هاشمی مظلومیت مردم ما نه به خاطر بدی های شرق و غرب بلکه رانت خواران وطنیست به خاطر اقازاده های دزد است به خاطر مسئولین نابکار است . دنیا میگذرد و همه میمیریم اما مردم مظلوم ان دنیا طلبکارند و وضعشان خوب است بیائیم فکری به حال خودمان بکنیم که ظلم کردیم ان هم چه ظلمی که تاوانش سخت است
پاسخ
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۶ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴
۱
۰
تفاوت منافقين اول انقلاب با منافقين فتنه 88در اين است كه ان زمان اكبر رفسنجاني را بر عليه خود مي دانستند ولي اكنون حامي خود و فتنه مي دانند.منافق ديروز همان منافق امروز است بد نيست يه نگاهي به خود و اطرافينو رفتار امروزمان بياندازيم .
پاسخ
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۵ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴
۱
۰
تفرقه افکن واقعی که خود هاشمی است . مخاطب ایشان کیست ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۱۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
خوب لالایی بلدی چرا خوابت نمیاد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها