کد خبر: ۳۴۸۰۷۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۰۹ آبان ۱۳۹۴
در نامه جمعی از دانشجویان بورسیه به دکتر فرهادی مطرح شد:
در بخشی از این نامه آمده است: احساس می شود که تیمی در وزارت علوم به دنبال فیلتر کردن انتقال اطلاعات به شماست و این امر خود باعث ارائه مشاوره های غلط به شما می گردد. انتظار این بود که در این چند ماهه گذشته شما پاسخی در خور به نامه ها و درخواست های دانشجویان می دادید.
به گزارش سرویس سیاس پایگاه 598، جمعی از دانشجویان بورسیه طی نامه ای خطاب به وزیر علوم تحقیقات و فناوری از احتمال سانسور اطلاعات ارسالی برای وزیر علوم و مشاوره غلط به دکتر فرهادی سخنن گفته اند.  این دانشجویان از طراحی جدیدی برخی از افراد در وزارت علوم با اسم رمز "اتمام پرونده بورسیه ها" گفته اند که متن این نامه که برای پایگاه 598 ارسال گردیده است در ادامه می آید.

جناب آقای دکتر فرهادی
وزیر محترم علوم تحقیقات و فناوری

با عرض سلام  و احترام

این چندمین نامه­‌ای است که به حضرتعالی، در خصوص یکی از غلط ترین کارهای چند سال اخیر در حوزه تحت مسئولیت شما نوشته می شود. متاسفانه احساس می شود که تیمی در وزارت علوم به دنبال فیلتر کردن انتقال اطلاعات به شماست و این امر خود باعث ارائه مشاوره های غلط به شما می گردد. انتظار این بود که در این چند ماهه گذشته شما پاسخی در خور به نامه ها و درخواست های دانشجویان می دادید.

متاسفانه بازی جدیدی با اسم رمز "اتمام پرونده بورسیه ها" طراحی شده است و راهکار اجرای آن نیز ارائه اطلاعات غلط به مسئولین ارشد نظام است.

بارها از شما با پشتوانه منطقی و عقلایی، دعوت به مناظره گردید و با اینکه یک طرف مناظره یعنی آقای دکتر دانشجو وزیر سابق، این دعوت را قبول نمودند، حضرتعالی پاسخی در رد یا تایید آن ارائه نفرمودید. این احتمال نیز وجود دارد که اساسا برخی حلقه ها در وزارت علوم اطلاعات و اخبار جامعه دانشگاهی، از جمله اخبار مربوط به بورسیه ها و دعوت به مناظره را مطابق واقع به شما منتقل ننمایند. مطمئنا یکی از دو شق امر یعنی امتناع حضرتعالی از مناظره در حضور ده ها میلیون ایرانی یا بیخبری مقام عالیه وزارت از اخبار صحیح و سانسور اطلاعات ارسالی به آن مقام محترم قابل تصور است، که اگر هر کدام از این دو در جریان باشد، زیبنده وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران نیست. قاعدتا وزارت علوم که وزارت دانایی و آگاهی است، باید پیشقدم آگاهی بخشی و تنویر افکار عمومی باشد که متاسفانه در عمل این گونه نیست.

جناب آقای وزیر

بارها شما و مسئولان وزارت علوم اعلام نموده اید که مشکل بورسیه ها حل شده است. اگر به واقع از حل شدن مشکل بورسیه ها اطمینان دارید چرا این مناظره را قبول نمی نمایید؟ چرا اجازه نمی دهید افکار عمومی ملت فهیم ایران در یک فضای دوسویه و دیالوگ به واقعیات پی برده و درباره حل شدن مشکلات فرزندان بورسیه خود قضاوت کند؟ مگر دانستن حق مردم نیست؟

اگر تورقی در منابع خبری انجام دهید لیست مشکلاتی که اکنون چند هزار دانشجو و خانواده بی پناه با آن دست و پنجه نرم می کنند را می بینید.
 
اساسا مشکل ما ادامه تحصیل نبوده است که مسئولین حل آن را به عنوان مطالبه ما قلمداد کنند. بسیاری از دانشجویان دوره روزانه دکترا و پذیرش خارج از کشور را فدای اعتماد به تعهدات مصرح و قانونی دولت جمهوری اسلامی نموده اند.

تعریف دانشجوی بورسیه کاملا مشخص است. دانشجوی بورسیه طبق تعریف اسناد حقوقی مستخدم وزارت علوم و فاقد حق اشتغال بوده و وزارت علوم باید مقرری وحقوق این دانشجویان را طی دوران تحصیل، به علت فقدان حق اشتغال همزمان با تحصیل، همانند دوره های قبلی بورس در این بیش از سه دهه، باید از حقوق قانونی خود بهره مند باشد تا دغدغه معیشت و امنیت شغلی خود را نداشته باشد و با آرامش خاطر به امور علمی خود بپردازد.

در پایان تاملات شدیده روحی و شکنجه طاقت فرسایی که تصمیمات زیردستان شما بر چند هزار جوان و خانواده آن ها وارد نموده است را یادآوری می کنیم و شما و زیردستان شما را در این ایام عزای سید شهیدان عالم، به تقوا، مردمداری و عدالت توصیه می کنیم.

با تقدیم احترام
جمعی از دانشجویان بورسیه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها