کد خبر: ۳۴۹۰۱۵
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۱۴ آبان ۱۳۹۴
سوال اینجاست که چرا نباید به آمریکا و غرب اعتماد کرد؟ چرا آنها به گفته مقام معظم رهبری بد عهد و عهد شکن هستند؟ چرا باید تمام شروط 9 گانه در نامه رهبری برای اجرای برجام به دقت مورد توجه دولت قرار گیرد؟ و چرا باید پروژه نفوذ نظام سلطه را جدی بگیریم؟
به گزارش پایگاه 598، سرقت و خروج اموال مردم ایران از سوی خاندان پهلوی به طور رسمی به یک ماه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی باز می‌گردد که آمریکا هنوز حاضر به استرداد آنها نیست.

به گفته رئیس کل تشریفات دربار، دستور پر کردن و بستن چمدان‌ها و صندوق‌ها در روز 23 دی‌ماه 1357 با تایید شاه و به دستور فرح صادر شد.

در این روز برچسب‌های شناسایی چمدان‌ها، بسته‌ها و صندوق‌های شاه که منقش به آرم دربار و رژیم سلطنتی بود به درون کاخ نیاوران آورده شد تا تشریفات لازم و آخرین شناسایی درباره آنها صورت بگیرد.

فرح دستور داد 384 عدد چمدان و صندوق بسته شود. یک تیم از افراد مورد تایید فرح جمع‌آوری و بسته‌بندی همه‌گونه عتیقه، جواهرات و الماس‌های گرانبها، ساعت‌های تمام‌طلا، تاج و نیم‌تاج‌های تمام زمرد را بر عهده داشتند.

بسته‌بندی و جمع‌آوری دلار‌های آمریکایی که از ماه‌ها قبل نقدا جمع شده بودند توسط بخش مالی دربار انجام گردید. تاج شاهنشاهی با 3380 قطعه الماس و 50 قطعه زمرد، 368 حبه مروارید و با وزن 2 کیلو و 80 گرم و از نظر قیمت غیرقابل تخمین و تاج ملکه با 1646 قطعه الماس و تعداد زیادی از جواهرات دیگر و طلا به ارزش ده‌ها میلیون دلار به عنوان بخش اندکی از جواهرات ربوده شده سلطنتی هستند.

از سوی دیگر فرح پهلوی در گفتگو با شبکه ضد انقلاب "من و تو" اموال شاه هنگام فرار از ایران را تنها 62 میلیون دلار عنوان کرده است. 
از سوی دیگر روزنامه فایننشال‌تایمز
در گزارشی به مناسبت قیام‌های موجود در کشورهای عربی علیه دیکتاتورها، میزان دارایی‌های خارج کرده از سوی دیکتاتورهای فراری از کشورهای مختلف را بررسی و اعلام کرد: محمدرضا پهلوی، شاه مخلوع ایران 35 میلیارد دلار دارایی به طور رسمی از ایران خارج کرده است.

اموالی که خاندان پهلوی از بیت‌المال غارت کردند و مستغلات و دارایی‌های آنها، فهرستی بسیار طولانی دارد که در نهاد‌های مربوطه به ثبت رسیده است. براساس جمع‌بندی برخی گزارش‌ها درباره همه دزدی‌ها و اموال به سرقت رفته توسط این خاندان، می‌توان این رقم را تا 100 میلیارد دلار هم برآورد کرد.

اما همانطور که اشاره شد آمریکا حاضر به استرداد و بازگردادن اموال مسروقه به ایران نیست و در کنار بلوکه کردن دارایی‌های ایران، اموال شاه مخلوع را در گروی خود نگه داشته است.

توقیف نفتکش‌های ایران و تحریم تسلیحاتی در دوران دفاع مقدس
مهمترین تحریم در دوران هشت ساله دفاع مقدس، توقیف و بلوکه نفتکش‌های ایرانی از سوی آمریکا بود که در دوران جنگ صدماتی به کشور وارد ساخت. آمریکا با حمایت غیر مستقیم از رژیم بعث عراق و شخص صدام حسین اقدام به توقیف و بلوکه کردن نفتکش‌های ایران نمود.

واشنگتن برای فشار بر تهران در جریان جنگ تحمیلی ، ضمن حمایت از عراق، تحریم فروش اسلحه علیه ایران نیز را اجرایی کرد. 

دوره دوم- دهه دوم و سوم انقلاب اسلامی
تحریم و بلوکه دارایی‌های ایران تنها معطوف به سالهای ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی نبود و در دهه دوم و سوم انقلاب اسلامی به بهانه‌های واهی همچنان ادامه یافت.

 بعد از جنگ تحمیلی نیز برخی تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا در خصوص مسائل نقض حقوق بشر و دیگر اختلافات میان ایران و آمریکا منجر به مسدود شدن بخشی از دارایی‌ها گردید.

اما مهمترین تحریم و بلوکه اموال و دارایی‌های ایران به پرونده هسته ای ایران مربوط می‌شود که به آن اشاره خواهد شد.

تحریم ایران به بهانه حمایت از تروریسم
با روی کارآمدن رونالد ریگان (1989 ــ 1981) بار دیگر تحریم‌های دیگری از سوی واشنگتن علیه ایران اعمال شد و ریگان با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، اولین تحریم خود علیه ایران را در سال 1983 (1362) تصویب کرد.

براساس این تحریم، کمک‌های سازمان‌های بین المللی به ایران محدود شد و نمایندگان آمریکا مأمور شدند سازمان‌های جهانی را توجیه کنند تا برای جلوگیری از کمک به ایران در مجامع مختلف رأی بدهند. پس از آن، دولت ریگان با این بهانه که پیشرفت نظامی ایران می‌تواند منافع ایالات متحده در خاورمیانه را تهدید کند در 1986 در اقدامی دیگر برای گسترش تحریم ها، فروش اسلحه، قطعات یدکی و تجهیزات را به ایران ممنوع کرد.

سال 1987، دولت ریگان مصوبه دیگری را تصویب کرد که مجددا ممنوعیت واردات نفتی و غیرنفتی از ایران را تمدید می‌کرد.

 سال 1988، دولت آمریکا از مدیران اجرایی منصوب خود در سازمان‌های بین المللی مانند بانک جهانی و صندوق بین المللی پول رسماً خواست با هرگونه طرحی که مشمول استفاده ایران از منابع این سازمان‌ها شود، مخالفت کنند.

پس از پایان ریاست جمهوری ریگان، دولت جورج بوش پدر (1993 ـ 1989) در اکتبر 1992 مصوبه ای را به تصویب رساند که بر اساس آن، فروش تمام تجهیزات با کاربرد دوگانه به ایران ممنوع شد.

و کلام آخر
با این همه بد عهدی و دشمنی آمریکا با ملت ایران جای بسی تاسف است که هنوز عده ای آمریکا را مدینه فاضله خود می‌دانند و با چراغ سبز آنها راه را برای نفوذ در کشور باز می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب بار‌ها هشدار داده اند و  اینک باید مراقب بود تا در دوران پسا تحریم به گونه ای عمل کنیم که راه را برای نفوذ دشمنان ببندیم. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها