کد خبر: ۳۴۷۴۹۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۴     ۰۶ آبان ۱۳۹۴
میگرن چشمی به همراه سابقه‌ خانوادگی ‌در فرد بروز می‌کند که به راحتی از طریق معاینات شبکه‌ای می‌تواند قابل تشخیص باشد.
به گزارش پایگاه 598، دکتر محمد‌ کی‌پور اپتومتریست  گفت: هرگاه سخن از  میگرن به میان می‌آید در ذهن بیشتر مردم حالت سردرد تداعی می‌شود، در حالی که نوع دیگری از میگرن به نام میگرن چشمی نیز شایع می‌باشد که با نارسایی‌ها و اختلافات بینایی ظاهر می‌شود و حتی ممکن است با حالت سردرد نیز همراه نباشد که ‌صد البته از عواقب اسپاسم عروق مغزی می‌باشد.

وی ‌اظهار داشت: مشاهده‌ی نورهای چشمک‌زن و یا خطوط زیگزاگ و ستاره مانند و یا رؤیت نقاط کور‌ در میدان بینایی از علائم شاخص میگرن چشمی به شمار می‌رود و میگرن چشمی ممکن است قابلیت افراد ‌در انجام برخی از فعالیت‌های روزمره نظیر خواندن و نوشتن یا رانندگی را مختل سازد که البته چنین وضعیتی موقتی و گذرا خواهد بود ‌و طی مدت 20 تا 40 دقیقه بدون مداخله درمانی خاصی برطرف می‌گردد.

کی‌پور مطرح کرد: اگر میگرن تنها یک چشم را مبتلا کند، به نوع شبکه‌ای موسوم است که دارای علائم ‌حادتری می‌باشد که باید تحت مراقبت‌های مضاعف قرار بگیرد، همچنین ایجاد تاری شدید یا نابینایی و مشاهده‌ نورهای چشمک‌زن از پیامد‌های میگرن شبکه‌ای می‌باشد و همچنین بروز مکرر میگرن شبکه‌ای در حوالی زمانی متناوب و متفاوت وجود دارد.

وی در پایان گفت: افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای نظیر نقص سیستم ایمنی، تصلب‌ شرایین و مبتلایان به بیماری ‌لوپوس نیز بیش از سایرین در معرض ابتلا به این عارضه می‌باشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها