کد خبر: ۳۴۵۵۴۶
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۲۵ مهر ۱۳۹۴
شبکه مستند سیما در روز شنبه 25 مهر مستندهای دیدنی چون «فجایع بزرگ»، «فراتر از تاریخ»، «خانه خورشید»، «زخم های استوایی» و «مختارنامه» را برای پخش در نظر گرفته است.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از روابط عمومی شبکه مستند سیما، در روز شنبه 25 مهر ساعت 16 مستند «فجایع بزرگ» روی آنتن می رود که به طوفان فلوید، فوران آتشفشان کوهستان پنتبو، گردبادهای عظیم و بزرگترین حوادث طبیعی رخداده در دنیا می پردازد که نمادی از خشم زمین و ناتوانی بشر برای پیش بینی و مقابله با آنها است. 

حرکت کاروان امام حسین (ع) از مکه تا کربلا
قسمت سوم «فراتر از تاریخ» در ساعت 16 روی آنتن می رود و در این مجموعه با استفاده از نوع خاصی از انیمیشن سه بعدی و دو بعدی، بازسازی نقشه ها و استفاده از منابع آرشیوی و حتی معرفی کتاب ها و اختلافات تاریخی آن، تقسیم بندی خوبی از نظر تنوع بصری برای مخاطب ایجاد شده است و دربحث حرکت کاروان از مکه تا کربلا سعی شده نقشه راه، منزل به منزل به تصویرکشیده شود تا مخاطب به خوبی این تغییر مسافت و تغییر اقلیم را حس کند.

قسمت نهم مجموعه «ایرانگرد»، ساعت 18 روی آنتن می رود. این مجموعه دیدنی با کارگردانی، تهیه کنندگی و روایت جواد قارایی تولید شده است. تصاویر چشم نواز از ایران، به ویژه مناطقی کمتر دیده شده به همراه توصیه هایی بسیار خوب برای طبیعت گردی از بخش های این برنامه است.

ساعت 19 قسمت 29 از مجموعه «جهانشهری ها» پخش می شود؛ مستندی که در خارج از کشور تولید شده و به معرفی مسلمانان چند ملیتی و فراملیتی می پردازد که هویت های فرهنگی و ملی متکثر و گاه ترکیبی دارند و در نقاط مختلفی از جهان زندگی کرده اند، اما همچنان هویت اسلامی بارزی داشته و در جامعه پیرامون خود مسلمانان  فعالی هستند.

ساعت 19:30 قسمت 12 مجموعه «هویت» برای پخش در نظر گرفته شده که درباره مشهد قدیم است و با استفاده از مصاحبه و تصاویر آرشیوی ساخته شده است.

بخش های مختلف این مستند شامل خیابان، محلات، سلمانی، خانه ها، پدرپیشه، عطاری، درشکه چی، عکاسی فوری، عکاسی غیر فوری، بازار، سینما، رادیو، نمایش، حمام، قناعت، معماری حرم، معماران قدیم حرم، مادر، تغذیه و ... است.

بررسی ادراک کودکان از مفاهیم دینی در «خانه خورشید»
قسمت هفتم مستند «خانه خورشید» ساعت 20 پخش می شود و قسمت های دیگر روزهای زوج در همین ساعت روی آنتن می رود.

این مستند تولید مرکز سیما است و در آن به چگونگی «ادراک کودکان از مفاهیم دینی و رشد معنوی آنان توسط خانواده‌ها» پرداخته می‌شود.

معرفی جاذبه های طبیعی دیلمان
«دیلمان بهشت نیاکان» مستندی است که قسمت هفتم آن ساعت 20:30 و قسمت های بعدی آن روزهای زوج در همین ساعت پخش می شود.

منطقه دیلمان از نواحی منحصر به فرد طبیعی استان به شمار می آید. این مستند تلاش دارد تا جاذبه های طبیعی این منطقه را به تصویر بکشد.

روایت یک فعال حقوق بشر از آوارگان مسلمان میانمار
«زخم های استوایی» ساعت 21 پخش می شود. ميانمار كشوری است در آسيای جنوب شرقي كه تاريخ گسترش اسلام در اين كشور به قرن اول هجری باز مي‌گردد. 

بعد از ظهور اسلام و گرايش اعراب و ايرانيان به اسلام، دريانوردان عرب و ايراني سفرهاي دريايي خود را گسترش دادند و به‌تدريج با سرزمين‌هاي جديد آشنا شدند؛ البته آشنايي و ورود مسلمانان به ميانمار از طريق زميني بود و به اين ترتيب، نخستين مناطق مسلمان‌نشين را در اين منطقه ايجاد كردند.

مجموعه مستند «زخم هاي استوايي» روايت يک فعال حقوق بشر در حيدر آباد هند است كه برای تهيه گزارشي از آوارگان مسلمان روهنگياي ميانمار به اين منطقه سفر مي‌كند.

قسمت هشتم مجموعه پرطرفدار «استارت» ساعت 22 روی آنتن می رود و قسمت اول از مجموعه «مختارنامه» نیز ساعت 23 پخش می شود.

گفتگو با 30 تن از بازیگران و عوامل «مختارنامه»
برای تولید این مجموعه با نزدیک به 30 نفر از بازیگران و عوامل ساخت سریال «مختارنامه» گفتگو شده است. به این منظور بازیگرانی همچون مهدی فخیم زاده، فرهاد اصلانی، ماه چهره خلیلی، حسن میرباقری، رضا رویگری، فرخ نعمتی، انوش معظمی، صدرالدین حجازی، کاظم هژیر آزاد، محمد فیلی، حامد میرباقری و... در مقابل دوربین «یک فیلم ، یک حقیقت» از خاطرات ساخت این مجموعه تاریخی گفته اند.

دیگر قسمت های این مجموعه تا چهارشنبه 29 مهر هر شب ساعت 23 پخش می شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها