کد خبر: ۳۴۸۰۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۴۰     ۰۹ آبان ۱۳۹۴
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دشمنی آمریکا با اصل نظام جمهوری اسلامی ایران بوده و همچنان ادامه خواهد داشت، گفت: دشمنی و عناد آمریکا با جمهوری اسلامی بحث کاملا روشنی است و کسی نمی تواند منکر آن شود. آمریکا با ما دشمنی دیرینه دارد و در طول دوره های مختلف سعی در بر اندازی نظام را داشته است.
به گزارش پایگاه 598،  علیرضا اسدالهی در گفتگو با خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ با تاکید بر مقابله با نفوذ همه جانبه غرب به کشور، اظهار کرد: آمریکا قصد دارد که جلوی نظام ما را بگیرد و موفقیت های ما را متوقف کند ولی با هوشیاری ملت و پیروی از خط حضرت امام خمینی(ره) و رهبری مقام معظم رهبری موفق نبوده اند.پ

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با اجرای برجام سیاست آمریکا در قبال ایران تغییر خواهد کرد یا خیر؟ گفت: قطعا آنها دست از دشمنی خود بر نخواهند داشت و هر روز که نظام جمهوری اسلامی به پیش می رود و ابعاد استقلالی اش بیشتر می شود، عناد آنها به این نظام بیشتر می شود چرا که استقلال ایران علاوه برتاثیرات داخلی تاثیرات محیطی و بیرونی هم دارد و با شعار نه شرقی و نه غربی و با توجه به داشته های خود توانسته در مقابل زورگویی های نظام سلطه بیاستد.

اسدالهی اضافه کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران الگوی بسیاری از ملت های دنیا است و در بسیاری از تحرکات و انقلاب های مردمی، به انقلاب ایران نگاه می شود و در این شرایط دشمنی های دشمن هم روز به روز بیشتر می شود چون آنها نمی خواهند که چهره منوری از اسلام جلوه گر شود و ما باید از این چهره نورانی، مراقبت و محافظت کنیم .

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات  با تشریح راهکار های مقابله با نفوذ دشمن، نفوذ فرهنگی را بسیار مهم و خطرناک دانسته و تصریح کرد: باید راه نفوذ دشمن را سد کنیم، راه نفوذ فرهنگی دشمن بسیار جدی بوده و هست آنها به دنبال این هستند که ایمان جوانان ما را از داخل تهی کنند و نگذارند که ارزش های اسلامی در جوانان تبلور پیدا کند، ما باید حواسمان را در تعاملاتی که ناچار هستیم در عرصه بین الملل با آنها داشته باشیم، جمع کنیم.

اسدالهی با انتقاد از نقش سازمان های بین المللی، اضافه کرد: متاسفانه سازمانهای بین المللی که می توانستند گام های بلندی در عرصه صلح و امنیت بین الملل بردارند، رسالت خود را به درستی انجام نداده اند و به ابزارسیاسی برخی از قدرت ها تبدیل شده اند. این سازمان ها از بحث هایی شامل حقوق بشر و توسعه صندوق های اقتصادی و ...سوء استفاده کرده و به دنبال نفوذ در کشور هایی هستند که در مقابلشان هستند ایستاده اند.

نماینده استان خراسان رضوی در ادامه اضافه کرد: این در حالی است که نظام سلطه چشمانش را به روی جنایات رژیم صیهونیستی به غزه و یا جنایات آل سعود در یمن می بند ولی کوچکترین بهانه ای را در کشور های دیگر که اختلافات فرهنگی دارند، حربه ای می کند و دست به صدور قطعنامه حقوق بشری و ... می زنند.

اسدالهی در خصوص نحوه تعاملات ایران با کشورهای غربی به خصوص آمریکا پس از اجرای برجام، بیان کرد: همان طور که گفتم دشمنی نظام سلطه کما کان باقی هست و ما باید در قبال تعهدات بین المللی که نظام جمهوری اسلامی داشته و منافع ملی، دایره تعاملات خود را دقیقا تعریف کنیم و با همان ظرافتی که در مذاکرات مد نظر مقام معظم رهبری بوده، عمل کنیم.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری در مورد تیم مذاکره کننده فرمودند که آنها جهادی عمل کردند، حال باید در محل اجرا هم همان ظرافت ها و ریز بینی ها را داشته باشیم و جلوی نفوذ دشمن را بگیریم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید بعد از برجام مراقب نفوذ غرب به داخل کشور باشیم، تصریح کرد: دشمن نتوانسته به لحاظ سیاسی برای نظام و انقلاب ما تهدیدی به وجود بیاورد زیرا که مردم همیشه در صحنه هستند و حضور خودشان را در انتخابات های مختلف نشان دادند. این حضور مردم مهری بر تایید نظام و انقلاب ما است.

اسدالهی در خصوص تهدیدات اقتصادی، اظهار کرد: از لحاظ اقتصادی ما اگر بتوانیم که چرخه اقتصادمان را با اقتصاد مقاومتی و طبق فرموده مقام معظم رهبری اقتصاد درون زا پیش ببریم تهدیدات دشمن را خنثی خواهیم کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه اقتصاد درون زا به مفهوم تمسک و اتکا به داشته های داخلی است، گفت: باید مدیریت جهادی را سر لوحه کارمان قرار دهیم و به خود باوری برسیم و از طریق اقتصاد مقاومتی و اجرایی کردن آن، راه را بر دشمن بندیم.

وی لازمه اجرای اقتصاد مقاومتی را توجه به منابع داخلی دانست و افزود: باید طوری برنامه ریزی کنیم که به انسجام درونی و پایدار برسیم و زمینه این انسجام، توجه به توانمندی های مردم و منابع خدادادی در کشورمان است.

اسدالهی مهمترین عامل نگران کننده در پروژه نفوذ را در مسایل فرهنگی دانست و عنوان کرد: آن چیز که ما باید خیلی از آن مراقبت کنیم، بحث فرهنگی است. تهدیداتی که در حوضه سیاسی و اقتصادی کشور صورت می گیرد از طریق تهدیدات فرهنگی انجام می شود و ما حتما باید به ابعاد استقلالی و تکاملی فرهنگی خود، بیشتر از گذشته بپردازیم .

این نماینده مجلس در پایان خاطر نشان کرد: امروزه اگر شیوه های ترویج فرهنگی ما کافی نبوده و باید این شیوه ها را بازنگری کنیم و روحیه انقلابی و عاشورایی را در جوانان افزایش دهیم.
 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها