کد خبر: ۳۴۶۲۴۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۲۸ مهر ۱۳۹۴
به گزارش پایگاه 598، دانشمندان در رصدخانه پان استارز سازمان فضايي ناسا در هاوايي مي گويند يک خرده سياره که به طور غيرمعمول بزرگ است و با سرعت زياد حرکت مي کند، در۳۱ اکتبر امسال از کنار کره زمين عبور خواهد کرد.

اين خرده سياره که 2015 TB145 نام دارد، براي دانشمندان که آن را کمتر از دو هفته قبل رديابي کردند پديده اي تعجب برانگيز است. اين خرده سياره در تاريخ 31 اکتبر از فاصله 310 هزار مايلي زمين ، يا 1.3 فاصله قمري، با سرعت «غيرمعمول» نزديک به 78 هزار مايل در ساعت عبور خواهد کرد.

اين خرده سياره که قطر آن بين 920 تا 2000 فوت برآورد شده ممکن است در ظاهر دور از زمين به نظر برسد اما نزديکي شيءاي به اين بزرگي به کره زمين هنگام عبور از کنار آن خطرناک است. بنا بر اعلام ناسا، اگر يک خرده سياره به اين بزرگي و با اين سرعت به زمين برخورد کند، کره زمين را نابود خواهد کرد.

دانشمندان مي گويند بار ديگر که يک جرم آسماني به اين بزرگي از کنار کره زمين عبور خواهد کرد در سال 2027 خواهد بود که خرده سياره AN10 به قطر يک مايل با فاصله يک قمري از کنار زمين عبور خواهد کرد.

در نجوم يک فاصله قمري (Lunar distance ) برابر اندازه فاصله زمين تا ماه است. ميانگين فاصله ماه تا زمين 384400 کيلومتراست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها