کد خبر: ۳۴۶۱۲۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۲۷ مهر ۱۳۹۴
عمليات نظامي در غوطه شرقي در حومه دمشق براي سومين روز پياپي همزمان با افزايش حملات جنگنده‌ها و آتش توپخانه‌ها و تيربارهاي سنگين عليه گروه‌هاي تروريستي در شهرك‌ها و روستاهاي مختلف حومه دمشق ادامه دارد و سردرگمي و وحشت بر تروريست‌ها حاكم شده است.
به گزارش پایگاه 598، خبرنگار تسنيم در دمشق هم گزارش داد عمليات نظامي در غوطه شرقي در حومه دمشق براي سومين روز پياپي همزمان با افزايش حملات جنگنده‌ها و آتش توپخانه‌ها و  تيربارهاي سنگين عليه گروه‌هاي تروريستي در شهرك‌ها و روستاهاي مختلف حومه دمشق ادامه دارد به طوري كه گروه موسوم به ماموريت‌هاي ويژه در يك عمليات منحصر به فرد در جوبر در شمال شرقي دمشق، يك گروه تروريستي را به طور كامل متلاشي كرد.

خبرنگار تسنيم در دمشق افزود توپخانه ارتش سوريه نيز همچنان مخفيگاه‌هاي تروريست‌ها را در شهرهاي دوما و حرستا گلوله باران مي‌كند اين در حالي است كه تروريست‌ها براي كسب دستاورد صوري از طريق سيطره بر جاده بين المللي تلاش مي‌كنند كه تا كنون در درگيري با نيروهاي ارتش سوريه، متحمل تلفات سنگين شده اند و ده‌ها نفر از آنها كشته و يا زخمي شده‌اند.

نيروهاي ارتش سوريه همچنين تلاش تروريست‌هاي مسلح براي حمله به ضاحيه  الاسد را ناكام گذاشته و ده‌ها نفر از آنها را كشتند يا زخمي كردند.

تروريست‌هاي فعال در غوطه شرقي با حالتي از سردرگمي و آشفتگي شديد پس از شكست سنگين در ضاحيه الاسد روبرو شده اند و هلاكت يكي از سركردگان گروه موسوم به جيش الاسلام و دستگيري يكي ديگر از سركردگان اين گروه تروريستي، زهران علوش فرمانده آنها را به نبرد شكست خورده در نزديكي ضاحيه  الاسد وادار كرد كه نيروهاي ارتش سوريه در پي آن توانستند بر مناطق جديدي مسلط شده و مناطق ديگري را كه تروريست‌ها بر آن مسلط شده بودند، بازپس بگيرند.

خواهش و  التماس سركرده جيش الاسلام از روس‌ها و پاسخ منفي مسكو

منابع سوري تاكيد كردند تروريست‌ها از ترس حملات قريب الوقوع جنگنده‌هاي روسي به ويژه پس از انتشار اخباري مبني بر تكميل فعاليت‌هاي شناسايي روسيه، در حالتي از ترس و وحشت به سر مي‌برند. به گفته اين منابع، حملات قريب الوقوع ارتش روسيه باعث شده است كه زهران علوش سركرده جيش الاسلام از روسيه خواهش كند مواضع اين گروه را هدف قرار ندهد، اما روس‌ها با بيان اينكه مقرهاي اين گروه را هدف قرار خواهند داد، علوش را غافلگير كردند.روس‌ها تاكيد كرده‌اند جيش الاسلام را يك گروه تروريستي مي‌دانند.

به گفته منابع روسي، تروريست‌هاي فعال در غوطه دمشق از چيزي كه بيشتر مي‌ترسند، ورود بالگردهاي جنگي است به ويژه پس از انتشار ويدئوهايي كه در شمال سوريه مشاركت اين بالگردها در حملات را نشان مي‌دهد. تروريست‌ها به خوبي مي‌دانند در صورت ورود بالگردهاي نظامي به نبرد حومه دمشق، موازنه‌هاي قوا بر هم خواهد خورد و نبردها در اين مناطق تنها در مدت چند ساعت به نفع ارتش سوريه يكسره خواهد شد.

در اين زمينه يك منبع نظامي به خبرنگار تسنيم در دمشق گفت نيروهاي يگان ماموريت‌هاي ويژه ارتش سوريه در يك عمليات منحصر به فرد در محله جوبر در شمال شرقي دمشق، اعضاي يك گروه تروريستي را كه در يكي از ساختمان‌هاي مشرف به منطقه عملياتي مخفي شده بودند، به هلاكت رساندند. وظيفه اين گروه تروريستي پشتيباني آتش از تروريست‌ها بود.

نيروهاي يگان ماموريت‌هاي ويژه ارتش سوريه همچنين زيرزمين يكي از ساختمان‌هايي را كه برخي تك تيراندازهاي گروه‌هاي تروريستي با هدف ايجاد مانع در برابر پيشروي ارتش در آن منطقه موضع گرفته بودند، منفجر كردند كه تمام تروريست‌هاي مستقر در آن به هلاكت رسيدند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها