کد خبر: ۳۴۵۶۸۷
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۲۵ مهر ۱۳۹۴
سرتیپ بازنشسته سوریه با تاکید بر اینکه مشاوره‌های نظامی فشرده ایران، عمق تروریسم در سوریه را هدف گرفته است، گفت: سوریه به ملت، دولت و رهبری ایران به دلیل دفاع از دژ مقاومت برابر صهیونیسم درود می‌فرستد.
به گزارش پایگاه 598، «رجب دیب» سرتیپ بازنشسته سوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق درباره اینکه چرا روسیه حملات خود به خاک سوریه را از حمص آغاز کرد؟ گفت: حمص از نقاط تمرکز تروریست‌ها در مرکز سوریه است و تروریست‌ها از پایگاه‌های ریف حمص نیز برای بمباران مناطق امن با خمپاره و موشک یا خودروهای بمب‌گذاری شده استفاده می‌کنند.

وی افزود: روسیه به حمص حمله کرد، چرا که تضعیف تروریست‌ها در مرکز سوریه و قطع کردن مرکز ثقل گروه‌های تروریستی، به سقوط دیگر گروه‌های تروریستی در جوبر، دمشق، ادلب، حلب و دیگر مناطق منجر می‌شود.

دیب با تقدیر از حملات هوایی روسیه به مواضع داعش در خاک سوریه گفت: اتحاد جماهیر شوروی در جنگ رمضان (جنگ اعراب و اسرائیل در سال 1973) در مبارزه عادلانه برای آزاد‌سازی سرزمینمان به ما کمک کرد، و این سخن حافظ اسد، رئیس جمهور پیشین سوریه است که «در شان امت عربی نیست که خوبی‌ها را فراموش کند».

وی افزود: امروز نیز روسیه با پشتیبانی هوایی از ارتش سوریه درصدد در هم شکستن مراکز ثقل استراتژیک گروه‌های تروریستی است تا شروط و فضای مناسب و لازم ارتش سوریه برای سرکوب کامل آنها فراهم شود و این اخلاق امت ماست که کمک‌های سیاسی، نظامی و تجربیات برادرانمان در ایران را ارج می‌نهد.

کارشناس سوری تاکید کرد: ایران از ابتدای بحران سوریه در کنار آن بوده و شهدای بسیاری را تقدیم دفاع از خاک سوریه کرد، بنابراین از جمله سردار شهید حسین همدانی اینان شهدای ایران و در عین حال شهدای ما هستند، همانگونه که حافظ اسد گفت «شهدا شریف‌ترین انسان‌های روی زمین و نجیب‌ترین فرزندان آدم هستند».

کارشناس سوری گفت: رهبران سیاسی و نظامی روسیه و ایران به طور مستمر با رهبری سوریه در تماس و هماهنگی به سر می‌برند و شخصیت‌های سیاسی و نظامی ایران هم در اظهارات رسانه‌ای خود این قضیه را تایید کرده‌اند و اینکه ایران در هیچ صورتی دست از حمایت سوریه برنخواهد داشت.

وی افزود: ایران کشور مبارز در برابر رژیم نژادپرست اسرائیل است که در قلب امت عربی و قلب منطقه حضور دارد.

دیب گفت: امروز جبهه مقاومت برای سرکوب گروه‌های تروریستی با یکدیگر کاملا متحد هستند و ما به دولت، ملت، رهبری و رئیس جمهور ایران به دلیل همبستگی با سوریه در مبارزه با تروریسم درود می‌فرستیم.

کارشناس سوریه گفت: تجربیات نظامی ایران که احتمال می‌رود در مرحله حساس کنونی بیش‌تر از قبل است، عمق تروریسم در سوریه را هدف گرفته تا فضای داخلی، عربی و بین‌المللی برای حل بحران سوریه فراهم شود.

دیب گفت: پیروزی سوریه پیروزی همه جهان است و کمک ایران و روسیه به سوریه به منظور سرکوب همه گروه‌های تروریستی اعم از داعش، برادرانش و حامیان آنهاست که قدرت‌های امپریالیستی، آمریکایی و صهیونیستی دشمن در پس آنهاست.

وی افزود: نهادهای صهیونیستی از اقصی نقاط جهان به فلسطین اشغالی آمدند و امروز هم گروه‌های تکفیری از داعش تا جبهه النصره و دیگر گروه‌ها از همه جهان به همین طریق وارد سوریه شدند و امپریالیسم و صهیونیسم به آنها کمک کرد.

کارشناس سوری تصریح کرد: گروه‌های تروریستی در سوریه هیچ ارتباطی با دین مبین اسلام که سراسر رحمت و نه آتش است ندارند، داعش در لوای اسلام به دنبال گمراه‌سازی برخی اذهان و افکار ساده لوح است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها