کد خبر: ۳۴۶۸۳۹
زمان انتشار: ۲۱:۴۱     ۰۲ آبان ۱۳۹۴
حرکت در امتداد عاشورا امر دور از ذهنی نیست؛ جوانان و نوجوانان زیادی در دنیای اسلام وجود دارند که این آرمان والا را معنا می‌کنند.

به گزارش پایگاه 598، عزاداری‌های امسال در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان، گذشته از همه معنویتی که به جامعه ایرانی و اسلامی تزریق می‌کند، پیام‌های متفاوت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز دارد.

پیام سیاسی حضور نسل جوان در آیین‌های عزاداری امسال بدون شک التزام همه مسلمانان جهان به امر ولایت و توجه مردم کشورمان به اصل اساسی ولایت‌پذیری است؛ جدای از این، حضور نوجوانان و جوانان در عزاداری‌های امسال که نمود عینی قابل توجهی در همه برنامه‌ها داشت، نشان می‌دهد ایرانیان در بعد مسائل اجتماعی نیز همواره بر آرمان‌ها و عقاید خود ثابت‌قدم هستند.

توجه به اقامه نماز اول وقت و امر به معروف و نهی از منکر نیز دو پیام مهم عاشورا در حوزه فرهنگ و دین است؛ پیام‌هایی که مسئولان عقیده دارند جوانان و نوجوانان ایرانی آنها را به خوبی فراگرفته‌اند و به کار خواهند بست.

اقامه نماز؛ اصلی‌ترین هدف نهضت عاشورا

امام جمعه رودهن که در جمع عزاداران حسینی رودهن حضور داشت، ضمن تسلیت این ایام به خبرنگار فارس اظهار داشت: در نهضت عاشورا، توجه به اقامه نماز به‌خوبی می‌درخشید و از اصلی‌ترین نهضت‌های واقعه عاشورا بود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا مدیح افزود: سالار شهیدان با این‌که در جنگ بودند، نماز را فراموش نکردند و در ظهر عاشورا به نماز ایستادند.

امام جمعه رودهن تصریح کرد: نماز را در همه عمر و همه حال نباید فراموش کرد و به تأسی از امام حسین (ع) باید نماز را اول وقت خواند و شکر خداوند متعال را انجام داد.

وی در خصوص نماز ظهر عاشورا در رودهن خاطرنشان کرد: قبل از آغاز ماه محرم، جلساتی را با هیئت‌ها و مسئولان تکایا برگزار کردیم و قرار شد نماز ظهر عاشورا در تمام مساجد و تکایا اقامه شود که این‌گونه شد.

مدیح، اقامه نماز را واجب‌تر از تمام کارها خواند و ادامه داد: به هیئت‌های مذهبی تأکید شده که قبل از پذیرایی از عزاداران حسینی، نماز را برپا کنند؛ چون نماز افضل و بالاترین اعمال است.

حضور نوجوانان در عزاداری رودهن؛ پرشورتر از قبل

رئیس شورای اسلامی شهر رودهن نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار داشت: قبل از آغاز ماه محرم، جلسات مختلفی به همراه دیگر مسئولان در بخشداری رودهن برگزار شد و برنامه‌ریزی‌های دقیقی برای روز عاشورا صورت گرفت.

یزدان شیرمحمدی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی رودهن پرشورتر و پرحرارت‌تر از سال گذشته گرد هم آمدند و یاد و خاطره سالار شهیدان و یاران باوفایشان را گرامی داشتند.

رئیس شورای اسلامی شهر رودهن گفت: مسیر حرکت دسته‌های زنجیرزنی و سینه‌زنی از هیئت‌ها آغاز شد و تا گلزار شهدای رودهن ادامه داشت و با امنیتی که ناجا، پلیس راهور و سپاه برقرار کردند، هیچ مشکلی برای عزاداران پیش نیامد.

شور حسینی همراه با شعور حسینی

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رودهن نیز گفت: در مبحث عاشورا، علاوه بر شور حسینی شعور حسینی بسیار مهم است و باید درک شود.

کوروش حنیفی افزود: باید بدانیم حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برای چه موضوعی قیام کردند و شعور قیام عاشورا درک شود تا شور حسینی را به همراه داشته باشیم.

وی اظهار داشت: قیام عاشورا آن‌قدر بزرگ بود که سومین امام شیعیان، حج خود را ناتمام گذاشت و برای مبارزه با ظلم و ستم عازم کشور عراق شد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر رودهن افزود: روز عاشورا و قیام این روز برای همیشه ماندگار است و حضور نوجوانان و جوانان در عزاداری‌های حسینی، نشان می‌دهد روز عاشورا همیشه در ذهن‌ها خواهد ماند.

حنیفی گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا همه را فراخواندند و با اینکه می‌دانستند کسی یاورشان نمی‌شود؛ اما به بعد انسانی و روحانی افراد نگاه کردند و با تمام تنهایی در روز عاشورا مقابل ظلم ایستادگی کردند.

 

عاشورا؛ حماسه تاریخ

عضو شورای اسلامی شهرستان دماوند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران بیان داشت: عاشورا قرن‌هاست به عنوان بخش مهم تاریخ و تجلی‌بخش مبارزه علیه حق علیه باطل مطرح است.

علیرضا عسکری ادامه داد: عاشورا در روح و جسم همه جای گرفته و به عنوان یک فرهنگ در جامعه مسلمانان مطرح است.

عضو شورای اسلامی شهرستان دماوند تصریح کرد: امام حسین (ع) با خانواده خود به جنگ یزید و دشمنان اسلام رفت و امام و خانواده‌شان به شهادت رسیدند تا اسلام پابرجا باشد.

وی افزود: مردم عزادار رودهن هم مانند تمام مردم ایران و مسلمانان جهان در غم از دست دادن سالار شهیدان و یاران باوفایشان هستند و عشق و ارادت خود به انبیای الهی را با تجمع در کنار هم نشان دادند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها