کد خبر: ۳۴۵۶۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۳۶     ۲۵ مهر ۱۳۹۴
رئیس پلیس مرکز اطلاع رسانی راهور تهران بزرگ از حادثه واژگونی یک دستگاه جرثقیل (تاور) در خیابان خیام خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، سرهنگ مراد مرادی رئیس پلیس مرکز اطلاع رسانی راهور تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: در ساعت 6 صبح امروز در جنوب شمال خیابان خیام بعد از فیاض بخش یک دستگاه جرثقیل (تاور) به حالت نیمه واژگونی درآمده است.

 
سرهنگ مرادی:ترافیک سنگین در پی واژگونی جرثقیل در خیابان خیام/ملکی:حادثه تلفات و مجروح نداشت
 
وی در ادامه افزود: به همین منظور پلیس راهور به جهت جلوگیری از حوادث محدودیت‌های جنوب به شمال  خیابان خیام بعد از فیاض بخش اعمال کرده است.
 
رئیس پلیس مرکز اطلاع رسانی راهور تهران بزرگ در پایان عنوان کرد: در حال حاضر در خیابان خیام، حافظ بار ترافیکی سنگین گزارش شده است و به رانندگان توسعه می‌کنیم با همکاران پلیس همکاری لازم را داشته باشند.
 
سرهنگ مرادی:ترافیک سنگین در پی واژگونی جرثقیل در خیابان خیام/ملکی:حادثه تلفات و مجروح نداشت
 
**ملکی: حادثه تلفات و مجروح نداشت
 
جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی در تشریح جزییات این حادثه به خبرنگار ما گفت: صبح امروز احتمال سقوط یک دستگاه جرثقیل روبروی ایستگاه خیام در خیابان امام خمینی (ره) به ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی اعلام شد.
 
سرهنگ مرادی:ترافیک سنگین در پی واژگونی جرثقیل در خیابان خیام/ملکی:حادثه تلفات و مجروح نداشت+عکس
 
وی افزود:بلافاصله ماموران آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند که مشاهده شد به دلیل نامشخصی یک دستگاه جرثقیل  از بدنه جدا شده و احتمال سقوط وجود دارد.
 
ملکی اظهار داشت: جرثقیل برجی که در حال نصب بود به دلیل نقص فنی به روی پشت بام ساختمان کنار آن سقوط کرد که خوشبختانه حادثه تلفات و مجروح نداشت و عوامل آتش نشانی و شهرداری در حال نصب آن هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
بازرسی استاندارد جرثقیل PHQ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۴۶ - ۲۵ مهر ۱۳۹۴
۰
۰
پیرو حادثه سقوط تاورکرین ها در سطح شهری و ایجاد نوعی عدم اطمینان در میان شهروندان لازم است تا استفاده کنندگان و نهادهای نظارتی به بحث استاندارد جرثقیل ها بیش از هر زمان دیگر اهمیت دهند.
استاندارد تاورکرین ها در چند مرحله قابل اجرا می باشد:
1. مرحله قبل از نصب یا مونتاژ تاورکرین جهت جلوگیری از حادثه حین نصب تاور یا جرثقیل برجی
2. بازرسی استاندارد در زمان نصب یا مونتاژ تاور کرین یا جرثقیل برجی که میتواند حوادث حین نصب را تاحد زیادی کنترل نماید.
3. بازرسی بعد از نصب و قبل از هرگونه بهره برداری از تاور کرین یا جرثقیل برجی : این بازرسی بایستی قبل از هرگونه بهره برداری به تقاضای مالکین و یا فروشندگان جرثقیل های برجی یا تاورکرین و توسط شرکت بازرسی استاندارد جرثقیل مورد تایید سازمان استاندارد صورت پذیرد.
وب سایت همایش ملی استاندارد و ایمنی جرثقیل ها که با حمایت و همکاری نهادهای دولتی و شرکت های تخصصی در حال فعالیت می باشد آماده ارائه اطلاعات فنی و تخصصی به نهادها و مجموعه های علاقمند می باشد.
لازم به ذکر است وب سایت دائمی دبیرخانه به آدرس Tower.phqcrane.com برای علاقمندان در حوزه استاندارد تاورکرین یا جرثقیل برجی قابل بهره برداری می باشد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها