کد خبر: ۳۴۸۸۸۰
زمان انتشار: ۰۸:۳۰     ۱۴ آبان ۱۳۹۴
۳۳ سال پیش در چنین روزی
حسین شاه اردن به حزب اقلیت کارگر اسرائیل اطلاع داده است که برای امضای یک قرارداد امنیتی با اسرائیل آماده است. شاه اردن از سازمان آزادیبخش فلسطین خواسته است که اسرائیل را به رسمیت بشناسد .

رخدادهای 13 و 14 آبان 1361

چکیده

  • امام خمینی: سلام مرا به همه رزمندگان اسلام برسانید و بگوئید آن ها قوی باشند ، قویدل باشند و نفس های آخر این متجاوزان را بگیرند و با قدرت عمل کنند که خداوند پشتیبان آن ها است.

 

  • صبح دیروز جان برکفان سپاه اسلام طی اولین مرحله عملیات به نام روحانی اهل سنت شهید عبدالکریم شهری کندی ارتفاعاتی مثل کوه کسالان در محور مهاباد – بوکان را پاکسازی کردند.

 

  • میرحسین موسوی نخست وزیر در جلسه دیروز هیئت دولت گفت : نیروهای ما خودشان را آماده می کنند تا بتوانند به طور زنجیره ای عملیات خود را شروع کنند که این خود عملیات دیگری است.

 

  • آیت الله موسوی اردبیلی: عراق که این همه مدت در خاک ما بود و چاه نفت ما را که روزی 25 هزار بشکه میتوان از آن استخراج کرد در دست داشت متجاوز نبود اما ما را اکنون متجاوز می خوانند !

 

  • آیت الله مشکینی در خطبه های نماز جمعه امروز قم اظهار داشت : ایرانیان اثبات کردند که به آمریکا می توان گفت هیچ غلطی نمی توانی بکنی.

 

  • رادیو اسرائیل دیروز گزارش داد که حسین شاه اردن به حزب اقلیت کارگر اسرائیل اطلاع داده است که برای امضای یک قرارداد امنیتی با اسرائیل آماده است .

13 آبان 1361

امام : قویدل باشید که خدا پشتیبان شما است

آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان به همراه هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ، آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور و آیت الله مهدوی کنی دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تهران صبح دیروز به اتفاق اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به حضور امام خمینی رهبر انقلاب و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران رسیدند. این دیدار به منظور بحث و گفت و گو پیرامون انتخابات مجلس خبرگان در حضور امام صورت گرفت و به دلیل اهمیت خاص موضوع به مدت یک ساعت به طول کشید.

پس از این دیدار ملاقات کنندگان در جلسه دیگری که با حضور حجت الاسلام حاج سید احمد خمینی تشکیل شد به مدت دو ساعت پیرامون انتخابات مجلس خبرگان به بحث و گفت و گو نشستند. (1)

محسن رضایی فرمانده سپاه و شمخانی قائم مقام سپاه نیز پیش از ظهر دیروز به حضور امام خمینی رهبر انقلاب رسیدند . در این دیدار گزارش آخرین تحولات جبهه های نبرد به استحضار امام رسید .

در پایان این دیدار محسن رضایی در زمینه این دیدار گفت : امام فرمودند « سلام مرا به همه رزمندگان اسلام برسانید و بگوئید آن ها قوی باشند ، قویدل باشند و نفس های آخر این متجاوزان را بگیرند و با قدرت عمل کنند که خداوند پشتیبان آن ها است»(2)

روستاهای محور مهاباد – بوکان آزاد شدند

صبح دیروز جان برکفان سپاه اسلام طی اولین مرحله عملیات به نام روحانی اهل سنت شهید عبدالکریم شهری کندی که چندی پیش به دست ضد انقلابیون به شهادت رسید ارتفاعات مشرف به روستاهای درمان و حاج علی کند از جمله کوه کسالان در محور مهاباد – بوکان را که مدت ها مقر اشرار مسلح در این منطقه بود را از لوث وجود آنان پاک کردند و رزمندگان اسلام با ایجاد پایگاه هایی در این ارتفاعات استقرار یافتند .

شیخ عطار استاندار آذربایجان غربی نیز در گفت و گویی با واحد مرکزی خبر ارومیه ضمن اشاره به شکست های اخیر گروهک ها در منطقه گفت ضد انقلابیون بر اثر این شکست ها بارها عزای عمومی اعلام کرده اند و ناچار شده اند وابستگی خود به عراق را نیز آشکار کنند کما این که پیرمرد شیطان صفت عزالدین ملعون نیز به پاریس فرار کرد و در آن جا از ریگان کمک طلبید.

استاندار آذربایجان غربی گفت : میرآباد که اصلی ترین و مهم ترین مرکز ضد انقلابیون در محور پیرانشهر – سردشت بود آزاد شده و در حال حاضر از این محور تنها مسافتی کمتر از ده کیلومتر در دست این ملحدین است که آن هم به زودی به دست رزمندگان توانمند اسلام پاکسازی خواهد شد.(3)

قوای اسلام در سراسر مرزهای جنوب غربی مستقر شدند

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی از خطوط مقدم جبهه های جنوب در جریان دومین مرحله عملیات ظفرمند محرم که ساعت 23 پریشب با تهاجم نیروهای اسلام به مواضع دشمن در منطقه اشغالی شرق ارتفاعات جبال حمرین آغاز شد رزمندگان اسلام در منطقه ای واقع در حد فاصل پاسگاه های چم سری و ربوت بر نیروهای دشمن دلاورانه یورش برده و پس از دو ساعت نبرد شدید و در هم شکستن خطوط دفاعی مستحکم و قوای صدامی با نفوذ به داخل استحکامات آنان موفق شدندبا وارد آوردن ضایعات و تلفات قابل توجهی به نیروهای دشمن آن ها را تا آن سوی مرزهای بین المللی میهن اسلامیمان به عقب برانند و شمار اسرای عراقی را به حدود 1500 تن برسانند.

خبر دیگر این که بر اساس آخرین گزارش رسیده از قرارگاه کربلا مرکز عملیات مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عملیات شکوهمند محرم بیش از 550 کیلومتر مربع از خاک میهن اسلامی پس از 25 ماه از اشغال متجاوزان بعثی آزاد شده است . (4)

عملیات ها به صورت زنجیر وار ادامه خواهند یافت

میرحسین موسوی نخست وزیر در جلسه دیروز هیئت دولت گفت : نیروهای ما خودشان را آماده می کنند تا بتوانند به طور زنجیره ای عملیات خود را شروع کنند که این خود عملیات دیگری است.

وی ادامه داد : ما در حال حاضر احساس می کنیم که بار دیگر نظام ما ثابت کرد که سرنوشت صلح به دست توانمند رزمندگان ما در جبهه ها است و این حمله اثرات گسترده سیاسی در منطقه خواهد داشت که باید منتظر آن باشیم . (5)

14 آبان 1361

مبادا خیال کنید انقلاب با گذر زمان کم رنگ می شود

آیت الله موسوی اردبیلی رئیس دیوان عالی کشور در نماز جمعه امروز تهران گفت : از ابتدای تشکیل شورای انقلاب تاکنون خط کلی در جهت حل مشکلات مستضعفین بوده و هست . وی ادامه داد : مبادا بعضی ها نگرانی داشته باشند و خیال کنند این انقلاب هم مانند سایر انقلاب ها هر چه زمان می گذرد کم رنگ تر می شود چنین نیست و حتی چنین احتمالی را هم نمی دهیم و معتقدیم این انقلاب مانند شمشیر آب دیده هر چه زمان می گذرد صیقلی تر می شود .

برداشت 25 هزار بشکه ای صدام از چاه های نفت ایران !

آیت الله موسوی اردبیلی در خطبه دوم نماز جمعه همچنین گفت : در دنیا جار و جنجال راه انداختند که ایران نیروی هوایی ندارد و فقط دو تیپ زرهی بدون کارایی دارد ، صدام چند بار به اربابش گفت که این ها را از بین بردیم شرق و غرب سلاح های پیچیده به او دادند اما جوانان ما با یک حرکت ارتفاعات بسیار مهم را گرفتند ، چاه های غصب شده را پس گرفتند شهرها را نجات دادند تانک های مدرن آن ها به دست ما افتاد.

خطیب جمعه تهران گفت : آن ها روی آن را ندارند که بگویند در زمین ما بودند آن ها در زمین ما بودند نه در پشت مرزهای بین المللی و ما زمین های خودمان را از آن ها گرفتیم و آن ها الان هم در پشت مرز نیستند. وی گفت : عراق که این همه مدت در خاک ما بود و چاه نفت ما را که روزی 25 هزار بشکه میتوان از آن استخراج کرد در دست داشت متجاوز نبود اما ما را اکنون متجاوز می خوانند !(6)

ایرانیان اثبات کردند به آمریکا می توان گفت هیچ غلطی نمی توانی بکنی

آیت الله مشکینی در خطبه های نماز جمعه امروز قم اظهار داشت : ایرانیان اثبات کردند که به آمریکا می توان گفت هیچ غلطی نمی توانی بکنی. وی گفت : دانشجویان پیرو خط امام لانه جاسوسی را تسخیر کردند و آمریکا را در این جا محاصره نمودند ، این انقلاب دوم در حقیقت کمتر از انقلاب اول نبود بلکه مهم تر از انقلاب اول نیز بود .

آیت الله مشکینی گفت : وقتی لانه جاسوسی محاصره شد و پنجاه و اندی از جاسوسان را گرفتند آمریکا در تله افتاد و چه قدرتی نشان دادند این دانشجویان پیرو خط امام و آمریکا از هر طریقی که مبارزه کرد شکست خورد چه از طریق طبس و منافقین و صدام ، از هر راهی که وارد شد مفتضح شد .

وی در ادامه گفت : شما ایرانی ها آمریکا را شکست دادید و همه فهمیدند که به آمریکا می شود گفت که هیچ غلطی نمی تواند بکند و اگر این انقلاب دوم نشده بود هنوز آمریکا در ایران بود.(7)

شاه اردن آماده شناسایی اسرائیل شد !

رادیو اسرائیل دیروز گزارش داد که حسین شاه اردن به حزب اقلیت کارگر اسرائیل اطلاع داده است که برای امضای یک قرارداد امنیتی با اسرائیل آماده است . شاه اردن این سخنان را خطاب به مقام های نابلس واقع در کرانه باختری رود اردن که تحت اشغال اسرائیل است در جریان سفر آنان به امان بیان داشته است .

از سوی دیگر به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از یونایتدپرس از لندن حسین شاه اردن دیروز گفت از سازمان آزادیبخش فلسطین خواسته است که اسرائیل را به رسمیت بشناسد و اقدام عمده ای برای استقرار صلح در خاورمیانه به عمل آورد . (8)

پی نوشت:

1-اطلاعات ، 13 آبان 1361 ، صفحه 3

2- کیهان ، 13 آبان 1361 ، صفحه 2

3- اطلاعات ، 13 آبان 1361 ، صفحه 2

4- اطلاعات ، 13 آبان 1361 ، صفحه 2

5- اطلاعات ، 13 آبان 1361 ، صفحه 3

6- جمهوری اسلامی ، 15 آبان 1361 ، صفحه 8

7 -اطلاعات ، 15 آبان 1361 ، صفحه 4

8- اطلاعات ، 15 آبان 1361 ، صفحه 16

پژوهشگر: سید روح الله امین آبادی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها