کد خبر: ۳۴۷۸۶۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۰۸ آبان ۱۳۹۴
معاون عملیات سازمان امداد و نجات خبر داد
معاون عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به وقوع سیل در ۹ استان کشور گفت: امدادرسانان به ۲۱۰۰ نفر در جریان این سیل امدادرسانی کردند، اما متأسفانه بر اثر سیلاب ۳ نفر در ایلام و ۳ نفر در لرستان جان خود را از دست دادند.

به گزارش پایگاه 598، حسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، با اشاره به وقوع سیل و آبگرفتگی از روز 5 آبان ماه در برخی استان‌های کشور گفت: اکنون 9 استان آذربایجان شرقی، ایلام، کردستان، کرمانشاه، لرستان، خوزستان، کهکیلویه و بویراحمد، همدان و قزوین درگیر سیل شده‌اند.

به گفته وی، 30 شهرستان کسوج، ایلام، ایوانغرب، مهران، ملکشاهی، شیروان، دره‌شهر، سنندج، دهگلان، سرپل ذهاب، جوانرود، کنگاور، بیستون، کرمانشاه، گیلانغرب، اسلام‌آباد، ثلاث‌باباجانی، روانسر، پاوه، سمقر، کوهدشت، تلشتر، علیگودرز، نورآباد، باغ‌ملک، لالی، سی‌سخت، نهاوند، ملایر و الوند به همراه 13 شهر و 30 روستا دچار سیل‌زدگی شده‌اند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات با بیان اینکه امدادگران به 2100 نفر امدادرسانی کرده‌اند، گفت: هلال‌احمر 500 نفر را به صورت اضطراری اسکان داده و 25 نفر را نیز از سیلاب و مرگ نجات و به مناطق امن انتقال داده است.

به گفته وی، بر اثر سیلاب تاکنون 3 نفر در ایلام و 3 نفر در لرستان جان خود را از دست داده‌اند و یک نفر نیز در ایلام مفقود شده است.

درویشی به تخلیه آب از 220 واحد مسکونی اشاره کرد و گفت: 120 تیم عملیاتی با 90 دستگاه خودروی عملیاتی و 35 دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش به مردم سیل زده امدادرسانی کردند.

درویشی تأکید کرد: همچنین 120 دستگاه چادر، 600 تخته‌پتو، 200 تخته موکت، 200 قوطی کنسرو و 1000 قرص نان میان سیل‌زدگان توزیع شده است.

به گفته وی، 11 تیم از استان‌های خوزستان، زنجان، همدان، کردستان و کرمانشاه جهت امدادرسانی به استان ایلام اعزام شدند.

به گزارش فارس، این آمار مربوط به امدادرسانی به سیل‌زدگان، تا 8 صبح امروز ارائه شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها