کد خبر: ۳۴۵۴۴۸
زمان انتشار: ۰۱:۴۰     ۲۴ مهر ۱۳۹۴
آماده‌ به‌ کار باشید؛
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با مهم‌تر دانستن «مسأله‌ی پس از برجام» از «مسأله‌ی برجام» نکات مهمی را در جهت حرکت، به‌سمت اهداف و آرمانهای اسلامی فرمودند که می تواند راه گشای مسئولین ، نخبگان و احاد ملت ایران علی الخصوص نیروهای مؤمن در روزهای پس از اجرای توافق هسته ای باشد.
به گزارش پایگاه 598، روز گذشته پس از ماه ها پحث و نظر بلاخره طی یک روندی پرمناقشه برجام بصورت مشروط از طرف نماینگان مجلس پذیرفت و پس از تایید شورای نگهبان ، قانون «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» طی نامه ای از سوی رئیس مجلس شورای اسلامی  برای اجرا به حسن روحانی رئیس جمهور جمهور اسلامی ایران ابلاغ شد.

این ابلاغیه پس از آن صورت گرفت که آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در نامه ای به رئیس مجلس اعلام کرد مصوبه مجلس درخصوص «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» بدون هیچ گونه تغییری به تایید شورای نگهبان رسیده است.

مفاد توافق وین هرچه بود روند تصویبش در دوره 90 روزه به اتمام رسید و 26 مهر روز تصویب توافق هسته‌ای از سوی ایران تلقی می‌شود و آنچه در این زمان مهم است مسائل پس از برجام .

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری (۱۳۹۴/۰۶/۱۲) با مهم‌تر دانستن «مسأله‌ی پس از برجام» از «مسأله‌ی برجام» نکات مهمی را در این باره‌ فرمودند که می تواند راه گشای مسئولین ، نخبگان و احاد ملت ایران علی الخصوص نیروهای مؤمن در روزهای اجرای این توافق هسته ای باشد.

به مسئولین سیاست خارجی :

- در هیچ مسئلهای جز مسئلهی هستهای با آمریکاییها طرف صحبت نمیشویم؛ هم به مسئولین سیاست خارجیمان گفتهایم

- مسئولین آمریکایی خیلی بد حرف میزنند؛ باید تکلیف این حرفها روشن بشود. میگویند که چهارچوب تحریمها حفظ خواهد شد؛ اینکه مذاکره کردیم، در بعضی از موارد کوتاه آمدیم، امتیازاتی دادیم، برای این بود که تحریمها برداشته بشود؛ اگر بنا است تحریمها برداشته نشود، معامله‌ای وجود ندارد.

- میگویند تحریمها تعلیق یا متوقّف میشود؛ مسئله‌ی ما این نبوده. توقّف تحریم نداریم، تعلیق تحریم نداریم؛ اگر آنها تعلیق میکنند، خب پس ما هم اینجا تعلیق میکنیم، بنابراین [منظور] لغو تحریمها است. چیزهایى که دست خود دولت آمریکا یا دست دولتهاى اروپایى است.


به مسئولین اقتصادی :

- ما از برادرانمان در دولت خواهش کردیم که یک برنامه‌ی جامعِ عملیّاتی و کاربردی برای تحقّق سیاستهای مقاومت اقتصادی تهیّه کنند. این را ما، هم در جلسهی با هیئت دولت گفتیم، هم به آقای رئیس جمهور محترم گفتیم؛ و انتظار داریم که انشاءالله این تهیّه بشود. اقتصاد مقاومتی قابل تجزیه نیست که ما بگوییم این بخش از آن را عمل میکنیم؛ نه، یک کل است، یک مجموعهی کامل است که اجزای آن مکمّل یکدیگر هستند؛

- عرض کردیم که یک ستاد عملیّاتی فعّالی هم در دولت انشاءالله تشکیل بشود که دنبال کنند، تکلیف هر دستگاهی را معیّن کنند که کدام بخش از کار، بهعهدهی کدام یک از دستگاههای اقتصادی و غیرخدماتی است؛ و زمانبندی کنند، معیّن کنند که در چه مدّت و در چه زمانی این وظیفه را آن دستگاه انجام خواهد داد و پیگیری کنند تا اینکه انشاءالله این کار انجام بگیرد

به مسئولین سیاسی و فرهنگی :

- میگویند برجام فرصتهایی را -هم در داخل ایران و هم در بیرون از ایران و در منطقه- در اختیار آمریکا قرار داده؛ این را آمریکاییها میگویند و جزو حرفهای آنها است. عرض من به دوستانمان در دولت و در مسئولیّتهای گوناگون این است که اجازهی این فرصتطلبی را در داخل مطلقاً به آمریکا ندهید؛ در خارج هم تلاش کنید که این فرصتها در اختیار آمریکا قرار نگیرد.

- همه‌ی مسئولین کشور بدانند که هدف دشمن چیست؛ با لبخند دشمن، با احیاناً یک مساعدت کوتاه‌مدّت دشمن در یک امری، یک کلمه حرفی احیاناً به نفع جمهوری اسلامی بر زبان آورد، به این حرفها ما فریب نخوریم.

احاد ملت :

- باید همه تلاش کنند، همه کوشش کنند، همه کار کنند و همه بدانند دشمن میخواهد چه‌کار کند؛ حواسشان همه جمع باشد. 

به نیروهای مؤمن :

- نیروهای مؤمن ما در سرتاسر کشور بدانند که حرکت، به‌سمت اهداف و آرمانهای اسلامی است؛ نیروهای مؤمن، اصیل و معتقد در سرتاسر کشور آماده‌به‌کار باشند. آماده‌به‌کار به معنای آماده‌ی جنگ نیست؛ یعنی آماده‌ی کار اقتصادی، فرهنگی، سیاسی باشند، ما همه باید آماده باشیم.


- در مقابل این جهتگیریهای دشمنان -که دشمنان ما شب و روز نمیشناسند- ما هم بایستی شب و روز نشناسیم و همه آماده باشیم. و وعدهی الهی هم راست است؛

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها