کد خبر: ۳۴۸۸۹۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۳     ۱۴ آبان ۱۳۹۴
مقدم‌فر در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان کرمانشاه:
معاون فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی با اعلام "هرگز در ارزش‌ها، اعتقادات و استقلال کشور نرمش قهرمانانه نخواهیم داشت" تأکید کرد: راهبرد آمریکا در پروژه نفوذ "حساسیت‌زدایی از دشمنی استکبار" و "حذف استقلال" است.
به گزارش پایگاه 598، حمیدرضا مقدم‌فر ظهر دیروز در جمع راهپیمایان روز ملی مبارزه با استکبار در کرمانشاه، در بخش ابتدایی سخنانش با بیان اینکه آمریکای سال 94، همان آمریکای سال 57 و صدالبته با کارنامه‌ای جنایت‌بارتر، ننگین‌تر و سیاه‌تر از آمریکای آن روزهاست اظهار داشت: آمریکای امروز با تغییر رنگ و لعاب و بزک‌ چهره خود، همچنان سیاست‌های خصمانه و دشمنی علیه ملت ایران را دنبال می‌کند، با این تفاوت که اگر آمریکای 57 از سفارتخانه و جاسوس‌خانه‌اش برای نفوذ استفاده می‌کرد، امروز همان راهبرد را از طریق تغییر باورها و نگرش‌ ملت ایران دنبال می‌کند.

معاون فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی با اشاره به اینکه آمریکا در پروژه نفوذ 2 راهبرد کلان را در دستور کار خود قرار داده است، خاطرنشان کرد: در اولین راهبرد، آمریکا با تاکتیک‌های مختلف به‌دنبال تغییر ذهنیت ایرانیان و حساسیت‌زدایی از ملت ایران نسبت به خود به‌عنوان یک "دشمن مستکبر" و "شیطان بزرگ" است.

مقدم‌فر با بیان اینکه تمرکز سیاست‌گذاری‌های رژیم ایالات متحده آمریکا بر این قرار گرفته است که ملت ایران دیگر آمریکا را نه به‌عنوان یک "دشمن" و "شیطان بزرگ" بلکه حداکثر به‌عنوان یک "رقیب" بشناسند، خاطرنشان کرد:  آمریکایی‌ها به‌تعبیر امام خامنه‌ای سعی دارند همواره دستکش مخملی خود را به ملت ایران نشان داده و دست چدنی و سیاست‌های استکباری خصمانه خود علیه ایران اسلامی را پشت این دستکش مخملین پنهان کنند.

وی در همین رابطه به اذعان آشکار اوباما رئیس‌جمهور آمریکا به اتخاذ چنین سیاستی در رابطه با ایران اشاره کرد و گفت: اوباما در نفس‌گیرترین ایام مذاکرات هسته‌ای که بحث‌های فنی و تکنیکی هسته‌ای بیش از هر زمان دیگری در جریان بود، در مصاحبه‌اش با روزنامه نیویورک تایمز به‌صراحت تأکید کرد که استراتژی اصلی آمریکا حتی در مذاکرات به‌ظاهر فنی و تکنیکی هسته‌ای آن است که نظر مردم ایران را نسبت به آمریکا تغییر دهد و از رژیم ایالات متحده در اذهان ایرانیان "دشمن‌زدایی‌" کند.

مقدم‌فر با بیان اینکه همین گفته اوباما به‌وضوح نشان می‌دهد که  هدف آمریکایی‌ها از مذاکرات هسته‌ای، مسئله هسته‌ای نبود چرا که آنها بیش از هر عنصر دیگری مطلعند که جمهوری اسلامی ایران بر اساس فتوای مقام معظم رهبری هیچ‌گاه دنبال بمب هسته‌ای نبوده، نیست و نخواهد بود، تأکید کرد: هر صاحب رأی و خردی آگاه است که "حساسیت‌زدایی نسبت به دشمن"، کلیدی‌ترین و اولین گام اساسی در تمهید شرایط برای نفوذ و تغییر ساختار در یک کشور است.

معاون فرهنگی مجمع جهانی بیداری اسلامی در ادامه سخنانش راهبرد دوم آمریکا در پروژه نفوذ را "حذف استقلال کشور" دانست و اظهار داشت: عصبانیت اصلی آمریکا از ملت ایران آنجاست که مردم ایران در سال 57 با انقلاب اسلامی، به شرق و غرب عالم اعلام کرد که می‌خواهد "آزادانه" و خودش برای سرنوشت خودش تصمیم بگیرد و هیچ کدخدایی را به رسمیت نشناسد. یکی از اهداف اصلی پروژه نفوذ آمریکا، هتک استقلال و "آزادی" ملت ایران برای تعیین سرنوشت خود است. جالب آنجاست که  هم آمریکا که خود را به‌دروغ قبله لیبرالیسم و آزادی‌خواهی می‌داند و هم برخی غربگرایان داخلی که ریاکارانه و مزوّرانه نام مقدس "آزادی" را لقلقه زبان خود ساخته‌اند، تیغ دولبه‌ای شده‌اند تا آزادی مردم ایران را مخدوش کرده و ملت ایران را به بردگی ببرند.

مقدم‌فر با اشاره به تئوری‌بافی برخی غربگرایان در زمینه‌سازی برای خدشه به استقلال ملت ایران، تأکید کرد: نخبگان دانشگاهی مراقب گرفتاری علوم انسانیِ غربی و طیفی از روشنفکران غرب‌زده که در غرب تربیت شده‌اند، باشند؛ این غربگرایان و روشنفکران قاجاری با تئوری‌بافی و ساختن مفاهیم پوچ، می‌گویند: "استقلال" در دنیای امروز ارزش خود را از دست داده و نباید درباره آن دغدغه داشته باشیم!

وی تأکید کرد: آفرین بر جوانان و مردمی که امروز در سراسر کشور حاضر شدند تا با شعار "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" بار دیگر آمریکای خبیث را از خود عصبانی کنند.

مقدم‌فر با اعلام اینکه ملت بابصیرت ایران هیچ‌گاه فریب دستکش مخملی مذاکره را نمی‌خورند، خاطرنشان کرد: یکی از ابزارهای به‌ظاهر زیبا و فریبنده آمریکا برای نفوذ، دعوت از ایران برای نشستن دور میز مذاکره با آمریکا درباره مسائل مختلف است؛ حال آنکه مذاکره‌ای که بنا به دلایل مختلف، صورت گرفت تنها برای مسئله هسته‌ای بود و اگر در مسائل "فنی" هسته‌ای به‌دلایلی نرمشِ قهرمانانه انجام شد، در ارزش‌ها، اعتقادات و استقلال کشور هیچ‌گاه نرمشی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه ملت ایران در 13 آبان فریاد می‌زنند که هیچ‌گاه اشتباه مصدق را تکرار نکرده و به آمریکا اعتماد نخواهند کرد، اظهار داشت: ملت ایران برای مقابله با آمریکا فقط به خدا توکل می‌کنند. اشتباه مصدق طبق فرمایش مقام معظم رهبری این بود که برای مقابله با انگلیس به آمریکا پناه آورد و آمریکا نیز جواب وی را بسیار زود با کودتا داد.

این کارشناس مسائل سیاسی و فرهنگی همچنین با اشاره به اینکه شعار "مرگ بر آمریکا" تنها یک شعار احساسی و غریزی نیست بلکه در ورای آن شعور و عقلانیت وجود دارد، گفت: امام راحل فرمود: "بگویید مرگ بر آمریکا تا خداوند برای آمریکایی‌ها مرگ بیاورد." ما در مکتب امام(ره) آموختیم که همواره برای مبارزه با ظالمان و مستکبران آماده هستیم و در مکتب ایشان و آموزه‌های امام خامنه‌ای آموخته‌ایم که توکل به خدا بزرگترین پشتوانه برای مقابله با ظلم است.

وی در ادامه با ابراز اینکه آمریکا نماد و مصداق اتمّ "استکبار" است، ملت ایران را ملتی هشیار و آگاه در برابر دشمنی دشمنان توصیف کرد و گفت: به مسئولان کشور نیز می‌گوییم: شما مراقب باشید و فریب دستکش‌های مخملین دشمن و لبخندهای ظاهرفریبش را نخورید و بدانید که تزویر با انواع و اقسام حربه‌ها از جمله دعوت به مذاکره، لبخند و قدم‌زدن امان می‌دهد تا "مقاومتتان" را بکشند؛ ولی شک نکنید آن‌گاه که غلبه کرد و مقاومتتان را شکست، از هیچ اقدام رذیلانه و خصمانه دیگری اکراه نخواهد داشت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها