کد خبر: ۳۴۷۵۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۲۰     ۰۶ آبان ۱۳۹۴
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: نباید برجام و توافق هسته ای بهانه جهت ارتباط گیری و مذاکره با آمریکا در موارد دیگر شود.
به گزارش پایگاه 598، سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم ورامین و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه سياسي تهران پرس در خصوص منع مذاكره با آمريكا در موارد غير هسته اي از سوي رهبري گفت: ايالت متحده آمريكا چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب، سابقه اي جز خيانت، كودتا، توتئه، دشمني، غارت و چپاول عليه دولت و ملت ايران نداشته است. بويژه در اوايل انقلاب، بسياري از جوانان به دست توطئه آمريكايي ها به شهادت رسيدند. همچنين با دخالت و توطئه هايي در كشور از قبيل كودتاي نوژه، حمله طبس، حمايت از گروهك هاي تروريستي از قبيل مجاهدين خلق، فدائيان، فرقان و گروه هاي ديگربه دنبال تضعيف و براندازي انقلاب اسلامي ايران بوده است. همچنين آمريكا با تفرقه افكني ميان اقوام مختلف ايراني و آتش افروزي ميان ايران و عراق و تحميل 8 سال جنگ نا برابر به دنبال اهداف خود بود. همچنين بعد از جنگ با افزايش تحريم هاي ظالمانه ملت و دولت ايران را تحت فشار گذاشت. به همين جهت آمريكا جز جنايت، دخالت و خيانت عليه ملت ايران هيچ كار ديگري نكرده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص ابعاد مختلف نفوذ دشمنان ملت ايران به ويژه آمريكايي ها در قالب توافق هسته اي گفت: در كنار توافق هسته اي، دشمنان و به خصوص آمريكا به دنبال ورود در ابعاد سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در كشور با هدف نفوذ هستند. و متاسفانه برخي از افراد و جريان هاي سياسي سهوا و عمدا زمينه نفوذ آمريكا را فراهم مي كنند. بنابراين بايد هوشيار و مراقب بود تا راه هاي نفوذ دشمنان به ويژه آمريكا همچنان بسته بماند.

نماینده ورامین در مجلس درپاسخ به اين سوال كه (توافق هسته اي زمينه ساز مذاكره بر سر موارد ديگربا آمريكا خواهد بود؟ و اگر چنين شود چه خطراتي انقلاب اسلامي ايران را تهديد مي كند) گفت:  با توجه به فرمايش مقام معظم رهبري، مذاكره با آمريكايي ها فقط در حوزه هسته اي است و هيچ بحث ديگري با آمريكايي ها نداريم و نبايد برجام و توافق هسته اي بهانه جهت ارتباط گيري و مذاكره با آمريكا در موارد ديگر شود. زيرا چنانچه آمريكايي ها در مواد غير هسته اي حتي يك قدم جلو بيايند؛ عقب راندن آنها سخت و دشوار خواهد بود. به همين منظوربنده مخالف مذاكره با آمريكا در موارد غير هسته اي هستم.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس شورای اسلامی در خصوص راهكار و وظايف ملت و دولت جهت حفظ اقتدار و روحيه استكبار ستيزي بعد از توافق هسته گفت: مردم بايد همچنان روحيه استكبار ستيزي خودشان را حفظ كنند. و دشمني آمريكايي ها با ملت ايران را فراموش نكنند و كما كان آمريكا را را دشمن درجه يك ايران بدانند. شعار مرگ بر آمريكا، ملت ايران بايد بيش از بيش محكم و بلند شنيده و درمجموع بايد روحيه آمريكا سنيزي در ملت ما حفظ شود. و مسئولين نبايد به گونه اي اضحا نظر و رفتار كنند. كه تسامح و تساهل بين آمريكا و ايران رخ داده است. و فكر نكنند كه مسائل و اختلافات بنيادي بين دو كشور عادي و حل شده است. و هر گونه عادي سازي روابط ايران و آمريكا، خيانت بر ملت و كشور است. بنابراين مسئولين بايد  همراه آحاد مردم، روحيه استكبار و آمريكا ستيزي خودشان را حفظ كنند.

نقوی حسینی در پایان خطاب به افراد و جريان هاي سياسي كه مخالف مرگ بر آمريكا بوده و به بدنبال ارتباط گيري و دوستي با آمريكا هستند؛ گفت: افراد و گروه هاي سياسي كه بدنبال عادي سازي روابط و ارتباط گيري با آمريكا هستند؛ خيانت به ملت ايران، آرمان و ارزشهاي انقلاب و خدمت به دشمن است. و ما به آنها اخطار مي دهيم؛ چنانچه دست از سياسي بازي ها بر ندارند، ملت شريف ايران اين افراد و جرايانات را از جامعه ترد خواهد كرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها