کد خبر: ۳۴۷۲۳۵
زمان انتشار: ۰۸:۵۶     ۰۵ آبان ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
در این جنایت هولناک که در آستانه عاشورای حسینی صورت گرفت حدود 50 منزل مسکونی به کلی ویران و بیش از 50 منزل مسکونی دیگر آسیب دید .

رخدادهای 5 آبان 1361

چکیده

  • به دنبال بمباران مناطق مسکونی دزفول توسط جنگنده های عراقی به شهادت 26 تن و مجروحیت 107 تن دیگر منتهی شد .

 

  • میرحسین موسوی: بمباران دزفول به تمام جهانیان و مدعیان صلح در سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی نشان داد که در منطقه صلح جز با نابودی رژیم صدام برقرار نخواهد شد .

 

  • فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا اعلام کرد که ضد انقلاب در منطقه آذربایجان غربی و کردستان در حال نابودی کامل است.

جنایت جدید رژیم بعث ؛ حمله موشکی به دزفول

به دنبال بمباران مناطق مسکونی دزفول توسط جنگنده های عراقی به شهادت 26 تن و مجروحیت 107 تن دیگر منتهی شد . ساعته 12 و 45 دقیقه دیروز یکی از مناطق مسکونی شهر دزفول هدف حمله موشکی ارتش بعثی - صهیونیستی عراق از نوع هوا به زمین قرار گرفت.(1)

 در پی این عمل جنایتکارانه تلاش نیروهای امداد برای خارج کردن اجساد از زیر آوارها آغاز شد . اکثر شهدا و مجروحین را کودکان و افراد مسن تشکیل می دهند.  این گزارش حاکیست در این جنایت هولناک که در آستانه عاشورای حسینی صورت گرفت حدود 50 منزل مسکونی به کلی ویران و بیش از 50 منزل مسکونی دیگر آسیب دید.

برپایه همین گزارش میزان خرابی های ناشی از این بمباران  وحشیانه به حدی بود که حفره بسیار عمیقی در محل انفجار ایجاد و تعداد بسیاری از منازل مسکونی مردم بیگناه دزفول بکلی با خاک یکسان شد. همچنین تا شعاع دو کیلو متری شیشه های ساختمان ها درهم شکست . به دنبال این بمباران و حشیانه مردم مقاوم و همیشه در صحنه دزفول بلافاصله به محل حادثه شتافتند و به کمک آسیب دیدگان این جنایت ضدانسانی پرداختند.(2)

شهر قهرمان پرور ایلام نیز قبل از ظهر دیروز سه شنبه در سه نقطه توسط دو جنگنده مهاجم عراقی بمباران شد که بر اثر این حمله ددمنشانه حدود 15 تن از مردم بیگناه ایلام مجروح شدند و خساراتی نیز به مناطق مسکونی وارد گردید .

همچنین حریم فضایی شهر ایلام بعد از ظهر امروز چهارشنبه تاسوعای حسینی مورد تهاجم جنگنده های عراقی قرار گرفت که با هوشیاری پدافند هوایی مستقر در منطقه مهاجمین متواری شدند . (3)

صلح جز با نابودی صدام برقرار نمی شود

میرحسین موسوی نخست وزیر امروز در اطلاعیه ای به مناسبت حمله عراق به مناطق مسکونی دزفول تاکید کرد : بمباران امروز شهر شما به تمام جهانیان و مدعیان صلح در سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی نشان داد که در منطقه صلح جز با نابودی رژیم صدام برقرار نخواهد شد .

وی ادامه داد : جنایت تازه صدام طنین شعار جنگ ، جنگ تا پیروزی را در میان ملت ما قوی تر خواهد ساخت و ما یقین داریم فرزندان مومن به اسلام و دلیر ما در جبهه ها انتقام خون پاک شهدای دزفول و دیگر شهدای مظلوم خوزستان ، ایلام ، باختران و لرستان و همدان را خواهند گرفت.(4)

ضد انقلاب در کردستان در حال نابودی کامل است

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا اعلام کرد که ضد انقلاب در منطقه آذربایجان غربی و کردستان در حال نابودی کامل است و به همت رزمندگان اسلام منطقه امنی برای گروهک های مزدور آمریکا باقی نمانده است.

فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا که در شب تاسوعای حسینی در جمع مردم مبارز و نیروهای سپاه پاسداران ، بسیج و ارتش در مسجد اعظم ارومیه سخن می گفت اعلام کرد که ضد انقلاب در منطقه با تشکیل این قرارگاه ضربات سختی از رزمندگان اسلام خورده و جبهه متحد ضد انقلاب در حال سقوط کامل است و سران آن ها رو به فرار از مرزها گذاشته اند .

 وی افزود: با تشکیل قرارگاه حمزه سیدالشهدا که ضد انقلاب را و ادار به تلاش های مذبوحانه کرده بو د ، گروهک های مسلح غیرقانونی به فکر نیروهای خود افتادند و با این کار خو د سعی می کردند این حرکت جدید  و توفنده رزمندگان اسلام را سد کنند که دیدیم مردم متعهد منطقه و برادران مسلمان کردمان در برابر این درخواست ضد انقلاب ایستادگی کردند و با ارشاد روحانیت مبارز و آگاه کرد منطقه این مزدوران اجنبی را نا امید کردند.

 فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا در ادامه سخنان خو د یادآور شد که با عملیات سریع قرارگاه اکنــــــــون برای ما یقین حاصل شده که جبهه متحد ضد انقلاب از دو جناح شکست سختی خورده ، یکی از سوی مردم که ثابت کرده اند که از هواداران صدیق جمهوری اسلامی هستند و هرگز امکان فرصت طلبی به آن ها نخواهند داد و دیگر از سوی رزمندگان اسلام اعم از برادران پاسدار، ارتشی، بسیج و دیگر نیروهای مردمی که در دو هفته اخیر ضربات سنگینی بر پیکر فرسوده ضد انقلاب و ارد آورده و عرصه را از شمال تا جنوب منطقه بر آنها تنگ کرده و راه تدارکات آنها را نیز در مرزهای عراق بسته است. (5)

پی نوشت:

1- جمهوری اسلامی ، 8 آبان 1361 ، صفحه 2

2- اطلاعات ، 8 آبان 1361 ، صفحه 14

3- اطلاعات ، 8 آبان 1361 ، صفحه 1

4- اطلاعات ، 8 آبان 1361 ، صفحه 2

5- اطلاعات ، 8 آبان 1361 ، صفحه 4

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها