کد خبر: ۳۴۵۹۸۶
زمان انتشار: ۰۹:۰۲     ۲۷ مهر ۱۳۹۴
هفته نهم لیگ برتر فوتبال
هفته نهم لیگ برتر از سه‌شنبه با سه دیدار آغاز می‌شود و پرسپولیس در مشهد مهمان سیاه‌جامگان است و سپاهان در انزلی به مصاف ملوان می‌رود، تراکتورسازی نیز از سایپا پذیرایی می‌کند.

به گزارش پایگاه 598، هفته نهم لیگ برتر فوتبال از روز سه‌شنبه و با انجام سه دیدار آغاز می‌شود. در این روز امکان دارد سپاهان صدر جدول را از استقلال برای یک روز بگیرد و پرسپولیس هم تلاش می‌کند تا رتبه‌اش تک رقمی شود.

نگاهی به این مسابقات می‌اندازیم:

 

سیاه جامگان- پرسپولیس؛ شاگردان برانکو به دنبال جایگاه تیم دایی/ خط حمله ضعیف مقابل خط دفاع ضعیف‌تر

تیم‌های دوازدهم و سیزدهم جدول در مشهد با یکدیگر روبه رو می‌شوند. هر دو تیم در هفته هشتم لیگ برتر مقابل رقبا به نتیجه مساوی بسنده کردند. پرسپولیس دوازدهم مقابل تیم صبا در ورزشگاه آزادی متوقف شد و سیاه‌جامگان هم در اصفهان یک امتیاز ارزشمند از سپاهان گرفت. سرخپوشان در این مسابقه علیرضا نورمحمدی کاپیتان خود را به دلیل اخراج در بازی با صبا در اختیار ندارند تا محسن بنگر کاپیتان سوم سرخپوشان بازوبند را در این بازی بر بازو ببندد. بازیکنان پرسپولیس در بازی با تیم دایی نشان دادند که هنوز در شوک درگذشت هادی نوروزی هستند و حتی هنگام گرم کردن هم گریه می‌کردند. با این حال آنها باید بدانند که بهترین راه برای زنده نگه داشتن یاد کاپیتان مرحوم‌شان کسب پیروزی و موفقیت است تا هم روح هادی نوروزی و هم دل هواداران‌شان شاد شود.

سوشا مکانی دروازه‌بان اصلی سرخپوشان هم با حکم کمیته انضباطی محروم شده تا برانکو حسابی از این محرومیت عصبانی شود. باید دید خط دفاع متزلزل پرسپولیس بدون نورمحمدی و سوشا مکانی چگونه عمل خواهد کرد. البته خط حمله سیاه‌جامگان اگرچه مهاجم کهنه‌کاری چون رضا عنایتی را در اختیار دارد اما این تیم در 8 هفته فقط 4 گل زده دارد و در واقع سیاه جامگان بعد از استقلال اهواز که 2 گل زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ را دارد.البته خط دفاع پرسپولیس هم با 13 گل خورده بعد از فولاد خوزستان با 14 گل خورده دومین خط دفاع ضعیف لیگ پانزدهم است. پرسپولیس در صورت پیروزی در مشهد می‌تواند تا رده هشتم جدول صعود کند و جانشین تیم صبای علی دایی شود اما تیم فرهاد کاظمی که در اصفهان مقابل سپاهان بازنده نشد بعید است در خانه راحت تسلیم پرسپولیس شود.

ملوان - سپاهان؛ یک پرسپولیسی استقلال را در صدر نگه می‌دارد؟

سپاهان هفته گذشته در اصفهان فرصت صدرنشینی را از دست داد و نتوانست تیم سیاه‌جامگان را شکست بدهد با این حال زردپوشان اصفهان در بندرانزلی شانس این را دارند که حداقل به مدت 24 ساعت صدر جدول را از استقلال بگیرند اما حریف آنها تیم ملوان است که در این فصل از نظر فوتبالی و کسب نتیجه فوق العاده خوب عمل کرده است و شاگردان استیلی به راحتی در این فصل امتیاز از دست نمی‌دهند و آنها هفته گذشته یک امتیاز هم از استقلال خوزستان گرفتند و اگر استیلی در این مسابقه هم زردپوشان اصفهانی را متوقف کند باعث تداوم صدرنشینی آبی‌پوشان تا روز چهارشنبه خواهد شد. ملوان و سپاهان خوب فوتبال بازی می کنند اما این دو باشگاه به هیچ عنوان قابل قیاس با یکدیگر نیستند. یکی باشگاه سپاهان است که ساختاری منسجم و تشکیلاتی قدرتمند دارد و از نظر مالی هم مشکلی ندارد اما ملوان تیمی است که فاقد ساختار تشکیلاتی منظم است و از ابتدای فصل تاکنون هم به دنبال جذب حامی مالی قدرتمند است تا بتواند بخشی از مشکلات مالی‌اش را حل کند. قوی سپید خزر در خانه تیمی خطرناک است حتی اگر بازیکنانش از نظر مالی پولی نگرفته باشند و از وعده‌های مسئولان باشگاه هم گلایه‌مند باشند. فرکی هم این مساله را به خوبی می‌داند.

تراکتورسازی- سایپا؛ شاگردان جلالی به فکر رتبه دوم جدول

سایپا هفته گذشته در خانه باخت و تراکتورسازی در اهواز پیروز شد. سایپا اگر در این مسابقه پیروز شود ممکن است تا رده دوم جدول صعود کند اما پیروز شدن در تبریز سخت است. تراکتورسازی اگر دراین دیدار خانگی سه امتیاز را بگیرد از رده نهم به رده پنجم صعود خواهد کرد. مساوی یک برد خفیف برای شاگردان مجید جلالی محسوب می‌شود و به همین دلیل هم قرمزپوشان تبریزی نمی‌خواهند در خانه امتیاز از دست بدهند و آنها با تمام توان به دنبال دومین برد متوالی خود در میدان خواهند بود. این دیدار در جام حذفی هم تکرار خواهد شد  و دو تیم روز 13 آبان در تهران در جام حذفی با یکدیگر روبه رو می‌شوند.

اسامی داوران و برنامه هفته نهم لیگ برتر فوتبال

سه شنبه 28 مهر 94

سیاه جامگان – پرسپولیس از ساعت 15 در ورزشگاه ثامن 

اشکان خورشیدی- سعید قاسمی- حسن یوسفی- محمدحسین ترابیان؛ ناظر داوری: ایرج نظری

ملوان بندر انزلی – سپاهان از ساعت 15:30 در ورزشگاه تختی 

تورج حق وردی- فرزاد بهرامی- علی دودانگه- سعید رحیمی مقدم؛ ناظر داوری: علیرضا یزدانی

تراکتورسازی تبریز – سایپا از ساعت 16 در ورزشگاه یادگارامام (ره)

محمدرضا اکبریان- آرمان اسعدی- حسین رحیمی پور- هادی حاجی عباسی؛ ناظر داوری: محمود رفیعی

چهارشنبه 29 مهر 94

استقلال – استقلال خوزستان از ساعت 16:45 در ورزشگاه آزادی

یدالله جهانبازی- رضا سخندان- رحیم شاهین- محمدحسین زاهدیفر؛ ناظر داوری: نادر جعفری

صبای قم – فولاد خوزستان از ساعت 16:45 در ورزشگاه یادگار امام (ره)

محسن ترکی- مهدی عالیقدر- یعقوب سخندان- پیروز سیف اله پور؛ ناظر داوری: بهرام مهرپیما

ذوب آهن – گسترش فولاد تبریز از ساعت 16:45 در ورزشگاه فولاد شهر 

محمدرضا فغانی- سجاد طوری- علیرضا ایلدروم- جواد شرفی؛ ناظر داوری: مسعود مرادی

نفت تهران – راه‌آهن از ساعت 16:45 در ورزشگاه تختی 

پیام حیدری- علی میرزابیگی- محمد راهی- جواد محمدی؛ ناظر داوری: محمدرضا فلاح

استقلال اهواز – پدیده خراسان از ساعت 17 در ورزشگاه تختی 

علیرضا فغانی- جلیل شعرانی- محمدرضا مدیر روستا- جواد رحیم زاده؛ ناظر داوری: خداداد افشاریان



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها