کد خبر: ۳۴۸۶۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۱۲ آبان ۱۳۹۴
نفوذ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی از مهم‌ترین حربه‌های استکبار جهانی است که بسیار مورد توجه آنان است و در راه رسیدن به هدف از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. در این میان، اهمیت توجه به این موضوع و لزوم هوشیاری در انتخاب راهبرد صحیح برای مبارزه با نفوذ استکبار از موارد بسیار مهمی است که مسئولان و اصحاب رسانه و مردم باید به آن توجه ویژه مبذول دارند.
به گزارش پایگاه 598، نفوذ سیاسی، فرهنگی، اقتصادی از مهم‌ترین حربه‌های استکبار جهانی است که بسیار مورد توجه آنان است و در راه رسیدن به هدف از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. در این میان، اهمیت توجه به این موضوع و لزوم هوشیاری در انتخاب راهبرد صحیح برای مبارزه با نفوذ استکبار از موارد بسیار مهمی است که مسئولان و اصحاب رسانه و مردم باید به آن توجه ویژه مبذول دارند.

در این راستا  نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج کشور در گفت و گوی اختصاصی با پایگاه خبری تحلیلی البرزبان، مسئله‌ی نفوذ را مسئله‌ای ریشه‌دار در تاریخ زندگی بشر دانست و گفت: زمانی که انسان به آیات نورانی قرآن دقت کند، درمی‌یابد که شیطان به عنوان دشمن خوشبختی و سعادت بشر، بیش‌ترین تلاش را برای فریب و دور کردن او از خدا با راهبرد نفوذ صورت داده است.

وی افزود : ابتدا شیطان سعی می‌کند خودش را دوست معرفی کند و با دوستی جعلی و غیر واقعی خود به ذهن فرد نفوذ فکری می‌کند، نفوذ فرهنگی می‌کند، در باورها و اعتقادات نفوذ می‌کند. زمانی که این نفوذ صورت گرفت، انسان فریب می‌خورد و آن‌گاه بر اساس دستورات شیطان عمل می‌کند. و زمانی که این کار را انجام داد، به طور طبیعی از مظهر حق دور می‌شود. چرا که عملش بر اساس دستور شیطان خواهد بود و از درگاه پروردگار متعال رانده می‌شود.

حجت‎الاسلام تویسرکانی  با اشاره به این‌که نفوذ در رابطه با مسائل سیاسی، اجتماعی، و فردی و شخصی نیز وجود دارد، افزود: اگر فردی فریب بخورد، بعد از فریب تسلیم می‌شود، شکست می‌خورد، رسوا می‌شود، آبرویش می‌رود و وقتی بررسی می‌کند متوجه می‌شود که تمام این مسائل، وسیله‌اش نفوذ بوده است. اگر مواظب باشیم و دوست را از دشمن تشخیص دهیم این اتفاق رخ نمی‌دهد و فریب و شکست و ناکامی به وجود نمی‌آید.

 

استکبار از زمان پیدایش انقلاب اسلامی موضوع نفوذ را در نظر داشته است
وی با بیان این‌که باید به نفوذ در مسائل اجتماعی نیز توجه کرد، گفت: ما دشمنی به نام استکبار داریم که امام خمینی(ره) این نام را بر او نهاده است. یکی از راهبردهای اصلی این دشمن عنود، کینه‌توز، خشن، پلید و بی‌رحم، موضوع نفوذ است. البته لازم به ذکر است از ابتدای انقلاب اسلامی و زمان پیدایش آن، ما موضوع نفوذ را داشتیم. از دست دادن شهید بهشتی، شهید رجایی، شهید باهنر یا بزرگان دیگر انقلاب اسلامی که ترور شدند، همه و همه با راهبرد نفوذ صورت گرفته است. یعنی دشمن در لباس دوست آمدند، جلب اعتماد کردند، آن‌قدر به بزرگان انقلاب اسلامی نزدیک شدند که با نفوذ خود، عامل انفجار و ترور شدند. این‌ها مصادیقی از نفوذهای امینتی بود.

حجت‌الاسلام تویسرکانی ادامه داد: اوایل انقلاب یک سری نفوذ وجود داشت. الان هم وجود دارد. این نفوذهای سیاسی در بیوت مراجع، در اطراف بزرگان و خواص نیز وجود دارد که به این قصد صورت می‌گرفت که در افکار و باورهای آن مرجع تقلید و آن شخصیت‌ها، تأثیر بگذارند تا در سخنرانی‌ها، تصمیم‌گیری‌ها و اظهار نظرها، آن مرجع تقلید یا آن شخصیت حرف دشمن را بر زبان بیاورد.

وی افزود: داستان منتظری در اوایل انقلاب این چنین بود. دوستان برخی از خواص و شخصیت‌هایی که موجب زحمت برای امام خمینی(ره) شدند، به وسیله‌ی نفوذ، به این روز درآمده بودند. لذا امام در نامه‌ای به آقای منتظری می‌فرمایند که؛ الله الله فی انتخاب اصحاب بیوتکم. به این معنی که مواظب اطرافیانتان باشید و مواظب نزدیکانتان باشید.

 

دشمن با نفوذ، می‌خواهد در باورها و ارزش‌های ملت ایران تأثیر بگذارد
نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج کشور با بیان این‌که نفوذ به دسته‌های مختلفی چون امنیتی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و غیره تقسیم می‌شود، افزود: از منظر مقام معظم رهبری، تمام این نفوذها مهم است و چشمانی بیدار باید رصد کند که این نفوذها اتفاق نیافتد. اما مهم‌ترین نفوذ، نفوذِ فرهنگی است. در عرصه‌ی نفوذ فرهنگی نیز، باید توجه کرد که دشمن، ساز و کارش برای نفوذِ فرهنگی یک حرکت آرام و نرم و تدریجی است که در افکار و باورهای مردم تأثیر بگذارد و آن‌ها را تغییر دهد.

تویسرکانی افزود:  این تغییر زمانی استمرار می‌یابد که مردم دچار استحاله‌ی ارزشی و استحاله‌ی فکری شوند. زمانی که به وسیله‌ی روش‌هایی هدفمند، مردم دچار تغییر در باورهایشان شوند، انقلاب اسلامی به وسیله‌ی خود مردم، زمینه‌ی تضعیفش، یا خدای نکرده زمینه‌ی نابودی‌اش فراهم خواهد شد. به عبارتی خود مردم علیه انقلاب اسلامی وارد عمل می‌شوند که این راهبرد، خطرناک‌ترین راهبردی است که تاکنون استکبار جهانی برای انقلاب اسلامی، طراحی کرده است. این راهبرد مردم را برای تقابل با انقلاب، گمراه می‌کند؛ می‌خواهد مردمی که خود، خاستگاه انقلاب اسلامی بوده‌اند و عامل ایجاد انقلاب بودند، مدافع بودند، هزینه کردند، سرمایه‌گذاری کردند، دفاع کردند، حال با نفوذ استکبار در برابر انقلاب اسلامی قرار بگیرند و در افکار، ارزش‌ها و باورهایشان جابه جایی رخ دهد.
 
کثرت شبکه‌های ماهواره‌ای به موضوعِ نفوذ کمک می‌کند
حجت الاسلام تویسرکانی، با تأکید بر این‌که کثرت شبکه‌های ماهواری و مجازی به موضوع نفوذ یاری می‌رساند، بیان کرد: استکبار، نفوذ فرهنگی را با شبکه‌های مجازی و کثرت شبکه‌های ماهواره‌ای متنوع در ساز و کارهای رسانه‌ای بدون سر و صدا و هیاهو، انجام می‌دهد و مقام معظم رهبری که چشم بیدار انقلاب اسلامی و پرچمدار جبهه‌ی حق علیه باطل هستند، به روشنی این مکر و توطئه را تشخیص دادند و نفوذ فرهنگی را هشدار دادند که هم مسئولان، هم خواص و اصحاب رسانه و دلسوزان انقلاب اسلامی باید تدبیری بیاندیشند که این نفوذ فرهنگی بر اساس خواست دشمن، اتفاق نیافتد که البته در این جا، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به مردم به ویژه نسل جوان بسیار مهم است. در حقیقت راهبرد ما یا به عبارتی راهبرد جبهه‌ی خودی در برابر نفوذ دشمن، بصیرت‌افزایی است. هرچه بصیرت مردم و نسل جوان، شخصیت‌ها و خواص افزایش یابد، همین بصیرت، مصونیت می‌آورد.

وی در پایان بصیرت‌افزایی را بسیار مهم خواند و گفت: نسخه‌ی شفابخش تقابل با راهبردهای دشمن، راهبرد بصیرت‌افزایی است. با ایجاد بصیرت می‌توان مطمئن شد که دشمن در راهبرد نفوذ موفق نخواهد شد. به همین دلیل مقام معظم رهبری تأکید بسیاری بر موضوع بصیرت داشته و گفته اند که بصیرت، قطب‌نمای حرکت یک انقلابی مسلمان است که بدون آن، جهت‌ها گم می‌شود و سرگردانی و حیرت به وجود می‌آید و انسان نمی‌تواند آرمان‌ها و اهداف را تعقیب کند و این انسان طعمه‌ی دشمن می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها